אוהדי ביתר ירושלים
צילום: יח"צ

הקהל בליגת העל חוזר למגרשים - אבל כמה אוהדים מביאה כל קבוצה?

עכשיו זה רשמי: הקהל חוזר ובגדול. לאחר מעל לחודשיים עם יציעים ריקים, השר מיקי זוהר הכריז על חזרת אוהדי הכדורגל למגרשים. כמה אוהדים הביאה כל קבוצה בשנה האחרונה?
יובל כרמל |
חוזרים למגרשים: לאחר קצת יותר מחודשיים מתחילת מלחמת חרבות ברזל, שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיע להסכם עם מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, על חזרה הדרגתית של אוהדי הכדורגל למגרשים. תחילה יורשו להיכנס כ-1,000 איש כשהמספר יעלה בהתאם להנחיות, כשהמנהלת ביקשה לאשר את הכנסתם של 5,000 איש ברגע שיתאפשר, מפאת כמות המנויים הגדולה שמכרו הקבוצות הבכירות ומתן 10% מהקצאת הכרטיסים לאורחת. וכאן נשאלת השאלה - האם 5,000 זה מספיק? ובכן, נראה כי לחלק מן הקבוצות כן. בעונת 22/23 הגיעו קרוב ל-2 מיליון אוהדי כדורגל למגרשים, 1.9 מיליון ליתר דיוק. אם מסתכלים על הרשימה המלאה, נראה כי 9 מתוך 14 קבוצות בליגת העל יסתפקו במספר האוהדים שביקשה המנהלת להכניס.  מכבי חיפה מול יציעים ריקים מבחינת הממוצע, בראש הרשימה כמו את הטבלה של עונה שעברה הובילה מכבי חיפה, עם ממוצע של 27.6 אלף אוהדים למשחק. אחריה מכבי תל אביב, שהביאה 19.5 אלף איש למחשק. במקום השלישי הפועל באר שבע, כאשר 11.5 אלף אוהדים הגיעו לאצטדיון טוטו טרנר בממוצע בכל מחזור, ולאחר מכן הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים עם מספרים קרובים - 9.7 אלף ו-9.6 אלף אוהדים למשחק בהתאמה. ואז, במקום השישי, באה מכבי נתניה, שנתוני האוהדים שלה במשחקי הבית מתכתבים יפה עם המספר האידיאלי של המנהלת - היהלומים הביאו 5,027 אוהדים למשחקי הבית בממוצע, כשאחריהם המספר כבר יורד משמעותית; בני סכנין, הפועל חיפה והפועל ירושלים עם מעל 2,000 כל אחת, מ.ס אשדוד, היורדת ללאומית עירוני ק"ש ובני ריינה עם מעל 1,000, כשבתחתית הפועל חדרה עם ממוצע של 712 אוהדים למשחק והיורדת השנייה, סקציה נס ציונה, עם 307. האלופה מכבי חיפה הובילה כאמור את ממוצע האוהדים במשחקי הבית, וגם את הממוצע במשחקי החוץ (6.4 אלף במחזור), כשהמשחק הנצפה ביותר היה במחזור האחרון, כשהפועל ירושלים נרמסו על ידי הירוקים 5-0 באצטדיון סמי עופר. לאחר ההכרזה על חזרת האוהדים למגרשים, השר מיקי זוהר אמר: “ללא קהל חווית הספורט נפגמת והופכת לחסרת ערך. היה לי חשוב לפעול ולהחזיר את הקהל למגרשים, קצת תחושה של נורמליות, ולו רגעית, בתקופה הקשה הזו. אני סומך על אוהדי הקבוצות שיישמעו להוראות פיקוד העורף, ימשיכו לייצג את ישראל ואת המאמץ ההסברתי כפי שגם עשו במשחקי החוץ, ויעודדו את השחקנים שעל המגרש”. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.