ויטור רוקה
צילום: אתלטיקו פרננסה טוויטר רשמי

המחליף של לבנדובסקי החלים מפציעה; מתי יצטרף לסגל ברצלונה?

החלוץ הברזילאי, ויטור רוקה, שנקנה בקיץ האחרון על ידי אלופת ספרד חזר לאחר פציעה שהשביתה אותו לחודשיים. כמה שערים כבש העונה ומה שוויו?
יובל כרמל | (1)

החלוץ ויטור רוקה בן ה-18, שמשחק באתלטיקו פרננסה, חזר לשחק אתמול (שבת), לאחר שנפצע בחודש ספטמבר. ביולי האחרון נקנה השחקן על ידי ברצלונה ב-40 מיליון אירו, כשהוא צפוי להיות החלוץ שיוביל את התקפת הקבוצה בשנים הבאות.

היו לא מעט ספקולציות בסביבת הקטלונים, שלא היו בטוחים אם יוכלו לצרפו בינואר או בקיץ הבא מטעמי פייר פליי. כעת נפתרה הסוגיה - בעקבות פציעתו של גאבי, החלוץ יושאל לקבוצה כש-80% ממשכורתו של הקשר בן ה-19 ישולמו בכדי להוציא לפועל את המהלך, ורישומו של גאבי יוסר מהקבוצה. כעת הנהלת ברצלונה מתלבטת אם לנסות להחתים עוד קשר, כשזימונו של שחקן קבוצת המילואים, מארק קאסאדו, עדיין נמצא על הפרק.

רוקה נחשב לאחד הכשרונות הברזילאים הגדולים בשנים האחרונות. סגנון המשחק של החלוץ העלה לא מעט השוואות לרונאלדו הברזילאי, כשקבוצתו נמצאת במקום השמיני (זאת לאחר שנכנסה לרצף משחקים רע בעקבות היעדרותו של רוקה). העונה רשם החלוץ מספרים מרשימים, כשכבש 20 שערים ובישל עוד 8 ב-43 הופעות בכל המסגרות. בליגה כבש רוקה 11 שערים, הוא מדורג במקום השמיני בטבלת מלך השערים, רחוק 7 שערים מהמקום הראשון ו-3 שערים מהמקום השלישי, לואיס סוארז (שגם אליו הושווה הברזילאי בתקשורת המקומית).

יוביל את התקפת הקטלונים. ויטור רוקה (קרדיט - אתלטיקו פרננסה טוויטר רשמי)

רוקה, שיכול לשחק בכל עמדות הההתקפה, נקנה כאמור בקיץ וחתם עד עונת 30/31, עם סעיף שחרור של 500 מיליון אירו. שוויו של החלוץ עומד על 32 מיליון אירו, 2 מיליון מעל החלוץ שאותו הוא אמור להחליף - רוברט לבנדובסקי. הפולני בן ה-35 משמש כחלוץ המוביל (והיחיד) של הבלאוגרנה, ולאחרונה חזר לעצמו לאחר שפתח את העונה לא בצורה האידיאלית. עד כה רשם מספרים העומדים על 8 שערים ו-4 בישולים ב-15 משחקים בכל המסגרות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל בן 17 שמקפיץ כדור פעמיים, הופך להיות הדבר הבא... (ל"ת)
    מרקוס 26/11/2023 15:38
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.