לאחר שקנו שחקנים ב-784 מיליון אירו: תוכניות הליגה הסעודית לינואר
מירוץ החימוש בסעודיה לא מראה סימני עצירה: אחרי שהמועדונים במפרץ החתימו שלל כוכבי על, לרבות כרים בנזמה וניימאר, נראה כי הבהלה לסעודיה לא תגמר בזמן הקרוב. כזכור, ארבעת המועדונים הגדולים במדינה, אל הילאל, אל נאסר, אל איתיחאד ואל אהלי נמצאות בבעלותן של קרן ההשקעות הסעודית (שמחזיקה גם בניוקאסל), ולה אסטרטגיה ברורה - לקנות כמה שיותר כוכבים בכמה שיותר כסף ולחלק אותם בין הקבוצות. בקיץ האחרון הן הובילו את ההוצאות הגדולות של הליגה, שהסתכמו ב-784 מיליון אירו, כולל ההחתמות של שאר הקבוצות.
נראה כי בדומה לחלון ההעברות של הקיץ, ינואר הקרוב הולך להיות בסימן סעודי. בשונה מהקיץ האחרון, שבו הקבוצות הסעודיות החתימו כל כדורגלן זהיה זמין באותה עת, בינואר הכוונה היא להציע רק לשחקנים מהרמה הגבוהה ביותר חוזה עתק.
בין השמות שנרשמו בפנקסים הסעודים ניתן למנות את שחקני מנצ'סטר יונייטד ג'יידון סאנצ'ו בן ה-23 ורפאל וראן בן ה-30. המשותף לשניהם, חוץ מחדר ההלבשה, זה שמעמדם בקבוצה ירד דרסטית מתחילת העונה. סאנצ'ו, ששיחק 76 דקות בלבד העונה, מסוכסך כבר מספר שבועות עם המאמן, אריק טן האח. בעקבות פרשה תקשורתית, האנגלי הודח מהסגל ולאחרונה נאסר עליו להגיע למתחם האימונים. כיום שווי השוק של סאנצ'ו עומד על 32 מיליון אירו, 100 מיליון פחות משווי השוק שלו ב-2020. לפני כשנתיים חתם בשורות השדים האדומים עבור 80 מיליון אירו שהועברו לבורוסיה דורטמונד, באחת ההחתמות המתוקשרות בשנים האחרונות. כעת ישנו סיכוי סביר שסאנצ'ו ימצא את עצמו בערב הסעודית החל מהחורף הקרוב.
המקרה של וראן שונה - עד העונה הנוכחית הוא היה האיש שהחזיק את מרכז ההגנה של יונייטד, ולאחר כמה מחזורים מעמדו בקבוצה צנח לתחתית. כיום הוא הבלם החמישי בחשיבותו בקבוצה, ובידו של הצרפתי, ששוויו מוערך ב-30 מיליון אירו, נמצאת הבחירה - להלחם על חולצת ההרכב ושיפור המעמד שלו, או לעזוב את מנצ'סטר יונייטד.
- מארסיי, אטאלנטה, רומא ולברקוזן בחצי גמר הליגה האירופית - מי תזכה?
- מעל ל-15 מיליון אירו: אלה הסכומים שדורשת לברקוזן עבור אלונסו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.עותניאל 18/11/2023 18:48הגב לתגובה זוהגיע הזמן שיילך המיצרי של ליברפול.הוא לא מסוגל לעבור קונוס,מזלו שיש לו מוסרים טובים לידו כך שהוא עדיין מבקיע אבל רוב המסירות שלו עוברות ליריב המהירות הואטה יאלה לסעודיה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
