דור תורגמן
צילום: אסי קיפר- התאחדות לכדורגל

אחרי שכיכב נגד שוויץ: כמה שווה דור תורג'מן ובכמה צפוי להמכר?

החלוץ הצעיר סיפק משחק נהדר במדי הנבחרת הלאומית בתיקו שלה אמש נגד שוויץ. מה שוויו ובכמה מכבי ת"א תרצה למכור אותו?
יובל כרמל | (6)

תצוגה הירואית: במסגרת מוקדמות היורו, נבחרת ישראל סיפקה אמש את אחת המחציות הטובות שראינו ממנה בזמן האחרון. זה אמנם לקח זמן, אך בדקה ה-88 שון וייסמן השווה את התוצאה נגד שוויץ ל-1-1 והאמונה להעפיל לטורניר רק גברה.

לא מעט שחקנים הציגו יכולת אטרקטיבית, אך לדעת רבים מצטיין המשחק הוא לא אחר מדור תורג'מן - למרות שאם תסתכלו בסטטיסטיקה ה-"יבשה", נראה כי לחלוץ הצעיר של מכבי תל אביב היה משחק חלש. מה שקרה בפועל, זה שתורג'מן בן ה-20, שבכלל שיחק באגף השמאלי, הביא משחק הקרבה מרגש, כשהוא רודף אחרי שחקנים ללא הרף, יורד להגנה, וגם מספק פעולות התקפיות נהדרות - כולל דריבל אחד שלא היה מבייש את רונאלדו בשיאו, ופס נהדר ישר לראשו של עידן טוקלומטי שנגח למשקוף.

יגיע רחוק. תורג'מן (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל)

הפעם האחרונה שתורג'מן ריגש ככה מדינה שלמה הייתה בטורניר המונדיאליטו שנערך בקיץ, שבו כזכור הבקיע את שער הניצחון הבלתי נשכח נגד ברזיל, שהעלה את נבחרת הנוער לחצי הגמר.

תורג'מן גדל במועדון ספורט אשדוד אבל כבר בגיל 15 רצה להתקדם למועדון גדול ונכנס להסגר (לא שיחק מספר חודשים ולקח את כרטיסו בחינם) מול המועדון מעיר הנמל הדרומית וזאת בכדי לעבור בחינם למכבי תל אביב. במועדון הצעיר הבינו כבר במחלקת הנוער שמדובר בכישרון גדול ואף הסכימו לשלם עבורו סכומי כסף, הן למטרת הגעתו לאימונים מאשדוד לתל אביב והן בכספים שיציבו אותו כאחד משחקני העתיד של המועדון. על פי ההערכות הצהובים השקיעו מעל 100 אלף שקל מדי עונה כאשר תורג'מן היה בגילאי נוער.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שיחק מעולה ובעיקר עבד קשה ולא התעצל נגד שוויץ. (ל"ת)
    עט ל 18/11/2023 12:35
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חחחח 18/11/2023 09:47
    הגב לתגובה זו
    הוא שייך למכבי . הם יצחקו מאוד חזק אם מישהו יציע להם סכום נמוך מ3 מליון אירו.וגם אז לא ימכרו ,רק לחשוב שהתמודד מול שחקנים של שוויץ ששוים על הנייר פי 15 ממנו והיה שווה להם ואף קצת יותר...העתיד לפניו ,חמסה חמסה ,נקווה שמכבי והנבחרת יהנו ממנו לפני שימשיך לקבוצה בחול .
  • 4.
    מי שנגח היה חליאלי (ל"ת)
    נופר 18/11/2023 01:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תורג׳י 16/11/2023 23:05
    הגב לתגובה זו
    הוא שווה כרגע 300k , נראה טוב אך עדיין לא עשה דברים משמעותיים. אם יתן עונה טובה כך גם המחיר יעלה והביקוש יגיע, שחקן עם פוטנציאל ענק.
  • 2.
    משה 16/11/2023 14:13
    הגב לתגובה זו
    איך בדיוק 300 אלף לשחקן צעיר ובולט בנבחרת
  • 1.
    עותניאל 16/11/2023 14:11
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לעלות שחקנים מוכשרים וצעירים הרווח כולו שלנו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.