אחרי שדחו הצעה של 6 מיליארד אירו: מהפכה בהנהלת מנצ'סטר יונייטד
בדרך למהפכה? המיליארדר האמריקאי לאון קופרמן, מייסד חברת ההשקעות Omega Advisors, קנה כמיליון ממניות מנצ'סטר יונייטד בשווי 15.15 מיליון אירו. קופרמן, ששוויו מוערך בכ-2.3 מיליארד אירו, ההשקיע בשדים האדומים יום לפני שמיליארדר אחר, סר ג'ים רטקליף, עומד לקנות כ-25% מהקבוצה עבור 1.6 מיליארד אירו. רטקליף מתכנן לא מעט שינויים במועדון: הבריטי בנוסף ישקיע כ-280 מיליון אירו במבנה המועדון, כשבינואר הסגל עומד להשתנות דרסטית עם מספר שחקנים נחשבים (כמו ג'יידון סאנצ'ו למשל), שימצאו את דרכם החוצה. למרות ההשקעות, האחים גלייזר עדיין יחזיקו ברוב המועדון. זאת לאחר שדחו את הצעת ההשתלטות של שייח ג'אסים, ששוויה הוערך ביותר מ-6 מיליארד אירו. נראה כי רטקליף הוא הפנים הבאות של המועדון האנגלי, כשסוכם כבר כי המיליארדר בן ה-71 יהיה אחראי על ענייני הכדורגל מעכשיו - תחום שלא חדש שלו, מכיוון שאחת החברות שלו, Ineos, מחזיקה במועדון הצרפתי ניס.
עוד בענייני הקבוצה: לפי דיווחים בערב הסעודית, מנצ'סטר יונייטד צפויה לקבל הצעה בסך 100 מיליון אירו בעבור הקפטן שלה, ברונו פרננדש. זה לא חדש שקרן ההשקעות הסעודית, שמחזיקה בקבוצות הגדולות בליגה (וב-80% מניוקאסל), דיברה כבר עם נציגיו של השחקן, אך כעת נראה שהמהלך עולה שלב. כפי שפרסמנו מוקדם יותר השבוע, יונייטד צפויה לקבל את ההצעה בסוף העונה, כשכל המועדונים הסעודיים הגדולים שמים את עיניהם על הפורטוגלי בן ה-29. הצעה בסדר גודל כזה עבור שחקן שמתקרב בצעדי ענק לגיל 30 זה לא דבר של מה בכך, וסביר להניח שהדים האדומים יאבדו את אחד השחקנים הכי חשובים שלהם. הקשר המחונן הגיע לצד האדום של מנצ'סטר ב-2020, בעבור 65 מיליון אירו שהועברו לספורטינג ליסבון.
- 2.עותניאל 16/11/2023 14:15הגב לתגובה זויאללה שימכרו גם את הפרעוני סלאח ליפני שיהיה בן 40 שילך לעזה מצידי
- 1.עוד הוכחה שהכסף הגדול גמר את הספורטיביות (ל"ת)ההגיוני 15/11/2023 15:03הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
