מלחמה ומחירי הרכבים - הנחות עכשיו, עליית מחירים בהמשך
שוק הרכב בצומת דרכים. מצד אחד, המלחמה משפיעה על היקף המסירות וצפוי היה שהמחירים ירדו, מצד שני - היבואנים עצרו הזמנות על רקע הירידה במסירות והמלאי הגבוה ובהמשך דווקא עשוי להיות מחסור. כשהביקושים יחזרו, מחסור יביא לעליית מחירים. על זה בונים היבואנים שעצרו את ההזמנות. במקביל, שער הדולר העולה לצד מטבעות אחרים יוביל לעליית מחירים. גם אם תסתכלו על דוחות יבואני הרכב - קרסו מוטורס ודלק רכב שנסחרות בבורסה, תגלו שהן לא מפסידות, אלא רק מרוויחות, והרווחים שלהן הולכים ועולים. ככה זה בקרטל.
רכבים בנמל (תמר מצפי)
הצטיידות במלאי לקראת העלאת מסים
יבואני הרכבים החשמליים הצטיידו במלאי לקראת עליית מס הקנייה בינואר, מ-20% ל-35%. אבל אז הגיעה המלחמה. החברות עצרו את המשלוחים שבדרך, המכירות בירידה, ובקרוב נדע אם המלחמה תגרום לדחייה של העלאת המס. יבואני הרכב דורשים, האוצר יספק בהמשך תשובה, אבל תזכרו שהאוצר צריך מקורות לעלייה בתקציב על רקע המלחמה.
היקף מסירות הרכבים באוקטובר עומד על כ-12 אלף רכבים, שזה כ-30% פחות מאשר באוקטובר המקביל אשתקד. אבל הירידה הגדולה בדרך. הנתונים האלו מבטאים הזמנות מלפני המלחמה, אחרי המלחמה ההזמנות ירדו עוד יותר ונראה שמדובר על היקף ירידה של כ-50%. הפוך לחלוטין להערכות המוקדמות.
- היזמית התעכבה שנתיים - וזה מה שנגזר עליה
- חמישה חודשים אחרי המלחמה: קבלנים מסרבים לשפץ בתים שנפגעו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלייה שאמורה להיות בינואר (וייתכן שתידחה) בשיעור המס גדולה מאוד ולכן צפוי היה שזה יוביל לגל של רכישות. על רכבים חשמליים המס היה צפוי לעלות מ-20% ל-35% ועל רכבים היברידיים מ-50% למס מלא של 83%. היבואניות נערכו לכך דרך הזמנת רכבים ויש להם כעת במלאי 75 אלף רכבים. המלאי הזה גדול מהכמות שתירכש בארבעה-חמישה חודשים הקרובים. אם הרכבים ישוחררו מהמכס המס עליהן ישולם כך שלחברות יש אינטרס גדול כמובן לדחות את העלאת המס. דחייה כזו גם תחזיר את הרוכשים הפוטנציאלים לרכוש רכבים רגע לפני העלאת המס בעתיד.
כך או אחרת, למרות שהיה צפוי לאור המלאי הגדול שהחברות יורידו מחירים בהמשך, הרי שבפועל על רקע עליית הדולר ומטבעות אחרים, החברות צפויות להעלות מחירים, כשבמקביל יש מבצעי מכירות שוטפים.
מחירי הרכב – לאן?
בזמן הקרוב נראה שההיצע הגדול יאלץ את רוב יבואני הרכב להוריד מחירים דרך מבצעים והנחות, גם מבצעים ייעודיים לחברי מועדון, אבל במקביל לעלייה בשערי המט"ח ובעיקר על רקע עצירה מוחלטת של ההזמנות, אנחנו צפויים תוך כמה חודשים להגיע למחסור בדגמים מסוימים. ואז תהיה השעה של היבואנים להעלות מחירים. במחסור מול ביקוש גדול שצפוי להיות אחרי המלחמה, קל יחסית להעלות את המחירים.- 13.חמה מעלים מס על רכב חשמלי? איזו מדינה מטומטמת, נמאס ממנ (ל"ת)אלעד 06/11/2023 07:11הגב לתגובה זו
- 12.רכב חדש?? רק אם יש לך 2 דירות להשקעה.. (ל"ת)אני 05/11/2023 18:45הגב לתגובה זו
- 11.דוד 03/11/2023 12:02הגב לתגובה זוהמחירים כאן מופקרים ביחס לכל העולם. שילמדו לקח. ואין כמו מלחמה שילמדו לקח
- 10.כלכלן 02/11/2023 13:58הגב לתגובה זוחשבו שירוויחו מעליית המס אבל המלחמה טרפה את כל הקלפים וסבירות גבוהה שעליית המס תבוטל כדי לעודד צריכה והביקושים ירדו דרסטית בגלל המלחמה בקיצור תתכוננו למחירי חיסול של המלאי שנתקעו איתו
- 9.ישראלי 02/11/2023 13:14הגב לתגובה זובסדר. מאמינים לכם....
- 8.אליענה 02/11/2023 11:32הגב לתגובה זודי כבר עם העליה במחירים. מי יהיה לו כסף??? כתבה מגמתית ובטח ממומנת לא מקצועית ולא ריאלית. מספיק
- 7.אוהד 02/11/2023 11:03הגב לתגובה זוסין תשמח לשלוח אוניות עמוסות ברכבים ולהציף את השוק תוך חודשיים כשיהיה הביקוש.
- 6.א ב 02/11/2023 09:56הגב לתגובה זובזבוז כסף מיותר עדיף לקנות רכב יד 1 עם 30 אלף קילומטר כמעט חדש בהבדל של 100 אלף שקל
- רומי 06/11/2023 09:34הגב לתגובה זוחוץ מפרט קטן הרכבים רגילים לא יוקרה של מאות אלפים במציאות החדשה מאז הקורונה ההפרש עומד על עשרות אלפים בודדים לרכב בן שנה עד שנתיים כך שהטיעון פסול מיסודו
- 5.אביטל 02/11/2023 09:55הגב לתגובה זומובילים לעליית מחירים, אז משהו פגום בשוק הזה.
- לממשלה זה עוד מיסים 02/11/2023 11:47הגב לתגובה זושר הכלכלה עסוק בליקוק לביבי וכנסים פוליטיים שר האוצר עסוק בהתנחלויות
- 4.משקיע שוקע 02/11/2023 09:51הגב לתגובה זורכבים בחצי מיליון להסתער
- 3.מומחים בנבואות שחורות על מנת להגדיל מכירות (ל"ת)02/11/2023 09:46הגב לתגובה זו
- 2.יענקלה בוזגלו 02/11/2023 09:44הגב לתגובה זומי שחושב שהמכירות של הרכבים יעלו חולם בהקיץהיום כל האולמות שוממיםמאות אלפים ללא עבודה עשרות אלפי מכוניות מוחזרות לחברות הליסינגלאנשים אין כסף.אז מי שכן רוצה לקנות רכב תמתינו תייבשו את היבואנים שניפחו מחירים והרוויחו מיליארדיםעכשיו זה הזמן שלנו.הם ימצמו ראשונים וישלמו ביוקר על החזירות שהיתה מנת חלקם בשנתיים האחרונות
- 1.ישראל תצטרך להתקיף אותו.ואז החשש שהחיזבאלה יגיב וי 02/11/2023 09:15הגב לתגובה זוישראל תצטרך להתקיף אותו.ואז החשש שהחיזבאלה יגיב וישלח רקטות ארוכות.כי התושבים בגבול הצפון לא מוכנים לחזור לבתים שהחיזבאללה לא פורק מנשקו.כך שצריך להיזהר מהבורסה

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל.
הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.
כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום
טסלה Tesla -0.03% נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות.
הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
