רפאל צבא צהל טנקים
צילום: רפאל

רשות המסים העבירה מענקי סיוע בסכום כולל של כ-45 מיליון שקל

רשות המסים הודיעה שכבר העבירה מענקי סיוע לכ-20 אלף משפחות ויחידים מעוטף עזה בסכום כולל של 45 מיליון שקל; עם זאת, תשלום מענקי הסיוע עוד נמצא בעיצומו והסכום המדווח הוא של מענקים שכבר שולמו עד כה
רוי שיינמן | (5)

רשות המסים מדווחת על התקדמות בתשלום מענקי הסיוע לתושבי העוטף. בהתאם להחלטת הממשלה גובה המענק יעמוד על 1,000 שקל לאדם ועד 5,000 שקל למשפחה. בסך הכל הוגשו עד כה כ-20.5 אלף בקשות, מתוכן כמה מאות בקשות נמצאות כעת בבחינה וטיפול.  

למענק זכאים תושבי העוטף המתגוררים מ-0 עד 7 ק"מ מהרצועה שפונו או התפנו מבתיהם החל מ- 7.10.2023. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט ונמשך דקות ספורות, אחד מבני הזוג ממלא טופס בקשה מקוון עבור התא המשפחתי. ילדים מעל גיל 18, גם אם מתגוררים עם ההורים, מגישים בקשה נפרדת למענק.  לאור מורכבות  המצב ,  ניתן מענה פרטני ככל שנדרש למגישי בקשות. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "הצעד הראשון והחשוב של מענק מיידי לתושבי עוטף ישראל מתנהל באופן יעיל. אני קורא לכל מי שטרם הגיש את הבקשה למענק, לעשות זאת באופן מיידי. מדינת ישראל עומדת ותמשיך לעמוד לצד אזרחיה ותעניק את מלוא הגיבוי והתמיכה הנדרשים. יותר מאי פעם זה תפקידנו וחובתנו המוסרית, והסיוע יהיה באופן שוטף ועם מינימום ביורוקרטיה".

החדשות מגיעות בהמשך לשורה של הקלות עליהן הודיעה כבר רשות המסים.  במסגרת ההקלות, מועדי הגשת הדיווח התקופתי לספטמבר 2023 במע"מ, ניכויים ומקדמות מס הכנסה יידחו לתאריך 26.10.23. במקביל לא יוטלו קנסות בגין פיגור בהגשת דו"ח לדוחות שיוגשו עד לתאריך 23.11.23. יחד עם זאת, יחולו חיובים בגין הפרשי ריבית והצמדה עד למועד התשלום בפועל. בנוסף, יינתנו אורכות להגשת דוחות שנתיים והצהרות הון לשנת 2022. המועדים המעודכנים להגשת דוחות שנתיים לשנת 2022 יהיו:

חברות – מועד ההגשה הראשון שנקבע ליום 31.10.23 יידחה ליום 30.11.23.

יחידים – מועד ההגשה השני שנקבע ליום 30.11.23 יידחה ליום 31.12.23.

הצהרות הון - הצהרות הון שהמועד להגשתן נקבע לתאריך 1.9.23 ואילך יוארך המועד להגשה עד ליום 31.12.23, או עד למועד הגשת הדוחות לשנת 2022 בהתאם להסדר האורכות למייצגים, לפי המאוחר.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בוז'י 19/10/2023 21:55
    הגב לתגובה זו
    יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין ויו"ר סיעת המחנה הממלכתי ח"כ זאב אלקין יצאו בקריאה משותפת לראשי הקואליציה לעצירה גורפת של הכספים הקואליציוניים והפנייתם לטובת מאמצי הלחימה והשלכותיה. "במצב כזה צריך לחשב מסלול מחדש ולגלות אחריות - הכסף אינו בלתי מוגבל", מסר אדלשטיין. אלקין הוסיף כי הוא "קורא לכל ראשי המפלגות להבין את המציאות החדשה".
  • המגיב 21/10/2023 00:48
    הגב לתגובה זו
    וטריליון שקל עד שכולם יעזבו
  • 2.
    אבנר 19/10/2023 18:16
    הגב לתגובה זו
    ההנהגה החרדית בוזזת את קופת המדינה ללא רחם, גם בשעות קשות אלו.
  • המגיב 21/10/2023 00:48
    הגב לתגובה זו
    וטריליון עד שכולם יעזבו
  • 1.
    העבירה 4.5 מיליארד מה שצריך . (ל"ת)
    טעות סופר 19/10/2023 14:52
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

תיירות במרוקו קרדיט: גרוקתיירות במרוקו קרדיט: גרוק

בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות

התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב


הדס ברטל |

ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.

אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.

במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air),  אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

מטוס
 וויזאייר קרדיט: מתוך אתר החברה
מטוס וויזאייר - קרדיט: מתוך אתר החברה


אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.