טסלה שוב מורידה מחירים בארה"ב בניסיון לעמוד ביעד המסירות
טסלה TESLA INC מורידה מחירים למודל 3 ומודל Y בארצות הברית וממשיכה את הנוהל בו נקטה מספר פעמים בחודשים האחרונים. הורדת המחיר האחרונה מגיעה כאשר החברה שואפת להגיע ליעד מסירות של 476 אלף רכבים בשלושת החודשים האחרונים של 2023 וכך לעמוד ביעד השנתי של 1.8 מיליון כלי רכב.
מחיר מודל 3 בעל ההנעה האחורית יעמוד כעת על 38,990 דולר, לעומת 40,240 דולר לפני כן. המחירים של מודל 3 Long range וגרסת הביצועים עומדים על 45,990 דולר ו-50,990 דולר בהתאמה. מחיר מודל Y בגרסת ה-Long range ירד ל-48,490 דולר מ-50,490 דולר. מחיר גרסת הביצועים ירד ל-52,490 דולר.
טסלה דיווחה השבוע על נתוני המסירות שלה לרבעון השלישי ואמרה כי מסרה 435 אלף רכבים ופספסה את צפי האנליסטים של 455 אלף רכבים. הפספוס מגיע בחלקו מהשבתות של מפעלים שנמצאים בתהליך שדרוג. למרות זאת, הפספוס במסירות העלה חששות לגבי הביקוש והורדת המחירים לא עזרה לחששות הללו. מנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר בשיחת הרווחים ביולי כי טסלה רואה את הביקוש בזמן אמת, מה שמאפשר לה לקבל החלטות ייצור בזמן אמת. החברה מקבלת את ההזמנות שלה דרך אתר האינטרנט של החברה ובכך משמשת גם כיצרנית וגם כסוחרת.
"אנחנו מתאימים את המסלול לפי מצב הרוח של הציבור. קניית מכונית חדשה היא החלטה גדולה עבור הרוב המכריע של האנשים", אמר מאסק. "בכל פעם שיש אי ודאות כלכלית, אנשים בדרך כלל חושבים טוב לפני קניית רכב חדש ומחכים לראות מה קורה".
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלאת הריבית האטה את הכלכלה ויקרה רכישת רכבים. הורדת המחירים של טסלה, נועדה במידה מסוימת לקזז את זה. בחודש דצמבר האחרון מחירו של מודל 3 עם הנעה אחורית החל ב-47 אלף דולר וכעת מחירו הגיע ל-39 אלף דולר. ירידה של 17%. רכביה של טסלה לא זכו אז לזיכוי מס רכישה פדרלי בסך 7,500 דולר, אם נוסיף את זה למשוואה, העלות נטו של דגם 3 עומד כעת על 32 אלף דולר. מחירו של מודל Y גרסת ה-Long range היה בדצמבר 67 אלף דולר. כעת הוא עומד על 48,500 דולר, ירידה של 28%. כולל זיכוי המס, העלות נטו עומדת על 41 אלף דולר, ירידה של 39%.
הורדות המחירים הגדולות משפיעות על שולי הרווח. ב-2022 שולי הרווח התפעולי עמדו על כ-17%. בוול-סטריט צופים ששולי הרווח יעמדו ב-2023 על 10% וב-2024 על 15%. טסלה תצטרך להפסיק להוריד מחירים על מנת שתוכל להגיע ל15%. עם זאת, החברה לא רק הורידה מחירים השבוע. טסלה הוציאה גרסה חדשה של מודל 3 עם מחיר גבוה יותר בסין ואירופה, אך לא בצפון אמריקה. משקיעים ולקוחות רבים ממתינים להגעה של הגרסה החדשה, מה שיכול להוות עוד סיבה לביקוש חלש והורדת מחירים לדגמים הישנים.
החברה דיווחה לאחרונה גם על מודל Y חדש וזול יותר בארה"ב תחת פרופיל נמוך וזאת במטרה להעלות את הביקושים לרכבים שלה, אחרי שפספסה את צפי המסירות לרבעון השלישי ורשמה ירידה מהרבעון השני. בדוח הרבעון השני דיווחה טסלה על רווח למניה של 91 סנט על הכנסות של 24.93 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 24.47 מיליארד דולר.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 3.מודל T 08/10/2023 00:21הגב לתגובה זותכלס זה העתיד
- 2.כמה צפוי. זוכר את הספסרים אצלנו. אכלתם אותה (ל"ת)נא האג 06/10/2023 23:06הגב לתגובה זו
- 1.סטש 06/10/2023 21:48הגב לתגובה זומה זה משנה מה ציפיות האנליסטים? טסלה מובילה את שוק הרכב החשמלי בכל העולם, עם המכונית הכי נמכרת (חשמלית ולא חשמלית) באירופה. אני מציע לכם לשתות מים ולהירגע, טסלה פה לעוד הרבה שנים
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
נשיא קזחסטן, קאסים-ז'ומארט טוקאייב (יוטיוב)הכלכלה של קזחסטן - המדינה שהצטרפה להסכמי אברהם
קזחסטן מצטרפת להסכמי אברהם. בפועל יש כבר עשרות שנים הסכמים עם קזחסטן, צפוי שההצטרפות תרחיב את שיתופי הפעולה בכמה מישורים. אבל מיהי בעצם קזחסטן? ועל מה מבוססת הכלכלה שלה?
קזחסטן היא אחת הכלכלות הצומחות באירואסיה, עם מיקום גאוגרפי שממצב אותה כגשר בין סין לאירופה ובין רוסיה למזרח התיכון. שטחה הוא כ- 2.72 מיליון קמ"ר, והיא התשיעית בגודלה בעולם. אין לה מוצא לים פתוח\ יש לה גבולות ארוכים שהופכים אותה לצומת דרכים חשוב בסחר העולמי.
היקף. אוכלוסייה 20.6 מיליון תושבים. זו מדינה עם אוכלוסייה צעירה יחסית שמספקת כוח עבודה זול ואיכותי. הנשיא הוא קאסים-ז'ומארט טוקאייב זה שש שנים. קזחסטן היא רפובליקה נשיאותית: ראש המדינה הוא נשיא הנבחר ולו סמכויות רבות, לרבות כמפקד עליון של הכוחות המזוינים. קיים ריכוז של כוח בידי הנשיא וההנהגה.
התמ"ג הנומינלי מתקרב ל-300 מיליארד דולר בסוף 2025, בעוד במונחי PPP הוא חוצה את ה-900 מיליארד. התמ"ג לנפש במונחי PPP עומד על כ-36,000 דולר, רמה דומה לטורקיה, אך נמוכה במקצת מרוסיה. המעבר ממשק מבוסס מחצבים בלבד למשק מגוון יותר נמצא בעיצומו, עם דגש על לוגיסטיקה, דיגיטל ותעשייה קלה.
צמיחה של 6%
כלכלת המדינה מבוססת על נפט. ברבעונים הראשונים של השנה נרשמה צמיחה שנתית של 6.1%-6.3%, כאשר התחזיות השנתיות נעות בין 5.5% מהבנק העולמי ל-5.9% מקרן המטבע. הגורם המרכזי: הרחבת שדה טנגיז, שהושקה רשמית בינואר 2025 והוסיפה 260 אלף חביות ליום בתפוקה מלאה. תפוקת הנפט הכוללת עברה את ה-100 מיליון טון בשנה, שיא היסטורי עם 75.7 מיליון טון בינואר-ספטמבר ו-8 מיליון טון באוקטובר לבדו. טנגיז לבדו תורם כשליש, עם תפוקה יומית שהגיעה ל-953 אלף חביות ביוני.
