רם דרורי מנועי בית שמש
צילום: יח"צ

מנועי בית שמש: עוד הזמנה של 14 מיליון דולר, המניה במכפיל 20-21

מתחילת השנה קיבלה החברה הזמנה מהלקוח בהיקף של 50 מיליון דולר ל-3 שנים לייצור מנועי סילון. המניה זינקה מתחילת השנה ב-43%
נתנאל אריאל | (1)

מניית מנועי בית שמש  בית שמש -1.01%  זינקה מתחילת השנה ב-43%, כולל 13% אחרי הדוחות האחרונים ובעיקר הודעתה על חלוקת דיבידנד ענק של 180 מיליון שקל והיא נסחרת לפי שווי של 826 מיליון שקל. המניה נסחרת כעת במכפיל 20-21 והשאלה היא האם יש עוד סיכוי לאפסייד או שהיא הפכה ליקרה.

היום היא מדווחת על קבלת הזמנה של 14 מיליון דולר מלקוח, לצורך ייצור מנועי סילון במגזר המנועים של החברה. מתחילת השנה הלקוח הזמין מהחברה בהיקף של 50 מיליון שקל לתקופה של 3 שנים, כלומר עוד 16.7 מיליון דולר בשנה. המעניין הוא שבמנועי בית שמש טורחים לציין כי "להערכת החברה מדובר בהזמנות משמעותיות בעלות ערך מוסף לפעילות הקבוצה." האם היא מקווה להמשך הזמנות? לחברה יש הסכמי מסגרת של 1.7 מיליארד דולר, ירידה מול 2.1 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה. הסיבה היא הערכתה שאצל שניים מהלקוחות הגדולים שלה תהיה ירידה של 400 מיליון דולר בהזמנות העתידיות, אך לא מדובר בביטול של הזמנות קיימות.

לאחר דוחותיה האחרונים החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 180 מיליון שקל, שתאריך התשלום שלו הוא היום, ה-12 בספטמבר, וזאת לאחר השלמת העסקאות למכירת הקרקע הסמוכה למפעל בבית שמש בתמורה ל-320 מיליון שקל עם צפי לרווח הון של 180 מיליון שקל. מדובר על מכירת 149 דונם של קרקע בבית שמש לחברת הביטוח מגדל ומגדל מקפת (עסקה ראשית) וכן חברת אלקיים תעשיות מתכת (עסקה משנית).

בדוחות האחרונים החברה דיווחה על הכנסות של 51.6 מיליון דולר, עליה של 33.7% לעומת 38.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עלה ל-3 מיליון דולר. 

עם פרסום הדוחות אמר רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "אנו ממשיכים במגמת הגידול בהיקפי הפעילות כאשר ברבעון זה הצגנו הכנסות שיא, ואף מעבר להיקף הפעילות טרום משבר הקורונה, עם שיפור משמעותי ברווחיות ובמדדים הפיננסיים לעומת רבעונים קודמים. בתחום התעופה האזרחית אנו מזהים ביקוש גובר, אך הענף ממשיך להתמודד עם צווארי בקבוק בשרשרת האספקה והתארכות של זמני האספקה, שמשפיעה על פעילות מגזר החלקים ואנו פועלים למיתון ההשפעה במקביל לאיתור הזדמנויות שמציאות זו מייצרת. במגזר המנועים בכלל ובשוק הצבאי בפרט אנו מזהים עלייה חדה בביקושים, שמשתקפת גם בתוצאות, בין היתר בעקבות המשך הלחימה באוקראינה ושינויים גיאו פוליטיים בעולם, שכבר באים לידי ביטוי עם כניסה לפרויקטי עוגן משמעותיים".

למידע נוסף על מניית מנועי בית שמש לחצו כאן:

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ניל 13/09/2023 13:20
    הגב לתגובה זו
    אין בזה המלצה כלשהי
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסף

ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות

ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי

תמיר חכמוף |

ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1%  , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).

ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35%  שירדה ביותר מ-8%.



מתוך הדוח של מעלות

בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק

מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.

בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.

הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי

שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מה יהיה מחר בבורסה? על נייס וחברות השבבים

הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'?

מערכת ביזפורטל |

המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס -2.11%  צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה  ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר. 

מצד אחד, יש שרואים בזה הזדמנות נהדרת. מצד שני, יש כאלו שזוכרים ש"מר שוק" יודע הכל. אולי הוא יודע שאזהרת רווח או הנמכת ציפיות בדרך. כלומר, מה שנראה הזדמנות יכול להיות המחיר האמיתי כי התחזית תרד. ולמה שהיא תרד? כי החברה נמצאת בשוק מאוד מאוים על ידי ה-AI. 

תחום התוכנה וחברות התוכנה סובלות מהכניסה של ה-AI. הן אומנם מתייעלות בזכותו ומוותרות על גיוסי ג'וניורים, אלא שהליבה שלהן בסכנה - הרעיון הטכנולוגי, פיתוח התוכנה שלהם נמצא בסכנה - מה שלקח פעם לפתח במשך שנים הפך לעניין של שבועות וחודשים בודדים. התחרות מתעצמת, הסכנה גוברת. החשש שיקומו סטארטאפים יעילים ומהירים ותוך חודשים יעמידו מוצר מתחרה. היתרון של הוותיקות הוא במערכת משומנת עם שיווק, תפעול, וקשרים. אבל בסוף למוצר יש משמעות גדולה. לקוחות לא ימהרו לעזוב, אבל זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור נוח יותר. חברות התוכנה צריכות לחשב מסלול מחדש.


גם טבע 0.56%   צפויה לרדת ב -1.1%, טאואר 1.44%  ב-2.4% כשמנגד קמטק -1.51%  ו נובה -8.04%  צפויות עלות מעט. הנה טבלת הארביטראז' (הקליקו להיכנס לכל המניות):