יוטיוב
צילום: Alexander Shatov, unsplash

יוטיוב: יוצרים שהפרו את הכללים יעבור קורס חינוכי והסנקציות יבוטלו

פלטפורמת הסרטונים הפופולרית תעניק ליוצרים הזדמנות שנייה לאחר שהפרו את כלליה, בתנאי שיצפו בקורס אשר יסקור את הסיבות בגינן הסרטון שלהם הפר את ההנחיות; "מאמצים חינוכיים מצליחים לצמצם את מספר היוצרים שמפרים בשוגג את המדיניות שלנו"
איתן גרסטנפלד | (1)

יוטיוב (YouTube) תאפשר ליוצרי תוכן לקבל הזדמנות שנייה לאחר שהפרו את כלליה, באמצעות צפייה בקורס אשר יסקור את הסיבות בגינן הסרטון שלהם הפר את ההנחיות. מהלך זה נועד לצמצם את מספר הערוצים שמוסרים מהפלטפורמה של החברה שבבעלות גוגל.

לפי ההנחיות הנוכחיות, יוצרים אשר הפרו את כללי האתר מקבלים אזהרה, שנמשכת 90 יום מרגע שניתנה, במהלכה עליהם להימנע מלחזור על ההפרה שביצעו. כעת, לפי הפרוטוקול החדש, במידה והיוצרים שקיבלו הודעת הפרה יבצעו לומדה על ההפרה שביצעו, יוטיוב תסיר את האזהרה מהערוץ. המהלך האחרון מגיע לאחר שבשנת 2019, יוטיוב הודיעה כי תפרסם אזהרה חד פעמית ליוצרים שהפרו "בלא כוונה" את המדיניות שלה, מה שלדבריהם הביא לכך ש-80% מאלה שהוזהרו, "לעולם לא הפרו את המדיניות שוב".

"אנו מאמינים שמאמצים חינוכיים מצליחים לצמצם את מספר היוצרים שמפרים בשוגג את המדיניות שלנו. אנחנו גם יודעים שקבלת התראה עלולה להפריע ללוח הזמנים של הפרסום של יוצר, ועבור היוצרים שבונים עסקים באמצעות תוכנית השותפים של יוטיוב, קבלת התראה לא מכוונת היא לא רק מתסכלת, אלא יכולה להשפיע כלכלית על השורה התחתונה שלהם".

בעוד יוטיוב עוברת למערכת ניהול עדינה יותר, החברה הודיעה במהלך חודש יוני שהיא תפסיק לנטר טענות מטעות או מידע שקרי, כמו סרטונים שטוענים שהבחירות ב-2020 נגנבו מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ. החברה מסרה אז בהודעה לעיתונות כי היא מעדכנת את ההנחיות שלה לגבי גישתה למידע מוטעה בבחירות ואמרה: "היכולת לדון בגלוי ברעיונות פוליטיים, אפילו אלה שנויים במחלוקת או מבוססים על הנחות מופרכות, היא הליבה של חברה דמוקרטית מתפקדת - במיוחד בעיצומה של עונת הבחירות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המגיב 30/08/2023 20:58
    הגב לתגובה זו
    ישלח לחינוך מחדש. אני דיי בטוח שרוב ה"הפרות", זה בענייני "דיסאינפורמציה", כמו שהיה עם איזה מחשב, של איזה אחד "צייד", שבו יש הקלטות שלו מדבר עם איזה אבא כלשהו, שבמקרה הוא גם בעמדת מפתח כלשהי.
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".