גוטו
צילום: אלכס ליפקין
דוחות

גוטו: צמיחה של 7% בהכנסות - 33.5 מיליון שקל

מפעילת שירות שיתוף כלי הרכב צמצמה במהלך המחצית הראשונה של השנה את ההפסד הנקי שעמד על 3.5 מיליון שקל; החברה חוזרת להציג EBITDA חיובי של 4.8 מיליון שקל
עדן ספיר | (1)

חברת גוטו גוטו 0% העוסקת בהפעלת שירות שיתוף כלי רכב, הציגה במהלך המחצית הראשונה גידול של 7% בהכנסות שעמדו על 33.5 מיליון שקל, לצד צמצום ההפסד הנקי שהגיע ל-3.5 מיליון דולר. כמו כן, במהלך המחצית חזרה החברה להציג EBITDA חיובי של 4.8 מיליון שקל.

הכנסות החברה הסתכמו במחצית הראשונה של 2023 על 33.5 מיליון שקל, גידול של 7% ביחס לכ-31.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות הושג והושפע מרכישת חברת Felyx בגרמניה ומיזוגה עם פעילות חברת emmy שנרכשה קודם לכן על ידי גוטו והמשך הצמיחה בפעילות בישראל.

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על הפסד נקי של 3.5 מיליון שקל, בהשוואה להפסד נקי של כ-44.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך המחצית הראשונה, חזרה החברה להציג EBITDA חיובי של 4.8 מיליון שקל לעומת EBITDA שלילית של כ-16 מיליון במחצית הראשונה שנה שעברה.

חברת Trinity Audio, פלטפורמה מבוססת AI שבבעלות גוטו, צמחה במחצית הראשונה של 2023 ב-400% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022 והציגה רווח נקי של 2.6 מיליון שקל. Trinity Audio אינה מאוחדת בדוחות החברה, לאור כוונת גוטו לפעול למכירת החברה או לגייס עבורה הון נוסף.

מנכ"ל גוטו, גיל לייזר, מסר: "גוטו בעיצומו של תהליך יסודי של מיקוד עסקי והתאמת הצעת הערך שלנו לצרכיי הלקוחות. החברה השכילה לזהות שינויים בשווקים הגלובליים ובתחום התחבורה השיתופית שחייבו קבלת החלטות מהירות כדי להחזיר את החברה למסלול צמיחה תוך שיפור משמעותי ברווחיות. תוצאות המחצית הראשונה של 2023 משקפות את הצלחת המהלך ואנו מחויבים להמשיך ולפעול לשיפור ומקסום כלל הפעילויות והובלת החברה לרווח נקי.

בחודשים האחרונים ביססנו את מעמדנו המוביל בשוק התחבורה השיתופית בגרמניה הודות למיזוג בין שתי חברות שרכשנו ומקסום הסינרגיות שבין שתי הפעילויות. כעת, מספקת גוטו את פתרונות הנסיעה שלה בשלוש ערים גדולות בגרמניה ברלין, מינכן והמבורג ומצליחה לייצר עניין גובר בשימוש באפליקציה של החברה, כפי שמשתקף מגידול מתמיד במספר הנסיעות, מספר המשתמשים ומהגדלת ההכנסה הממוצעת ממנוי. השיפור העקבי בתוצאות הכספיות של הפעילות בגרמניה צפוי להעביר את הפעילות לאיזון תפעולי במהלך הרבעונים הקרובים.

בנוסף, זכינו בחודשים האחרונים לאמון מצד חברת Astara הבינלאומית, שהינה גם בעלת מניות ב-גוטו ופעילה בכ-16 מדינות בעולם, כשחתמנו עמה על הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי תמורת כ-4 מיליון יורו אשר יחזק את מצבה הפיננסי של החברה ויתרום לביסוס היתרון הטכנולוגי שלנו. אנו מאמינים כי ניתן יהיה בעתיד להיכנס למודל של 'רכב כשירות' גם אל מול לקוחות חדשים ובטריטוריות נוספות, כאפיק צמיחה נוסף לחברה.

השיפור הניכר בפעילות העסקית והפיננסית של החברה והאמון המלא שיש לנו באסטרטגיה שהותוותה הובילה את בכירי החברה, ובכללם אני, לרכוש לאחרונה 15% מהון המניות של גוטו מידי חברת שגריר. אנו נחושים ומחויבים לעמוד ביעדים, להעביר את החברה לרווח ולייצר ערך ללקוחות ולבעלי המניות".

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית החברה נסחרת במחיר של 6 שקל למניה, ולפי שווי שוק של 33.2 מיליון שקל; מתחילת השנה המניה רשמה עלייה של 18%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כמה רבעונים נשארו שלא יישאר כסף בקופה? (ל"ת)
    שולתתתת1 20/08/2023 13:44
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social