בואטנג מילאן
צילום: טוויטר מילאן רשמי

כוכב מילאן וברצלונה פרש מכדורגל. כמה היה שווה בשיאו?

קווין פרינס בואטנג ייזכר כאחד השחקנים המפוספסים בכדורגל האירופי. כמה היה שכרו הגבוה ואיפה זה היה?
מיכאל וייסרמן | (2)

עולם הכדורגל נפרד בשבועות האחרונים ממספר שחקנים משמעותיים שסיימו קריירה אדירה ואחד מהם הוא הקשר, קווין פרינס בואטנג, הודיע הלילה (בין ראשון לשני) על פרישה. בואטנג כתב ברשתות החברתיות: "אני אוהב אותך אבל בשבילי זה נגמר. תודה לך כדורגל, על הכל". שחקן העבר של מילאן וברצלונה שיחק 520 משחקים מקצועניים וסיים עם 76 שערים ו-56 בישולים.

עוד כוכב פרש. בואטנג (צילום: טוויטר הרטה ברלין)

בואטנג פרש בגיל 36 כאשר הספיק לשחק ב-13 מועדונים שונים. הוא התחיל את הקריירה בהרטה ברליון וביולי 2007 נרכש על ידי טוטנהאם תמורת סכום של 5.4 מיליון ליש"ט, לפני שחזר ב-2009 לגרמניה, לבורוסיה דורטמונד, בהשאלה לשישה חודשים.

הוא חזר לטוטנהאם בתום ההשאלה, והגיע לפורטסמות', שם נשאר עונה אחת לפני שעבר בחינם למילאן בה הצטיין במשך שלוש עונות. בואטנג אומנם היה מהשחקנים המועדפים של מילאן אבל הקריירה שלו לוותה עם מספר רב של עבירות משמעת וב-2013 הוא נמכר לשאלקה תמורת 10.5 מיליון אירו.

לאחר מכן חזר לעוד קדנציה במילאן ובין השאר נדד בלאס פלמאס, איינרכט פרנקפורט וססואלו כאשר במהלך 2019 הופתע כשהושאל לברצלונה. הקשר לא הצליח למצוא את מקומו במועדון הספרדי ובסיום עונת 2019 נמכר לפיורנטינה תמורת מיליון אירו. לאחר מכן הושאל לבשיקטש הטורקית ועבר גם בליגה השנייה באיטליה, בקבוצת מונצה. הוא סגר את המעגל בהרטה ברלין וכעת החליט להודיע על פרישה.

שווי השוק שלו ידע עליות ומורדות כאשר בשיאו היה בקדנציה הראשונה במילאן כאשר היה שווה 23 מיליון אירו. בעונה האחרונה בברלין שווי השוק הוא 700 אלף אירו בלבד. גם השכר שלו היה עלה וירד בצורה דרמטית - בתחילת הקריירה הרוויח כ-2 מיליון אירו. כאשר הגיע למילאן שכרו כבר הגיע ל-8 מיליון אירו. בברצלונה שכרו היה 3 מיליון אירו ובמועדון הטורקי זה כבר ירד לשני מיליון אירו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כתבה מעניינת תודה! (ל"ת)
    אוהד מילאן 14/08/2023 08:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא ייאמן רק בארץ עושים מכל אחד שחקן (ל"ת)
    מודי 14/08/2023 08:41
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.