אל על בתוצאות טובות: הכנסות ו-EBITDAR גבוהים יותר מאשר לפני הקורונה
חברת אל על אל על 2.65% של היום היא לא אותה אל על של לפני הקורונה. השם אולי זהה אבל החברות כבר לא ממש. אחרי תוכנית התייעלות אגרסיבית החברה, בהנהלתה של דינה בן טל גננסיה ובבעלותו של קני רוזנברג, מצליחה להרים את הראש מתחת למים, ואלה בהחלט בשורות טובות למשקיעים, שכבר ראו את החברה צוללת ומתרסקת. אל על ממשיכה גם ברבעון השני של 2023 להציג תוצאות טובות כאשר היא עוקפת את התוצאות מלפני מגיפת הקורונה, כאשר בחברה מציינים שהיא בכושר ייצור של 87%. לשם השוואה, ברבעון הקודם אמרה החברה שמדובר בשיעורי תפוסה שהם כמו של חודשי הקיץ. לשם השוואה, "ב-2019 היינו על 80%. כל אחוז זה 5 מיליון דולר שיורדים עד למטה". בטקס פתיחת המסחר בבורסה לרגל 20 שנה להנפקת אל על אמרה מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה ש"מי שלא משקיע עכשיו במניית אל על עושה טעות ענקית".
חברת התעופה צופה בשנה הנוכחית (2023) הכנסות של יותר מ-2.4 מיליארד דולר. ברבעון השני של 2023 אל על הכניסה 630 מיליון דולר, לעומת 584 מיליון ברבעון השני של שנת 2019. אל על גם רושמת EBITDAR של 163 מיליון דולר, לעומת 99 מיליון בתקופה המקבילה ב-2019. הרווח התפעולי הגיע ל-90 מיליון דולר, לעומת 20 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. הרווח הנקי קפץ ל-59 מיליון דולר, לעומת איזון ברבעון המקביל ב-2019.
אל על חוזרת על הצהרת הכוונות שלה להגיע להכנסות של 3.5 מיליארד דולר עד שנת 2028, צמיחה של 15% בשנה, כשבדרך בשנת 2026 היא רוצה להגיע להכנסות של 3 מיליארד דולר. האתגר הגדול של אל על יהיה לשמור על "השגת רווחיות ויציבות פיננסית לאורך זמן". עוד מציינת החברה את הצורך לחזק את מבנה ההון ומעבר להון עצמי חיובי, המשך התייעלות תפעולית ויתרות מזומנים שוטפות. יעדים נוספים לאותה תקופה - EBITDAR שיהווה 17% עד 21% ממחזור המכירות שלה, יחס חוב ל-EBITDA של 3-4X ויתרות מזומנים (אחוז מהמחזור) של 10% עד 15%.
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- יותר טסים לחו"ל, החברות הישראליות ממשיכות לתפוס נתח שוק רחב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היעדים של אל על לשנים הבאות
התוצאות והתחזיות הללו חשובות כיוון שאל על רשמה הפסדים כבדים בשנתיים האחרונות. במצטבר היא הפסידה מיליארד דולר. הרבה מאוד כסף. אל על צריכה להמשיך להשתפר ולשמור על יציבות בפרמטרים השונים כדי למחוק את ההפסד המצטבר הזה.
מאז התחתית שרשמה אל על בסוף שנת 2021 המניה משלימה עליה של 160%. היא נסחרת כעת במחיר של 4.64 שקלים למניה ושווי שוק של 1.16 מיליארד שקל. מתחילת השנה האחרונה מדובר על עליה של 80%. עם זאת, היא עדיין רחוקה מאוד מהרמות בהם נסחרה ב-2019.
מעבר לחשדות בארה"ב נגד הבעלים קני רוזנברג על משיכת כספים למטרות אישיות מבתי האבות שהוא מנהל במדינה, אל על זוכה לאמון מצידה של כלל ביטוח (אחרי שהמניה כבר זינקה ב-200% מהתחתית) וזו רכשה 5% ממניות החברה עם אופציה לרכישה של 5% נוספות, וזאת בהמשך למסע הרכישות הגדול של כלל - היא רכשה מניות של המתחרה של אל על, ישראייר, וגם של משק אנרגיה, ערד, אאורה, אלקטריאון. לפני חודש וחצי אל על גם הכריזה על שיתוף פעולה עם דלתא איירליינס, כך שהיא תגדיל את היצע הטיסות בארה"ב, כולל טיסות ההמשך בתוך ארה"ב, והעשרת השירותים לנוסעי היוקרה.
- מה יהיה מחר בבורסה? על נייס וחברות השבבים
- בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "לאחר רבעון ראשון מוצלח שהיווה נקודת פתיחה טובה, אנו שמחים להציג תוצאות שיא לרבעון השני אשר הסתיים כרבעון השני המוצלח ביותר של החברה מאז הנפקתה. יחד עם ההתייצבות בהכנסות, ועם הקפדה על צעדי ההתייעלות מתקופת הקורונה, אנו בדרך הנכונה לשמירה על יציבות ואיתנות פיננסית. עשינו מהלכים גדולים ברבעון האחרון ביניהם הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם ענקית התעופה 'דלתא', נכנסנו לראשונה לעולם ה-SAF, סיימנו את פרויקט הרטרופיט למטוס ה-777, ואף קיבלנו לאחר עיכוב של כמה שנים את מטוס הדרימליינר ה-16. אני גאה להציג לראשונה תכנית עסקית חמש שנתית, אשר בנויה באופן מדורג ובהלימה עם התכנית האסטרטגית שלנו. אני מאמינה בתכנית הזו ובכך שנעמוד ביעדים שהצבנו לעצמינו".
ינקל'ה (יעקב) שחר, סמנכ"ל הכספים: "אני גאה להציג את הגידול המשמעותי שלנו ברבעון הזה, בכל המדדים, הודות לניהול ותכנון פיננסי מוקפדים. אנו ממשיכים את מגמת היציבות במכירות- מגמה חשובה שאנו צופים שתימשך לאורך זמן. היציבות במכירות והמשך מגמת הגידול בביקושים, לצד שמירה על ההתייעלות, מאפשרים לנו לתכנן לטווח הרחוק ולהציג תכנית עסקית חמש שנתית, תכנית הדרגתית, שאני בטוח שנעמוד בה ובשאר היעדים שהצבנו לעצמינו. התכנית הזו מבטאת את המחויבות שלנו ללקוחות שלנו, לציבור המשקיעים ולבעלים. התכנית פורטת באופן מדורג את התפתחותה וצמיחתה של החברה בכלל המדדים הכולל הרחבת הצי והגדלת היצע המושבים, ל-100% בכושר הייצור עד סוף 2024 וגידול של מעל ל-100% בשנים שלאחר מכן. אנו חותרים להגיע לשיא של 3.5 מיליארד דולר הכנסות ב-2028, גידול המהווה 160% משנת 2019".
- 9.שלום 13/08/2023 15:48הגב לתגובה זוהכול מבפנים טייסים חמודים שמרוקנים את קופתה בשנים הבאות ישביתו את המטוסים כי הם בעליהם כמו שהם בלעלי אדמות הקיבוצים מנכלים חמודים יתנו להם יד כמו הסרבנים
- 8.מתגאים גם בזכויות שנישללו מפורשים ועובדים (ל"ת)חד 10/08/2023 18:26הגב לתגובה זו
- 7.בהצלחה (ל"ת)עידן 10/08/2023 14:38הגב לתגובה זו
- 6.דן 10/08/2023 12:07הגב לתגובה זוושיחת הועידה
- 5.לאחר פיטורים של 2000 עובדים (ל"ת)חיים 10/08/2023 11:51הגב לתגובה זו
- 4.סתם אחד 10/08/2023 11:07הגב לתגובה זורק טיפש או תמים קונה מניות של אל על. רקובה ומושחתת.
- 3.אחד 10/08/2023 10:51הגב לתגובה זורק טיפשים טסים באל על המושחתת
- 2.דוחות פצצה (ל"ת)מרדכי 10/08/2023 10:21הגב לתגובה זו
- אליהו 10/08/2023 13:55הגב לתגובה זוהיה נחמד אם היו מחלקים דבידנדים לאלו שהאמינו במניה ומחזיקים בה עד היום
- 1.כל הכבוד, בהצלחה (ל"ת)עידן 10/08/2023 10:17הגב לתגובה זו
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי
ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1% , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).
ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35% שירדה ביותר מ-8%.
מתוך הדוח של מעלות
בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק
מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.
בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.
- ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות
- ג'י סיטי: ה-NOI עלה ב-7.3%, ה-FFO מהנדל"ן המניב עלה ב-24.7% ל-116 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי
שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמה יהיה מחר בבורסה? על נייס וחברות השבבים
הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'?
המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס -2.11% צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר.
מצד אחד, יש שרואים בזה הזדמנות נהדרת. מצד שני, יש כאלו שזוכרים ש"מר שוק" יודע הכל. אולי הוא יודע שאזהרת רווח או הנמכת ציפיות בדרך. כלומר, מה שנראה הזדמנות יכול להיות המחיר האמיתי כי התחזית תרד. ולמה שהיא תרד? כי החברה נמצאת בשוק מאוד מאוים על ידי ה-AI.
תחום התוכנה וחברות התוכנה סובלות מהכניסה של ה-AI. הן אומנם מתייעלות בזכותו ומוותרות על גיוסי ג'וניורים, אלא שהליבה שלהן בסכנה - הרעיון הטכנולוגי, פיתוח התוכנה שלהם נמצא בסכנה - מה שלקח פעם לפתח במשך שנים הפך לעניין של שבועות וחודשים בודדים. התחרות מתעצמת, הסכנה גוברת. החשש שיקומו סטארטאפים יעילים ומהירים ותוך חודשים יעמידו מוצר מתחרה. היתרון של הוותיקות הוא במערכת משומנת עם שיווק, תפעול, וקשרים. אבל בסוף למוצר יש משמעות גדולה. לקוחות לא ימהרו לעזוב, אבל זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור נוח יותר. חברות התוכנה צריכות לחשב מסלול מחדש.
גם טבע 0.56% צפויה לרדת ב -1.1%, טאואר 1.44% ב-2.4% כשמנגד קמטק -1.51% ו נובה -8.04% צפויות עלות מעט. הנה טבלת הארביטראז' (הקליקו להיכנס לכל המניות):
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
