סופווייב תגיע השנה לאיזון ומכוונת לרווח של 10-15 מיליון דולר עוד שנתיים-שלוש
חברת סופווייב סופווייב 1.38% העוסקת בפיתוח, שיווק וייצור טכנולוגיה לא-פולשנית לטיפולי הצערת ומיצוק העור, הגדילה הכנסות ב-53% ל-12.4 מיליון דולר והקטינה את ההפסד הרבעוני ל-2.8 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זה עדיין הפסד, אבל הוא מצטמצם כשעד סוף השנה החברה צופה איזון (לכתבה על דוחות סופווייב)
הגידול בהכנסות נרשם כתוצאה מהרחבת היקף המכירות של מכשירי החברה, וכן מגידול במכירות חוזרות של פולסים עבור מכונות אשר נמצאות ברשות לקוחות קיימים. נכון ליום ה-30 ביוני 2023, לסופווייב מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-25.3 מיליון דולר.
הדוחות הטובים מזניקים את המניה במסחר ב-21% למחיר של 11.8 שקל ושווי שוק של 403 מיליון שקל. ד"ר שמעון אקהויז, מייסד החברה ויו"ר הדירקטוריון, אומר בראיון לביזפורטל כי "אנחנו מאוד ממוקדים בפיתוח הן מהצד הפיננסי והן מצד התוכן של מה שאחנו עושים ואת מי שאנחנו משרתים. בצד הפיננסי המספרים מדברים בעד עצמם ואנחנו ממשיכים לצמוח בקצבים של מעל 50%, ממשיכים לצמצם בצורה משמעותית את ההפסד כדי להגיע לאיזון תפעולי עוד השנה הזו. צריך לציין את המשך הגידול במכירות הפולסים אבל לא פחות מכך את השימוש בטכנולוגיה.
"אני בעולם הזה יותר מ-30 שנה ולרוב השימוש בטכנולוגיה לא מקבל פידבקים מהשוק ולכן ההכנסות ממכירות הפולסים הן מאוד משמעותיות עבורנו. ברמת התוכן אנחנו עובדים קשה בבניית מערכת ההפצה ומרוצים מכך שאנשים מחזירים את ההשקעה שלהם במוצרים וממשיכים לעבוד איתנו".
- יו״ר סופוווייב: ״2025 תהיה השנה הראשונה שבה נציג רווח נקי״
- סופווייב מסכמת רבעון שלישי חזק עם זינוק של 56% בהכנסות ורווח נקי של כמליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להבנתנו אתם תצטרכו להגיע להכנסות רבעוניות של 17-18 מיליון דולר, כדי להגיע לאיזון. החישוב נכון?
"זה די נכון, כן. אנחנו מדברים על זה שאנחנו מתכננים להגיע לאיזון תפעולי ברבעון הרביעי. צריך לזכור שבשוק הזה יש עונתיות. איזון תפעולי ברבעון הרביעי ואיזון תפעולי בשנת 2024 כולה הם אחד מהיעדים שלנו".
ושנה הבאה יהיו רווחים משמעותיים?
"אני מעריך שהיא תהיה רווחית אך לא בטוח עד כמה משמעותית. מה שאנחנו אומרים זה שהחברה לא תידרש לגייס יותר מזומנים. לחברה קטנה קל יותר לגדול מחברה גדולה. קצב הגידול בתחום לא ממשיך להיות כמו שהוא אצלנו היום וזה מאוד מעודד אותנו. החברה תדע להמשיך לצמוח, לעבור לרווחיות ובהמשך גם לרווחיות משמעותית בגלל הרווחיות הגולמית והמודל העסקי".
מה להערכתך הגופים הגדולים כמו הבנקים והמוסדיים מפספסים שהם לא נכנסים אליכם? הם רוצים לראות רווח?
"ראשית כן, כל אחד רוצה לראות רווח, גם אנחנו. חלק אחר הוא המהות של השוק הישראלי לגבי חברות הייטק צעירות שיש בו לא מעט סקפטיות. כן יש לנו בעלי מניות מאוד טובים (בצד הציבורי) שמאמינים שיש פה פוטנציאל ליצירת ערך מאוד משמעותי. אנחנו מעריכים שהחברה הזו בנויה לערכים של הרבה מעל ומעבר למקום שאנחנו נמצאים היום ואנחנו פועלים בכיוונים האלו. אנחנו בונים חברה לא כדי למכור אותה אלא כדי ליצור ערך גבוה משמעותית לטווח ארוך".
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
קצב הצמיחה כנראה יירד בהמשך. ככל שהחברה גדלה, הצמיחה יורדת. החברה לא מספקת תחזית להמשך, אבל אל תצפו לצמיחה של 50%, ועדיין החברה אמורה גם בקצב נמוך יותר להגיע תוך שנים בודדו לקצב רווחים נאה בהינתן שוויה.
בטווח של שנתיים-שלוש מהיום אתם צפויים להגיע לפי החישוב-הערכה שלנו גם בהינתן צמיחה נמוכה משמעותית מ-50% לרווח של 10-15 מיליון דולר, החישוב נכון?
"כן, אתה עושה נכון, זה החישוב".
בהינתן רווח כזה, הרי שהחברה נסחרת במכפיל רווח של 10 על הרווחים בעוד שנתיים-שלוש. מצד אחד מכפיל נמוך, מצד שני זה עוד שנתיים-שלוש. ייקח זמן ויש סיכון שהתחזית הזו תתמסמס. ועדיין - זו חברת צמיחה והרווחים עולים במהירות ולכן מכפילי הרווח החזויים שחברות צמיחה נסחרות לפיהן הוא גבוה. כתבנו כבר בעבר שאם החברה היתה נסחרת בנאסד"ק היא היתה במחיר כפול יותר, זה עדיין נכון.
עד כמה החברה הצליחה להתקדם בחודשים האחרונים מבחינת המוצר שלה והייחודיות?
"אנחנו מאוד מרוצים מההתקדמות ואנחנו תמיד רוצים יותר. אנחנו מרוצים גם מהפרמטרים הפיננסים כפי שאמרתי וגם מבחינת התוכן. קצב ההזמנות הגבוה עומד בציפיות שלנו ומתאים לתוכניות".
- 1."טיפולי הצערת ומיצוק העור" - פחחח עוד לופט גשפט (ל"ת)שומר נפשו ירחק 08/08/2023 16:46הגב לתגובה זו
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותחשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים
של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים
ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום.
על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.
קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.
ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
