מי שווה יותר - מנור סולומון או אוסקר גלוך?
עונת 23/24 לפנינו ושמם של שני שחקנים ישראליים ניצבים בראש הציפיות של צופי הכדורגל בארץ: אוסקר גלוך ומנור סולומון. גלוך בן ה-19 מתחיל את העונה לראשונה עם רד בול זלצבורג האוסטרית ומנור שחגג לא מזמן 24 רושם עונה שנייה בפרמיירליג אחרי שחתם בטוטנהאם. מה צופה להם העתיד?
נתחיל כאמור עם גלוך. הקשר ההתקפי שהחל לשחק מגיל ילדות במכבי תל אביב נמכר בינואר האחרון לאלופת הליגה האוסטרית עבור 7 מיליון אירו, אחת ההעברות היקרות בתולדות ליגת העל. גלוך שחתם עד שנת 2027 הגיע לקבוצה שידועה בפיתוח שחקנים צעירים ורשם חצי שנה לא רעה שבה התאקלם בקבוצתו החדשה, עם שני שערים ושני בישולים. הקשר הצעיר מרוויח 550 אלף אירו לעונה והגיע לזלצבורג כששווי השוק שלו עמד על 4.5 מיליון אירו. מאז הרבה מים עברו בנהר, גלוך הצטיין במדי נבחרתך ישראל ביורו עד גיל 21 ושווי השוק שלו הוכפל - כיום הוא עומד על 10 מיליון אירו. בעונה הקרבה צפוי גלוך לקבל יותר קרדיט בהרכב זלצבורג אחרי שהספיק להתאקלם, וצפוה לו ולקבוצתו עונה מעניינת שכוללת גם את שלב הבתים בליגת האלופות.
גלוך במדי זלצבורג. קרדיט: רד בול זלצבורג טוויטר רשמי
מנור סולומון לעומת זאת מגיע לקבוצה חדשה בליגה שהוא הספיק להכיר. כזכור, מנור סגר עונה עם פולהאם שברובה היה פצוע אך החל להראות את האיכויות שלו לקראת סוף העונה כשכבש בחמישה משחקים רצופים במדי פולהאם, איתה סיים במקום העשירי והמכובד ביותר, בהתחשב בעובדה שפולהאם עלתה מהליגה השנייה באנגליה; סך הכל רשם מנור 24 הופעות במדי הקבוצה.
- אינטר רוצה את גלוך: עסקה של עד 25 מיליון אירו
- האם אוסקר גלוך שווה 30 מיליון אירו? זו הקבוצה שתגיש הצעה בקרוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למנור היו לא מעט הצעות אך הקיצוני בחר להשאר בלונדון - ספציפית צפון לונדון. התרנגולים רשמו עונה מאכזבת כשסיימו במקום השמיני שלא מוביל למפעל אירופי לאחר פיטורי אנטוניו קונטה באמצע העונה, כשבמקומו הגיע אנג'ה פוסטקוגלו שבעונה החולפת אימן את ליאל עבדה בסלטיק. מנור חתם לחמש שנים במועדון הפאר האנגלי וירוויח 3 מיליון אירו לעונה כששכרו ישתדרג מדי שנה. צפוי לשתף פעולה עם כמה מהשמות הגדולים ביותר בכדורגל העולמי, בינהם יונג מין סון והארי קיין, אלא אם החלוץ יעשה את המעבר לבאיירן מינכן. כיום שווי השוק של מנור עומד על לא פחות מ-18 מיליון אירו והוא הכדורגלן הישראלי ששווה הכי הרבה נכון לכתיבת שורות אלו.
- 4.עותניאל 11/08/2023 07:18הגב לתגובה זוכרגע מנור זה האור
- 3.להוציא 28 מליון בשביל שניהם ? מוכנה לשים 8 מליון.... (ל"ת)לירי 02/08/2023 14:28הגב לתגובה זו
- 2.חחח ברור שמנור (ל"ת)טוני 02/08/2023 12:46הגב לתגובה זו
- 1.חחח ברור שאוסקר (ל"ת)מוני 02/08/2023 12:39הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
