בינגו? בדקנו כמה שווים הזרים שהחתימו 3 הגדולות בליגת העל
עונת 23/24 בפתח וקבוצות ליגת העל ובראשן מכבי חיפה, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב מחפשות להתחזק בשחקנים זרים בכדי לעבות את הסגל. עד כה נרשמו 4 זרים במדי הגדולות, אך החיפוש לא תם עד סוף חלון ההעברות.
נתחיל עם מכבי חיפה. האלופה מבחינה טכנית לא החתימה אף זר עד כה, אך שמו של אריק שוראנוב בן ה-21 ראוי לציון. החלוץ הגרמני-יהודי שמחזיק בשווי שוק של כמיליון אירו לא נרשם בליגה כזר, אך הוא חיזוק משמעותי לסגל של מסאי דגו. שוראנוב גדל במדי נירנברג ועד הגעתו לכרמל שיחק במדי הקבוצה הבוגרת מהליגה השנייה בגרמניה. חתם לשלוש שנים ומשתכר ב-300 אלף אירו לעונה, כשהאלופה שילמה עליו בסביבות ה-600 אלף אירו. חיפה מחפשת להחתים גם קשר אחורי, כששמו של נת'ניאל צ'אלובה נקשר אליה בשבועות האחרונים, אך מצב העסקה לוט בערפל.
הפועל באר שבע לעומת זאת מצאה לעצמה שני זרים משני צידי הכנף - הראשון מביניהם הוא אנתוניו ספר (23) שמשחק בצד ימין. הכנף הרומני ששווה 900 אלף אירו שיחק מ-2019 בראפיד בוקרשט מהליגה המקומית ונקנה על ידי סגנית האלופה ב-250 אלף אירו; צפוי להשתכר ב-180 אלף אירו לעונה. בצד שמאל זהו כריסטופר פטרסון בן ה-28. השבדי, שהגיע מדיסלדורף הגרמנית, מחזיק בשווי שוק של 800 אלף אירו.
מכבי תל אביב החליפה את המגן אנדרה ז'ראלדש באיוואן מאסון הצרפתי. מאסון בן ה-24 הגיע מסנט אטיין הצרפתית בהשאלה עם אופציית רכישה שעומדת על מיליון אירו. המגן ששיחק בנבחרות הצעירות של צרפת ישתכר ב-350 אלף אירו ומחזיק בשווי שוק מרשים העומד על 2 מיליון אירו. לאחר מכן הכנף האנגולי מילסון (23) חתם בשורות הצהובים לשלוש שנים. הגיע מפ.צ פארי ניז'ני נובגורוד הרוסית עבור 700 אלף אירו ושווה 900 אלף אירו כשבעתיד תקווה מכבי ת"א לעשות עליו קופה.
- 2.עותניאל 01/08/2023 15:56הגב לתגובה זוכתבה מענינת אך מבחינתי עדיף להכניס שחקני נוער ואו שחקנים ישראלים במרום זרים בינונים שהקבוצוץ והסקאוטים מחפשים מתחת לפנס ילא ולא בשדה האמיתי
- 1.כתבה יפה תודה ביזפורטל (ל"ת)אוהד בש 01/08/2023 11:48הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
