הרשת החברתית הישראלית "דרימז" גייסה 6 מיליון שקל
הרשת החברתית הישראלית "דרימז" (DREEMZ) שמסייעת לגולשים להגשים את חלומותיהם, השלימה גיוס של כ-6 מיליון שקל, ממאות משקיעים קטנים ובינוניים, באמצעות פלטפורמת גיוס המונים. יובל מנצורה, מייסד הרשת: "אמרו לנו שהשוק בעייתי בגלל המהפכה המשפטית והמשבר הכלכלי.
"דרימז", אשר הושקה לפני כשנה, מבקשת לגייס את היכולות של הציבור לטובת הגשמה עצמית והגשמת חלומות. הרשת, מאפשרת לגולשים להעלות סרטונים בהם הם חושפים את חלומותיהם, באמצעות בינה מלאכותית אאשר יוצרת עבורם אבני דרך להגשמת החלומות, ורותמת את הערבות ההדדית של החברים ברשת לתמיכה מוראלית וטכנית כל הדרך להבאת החלום למציאות.
הרשת החברתית שפיתחה החברה בנויה על כך שהמשתמשים משתפים את החלום שלהם בסרטון קצר, ובינה מלאכותית עוזרת להם לפרק אותה לאבני דרך, והם משתפים את הדרך לחלום באמצעות סרטונים עד הגשמתו. "הרשת החברתית שמה לעצמה מטרה לאפשר למיליוני אנשים להגשים את חלומם ולעזור לאחרים בתהליך, במסגרת המהפכה שתופסת שהרשתות החברתיות צריכות לשרת אותנו ולא להפך, כפי שמתרחש היום".
לדברי החברה נכון להיום אלפי גולשים העלו חלומות ואף הגשימו אותם. בין היתר הגשימו מספר גולשים את חלומם לצאת לטיול בעולם עם בני משפחתם, לרוץ מרתון ואפילו ליצור גבינה טבעונית במעבדה. ישנם לא מעט חלומות אחרים ומרגשים נוספים ב"דרימז" – גולשת ששיתפה באומץ את חלומה להחלים מסרטן נגד כל הסיכויים, גולש שיוזם שרשרת אנושית מתל אביב לירושלים על מנת להגביר את האחדות, וגולשת שמספרת על חלומה לאמץ ילד וחושפת את העוקבים בתהליך המפרך, שלרוב אינו נחשף לציבור הרחב.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני מספר חודשים החלו ב"דרימז" בהליך גיוס ההמונים, בו לקחו חלק מעל 500 משקיעים בינוניים וקטנים שהביעו אמון ביוזמה של החברה. כעת מציבים בחברה כיעד, חדירה לשוק הישראלי והגעה ל-100 אלף משתמשים בישראל, לצד יציאה לשוק הבינלאומי בדגש על ארצות הברית. עם תום גיוס ההמונים מתכוונים בחברת הסטרטאפ הישראלית לגייס כספים נוספים מקרנות סיכון, כבר בחודשים הקרובים. היעד של "דרימז" הינו להגיע למיליון משתמשים ברשת החברתית עד 2025.
- 1.ח.מ 28/06/2023 16:45הגב לתגובה זוהרבה זמן אני בתעשייה ועוד לא נתקלתי במנכ"ל כל כך חדור חזון ומוטיבציה. שום דבר לא יכול עליו. צופה לו עתיד רחוק
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
