Waze
צילום: יח"צ/ צילום מסך

מחשבת מסלול מחדש: גוגל מקצצת משרות בוויז

ענקית הטכנולוגיה הודיעה אמש על קיצוץ משרות בחברת הבת, הפועלת בחלקה מישראל בשל ההחלטה למזג את מערכת הפרסום של האפליקציה עם טכנולוגיית Google Ads; החברה טרם פרסמה פרטים על מספר המפוטרים
איתן גרסטנפלד | (1)

ענקית הטכנולוגיה אלפבית הודיעה אמש על קיצוץ משרות בחברת הבת וויז (Waze) המעפילה את אפליקציית הניווט הפופולארית. זאת על רקע ההחלטה למזג את מערכת הפרסום של האפליקציה עם טכנולוגיית Google Ads. בשלב זה החברה המעסיקה כ-150 עובדים בישראל, טרם פרסמה פרטים נוספים על מספר המפוטרים.

על פי הדיווח ברשת CNBC, באימייל שנשלח לעובדי החברה על ידי כריס פיליפס, מנהל חטיבת המפות של גוגל (Geo), נכתב שהחברה החליטה לשנות את האסטרטגיה שלה ולכלול מודעות של גוגל (Google Ads) במקום להשתמש במערכת מודעות נפרדת. מהלך אשר צפוי להביא לפיטורים בעיקר של עובדי מכירות, שיווק וכו'.

באימייל לא נאמר כמה משרות יקצצו, ובשלב זה בחברה סירבו למסור פרטים נוספים על ההחלטה. על פי ההערכות וויז, אשר נרכשה על ידי גוגל בשנת 2013 תמורת כ-1.3 מיליארד דולר, מעסיקה יותר מ-500 עובדים, 150 מתוכם בישראל. האפליקציה הפופולארית משתמשת במיקור המונים, בכדי לקבוע את מסלול הנסיעה המהיר ביותר ממיקום אחד לאחר, ומחזיקה בכ-140 מיליון משתמשים פעילים.

הדיווח מגיע לאחר שנה של האטה דרמטית בצמיחה בהכנסות, אשר הביאה את אלפבית חברת האם של גוגל להודיע בינואר, כי היא מפטרת 12,000 עובדים, המהווים 6% מכוח העבודה שלה. החברה גם ביטלה כמה פרויקטים, צמצמה אחרים ואמרה שהיא מתמקדת בהתייעלות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עובדי מכירות, שיווק וכו' (של פרסומות). - זה "הייטק"? (ל"ת)
    כלכלן 28/06/2023 10:27
    הגב לתגובה זו
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

רשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל

שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".

"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".

"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".

שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה

Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.