25 מיליון דולר לעונה: כך הפך היורש של רונאלדו לפלופ בספרד
שנים רבות חיה נבחרת פורטוגל על היכולת של כריסטיאנו רונאלדו. הנבחרת בעידן של אחד השחקנים הטובים בעולם זכתה באליפות אירופה ובליגת האומות והתקווה הייתה למצוא לו יורש. זה היה אמור להיות ז'ואאו פליקס.
האחרון נחשב לאחד השחקנים הצעירים והמוכשרים באירופה. במשך תקופה ארוכה הוא נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בעולם אך חלומות לחוד ומציאות לחוד - ההופעה של פליקס בצמד המשחקים של קבוצתו, צ'לסי, מול ריאל מדריד וההדחה מליגת האלופות, העמיקה את השאלה: האם פליקס הוא אכן היורש של רונאלדו והאם הוא ראוי להיות הרכש היקר ביותר בהיסטוריה של אתלטיקו מדריד?
לא מצליח להציג את הכישרון. פליקס (צילום: טוויטר צ'לסי רשמי)
פליקס, 23, גדל במחלקת הנוער של בנפיקה ליסבון והפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה ששיחק במועדון הבוגרים. הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר שכבש שער בדרבי מול ספורטינג ליסבון. לאחר עונה אדירה בבנפיקה בה שותף ב-26 משחקים וכבש 15 שערים, החליטה אתלטיקו מדריד להחתים את הקשר בסכום חסר תקדים של 126 מיליון אירו, מה שהיה הסכום הגבוה ששילם המועדון מאז ומעולם.
- 2.2 מיליארד אירו - כמה עולה קבוצת כדורגל בצמרת העולמית
- עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600 מיליון אירו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפורטוגלי חתם על חוזה ל-7 שנים, אבל כבר לאחר 4 שנים הבינו בספרד כי הטאלנט אינו ממצה ולו במעט את הכישרון שלו. בחודש ינואר האחרון הושאל פליקס לצ'לסי תמורת 10 מיליון ליש"ט, כאשר האנגלים אף הכניסו סעיף לפיו יוכלו לרכוש אותו בסוף העונה הקרובה בסכום של 89 מיליון ליש"ט. העובדה שצ'לסי הודחה וכלל אינה במאבק האליפות מבהירה כי האנגלים יוותרו על הפורטוגלי בסיום העונה. פליקס שותף רק ב-11 משחקים בצ'לסי וכבש 2 שערים בלבד. במדריד שותף הקשר ב-96 משחקים וכבש 25 שערים.
השכר של הקשר עומד על 25 מיליון דולר לעונה ונראה כי באתלטיקו יסכימו בכל מקרה להיפרד ממנו הקיץ הקרוב, גם על חשבון פיצוי. לאחרונה הוזכרה מנצ'סטר יונייטד כמועמדת להיות הקבוצה הבאה של הקשר שירצה להישאר באנגליה, אבל כדי שזה יקרה גם פליקס עצמו יצטרך להוריד משמעותית בשכרו.
- 1.שלום 19/04/2023 21:04הגב לתגובה זופליקס שחקן מצוין, אך עם כל הכבוד והערכה, לרונאלדו לא ניתן להיות יורש.
- מצוין? שחקן טוב, לא יותר. (ל"ת)ג'וש 20/04/2023 10:50הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
