מכונית רכב טסלה
צילום: מתוך דוחות החברה

טסלה הורידה את מחיר הקרוסאובר בישראל: הנחה של 50 אלף שקל

המחיר יעמוד על 224 אלף שקל, במקום 285 אלף שקל לגרסה שעד היום שווקה בסין בלבד. השאלה: האם לקוחות לא יעדיפו לבטל הזמנת הגרסה הבסיסית ולרכוש קרוסאובר במחיר הנוכחי?

איציק יצחקי | (3)
נושאים בכתבה טסלה קרוסאובר

בחודש ינואר האחרון הודיעה חברת טסלה TESLA INC כי היא מוזילה את מחירי הרכב בישראל. אז נכון, בשעה שהאינפלציה גואה ומשקי הבית מחפשים לחסוך רכב טסלה עדיין לא נועד לפשוטי העם, ועדיין - החברה החליטה להשיק את גרסת הבסיס של קרוסאובר טסלה Y עם הנעה אחורית במחיר נמוך במיוחד, ליתר דיוק - 50 אלף פחות מהמחיר הקודם של גרסת הבסיס, שיעמוד על 224 אלף שקל, במקום 285 אלף שקל. עד היום, הגרסה הזאת שווקה בסין בלבד.

הכניסה של המודל החדש לארץ הוא מהלך חשוב לחברה. עד היום יכולתם לרכוש רכב שטח של החברה בכ-300 אלף שקל וכעת, המחיר המוזל עשוי להפוך את הדגם הזה לזמין יותר עבור קהלים אחרים.

לאחר עליית שער הדולר, לא היה נראה שחברות הרכבים ימהרו להוריד מחירים. טסלה מכרה השנה כ-1,300 רכבים למרות שהורידה מחירים. האם הקרוסאובר מביא איתו בשורה? עדיין לא ברור, את זה נצטרך לראות במספרים של השנה.

כזכור, בחודש שעבר הודיעה טסלה על הוזלת מחירים. לפי אתר טסלה, המחיר של דגם S הוזל ב-5,000 דולר, והביא את הגרסה הבסיסית ל-89,990 דולר. עלות רכב השטח של דגם X הוזל ב-10,000 דולר, והביא את המחיר ל-99,990 דולר.

הרכב החדש יסופק בין החודשים יולי לספטמבר. השאלה הגדולה היא איפה טסלה תעמוד בתחרות מול שאל החשמליות ובעיקר - מה יקרה לאותם לקוחות שרכשו את הגרסה המקבילה לטסלה 3, שמחירה קצת יותר גבוה מ-200 אלף שקל? האם לא יעדיפו לבטל ולרכוש קרוסאובר במחיר הנוכחי?

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קובי 06/05/2023 14:43
    הגב לתגובה זו
    זאת לא הנחה, זה דגם/רמת אבזו מוזל ביחס לדגם שכבר נמכר.
  • 1.
    טד 08/04/2023 09:30
    הגב לתגובה זו
    המחיר עלה ל 231,000 ככה זה כשהיבואן רואה שישראלים רצים אל האוטו ומבטלים הזמנות. חחחחח מעלים מיידית ב 3% כי הם יכולים. לבריאות
  • בני 06/05/2023 14:41
    הגב לתגובה זו
    המחיר נשאר 224, אם היית יודע להסתכל מעבר לכותרת, היית מבין. 231 זה למי שרוצה צבע אחר מלבן.
ווימו
צילום: ווימו

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין

המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת

עמית בר |
נושאים בכתבה ווימו VIA טסלה

נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.

ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.

העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי.  הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.

יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.

טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת

בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.