מנכ"ל ישראייר: "רוצים לייצב את הרווח על 25 מיליון דולר תוך 3 שנים ולצמוח בשורה העליונה ב-15%"
"אנחנו רוצים לייצב את הרווח על 25 מיליון דולר תוך 3 שנים ולהגיע לצמיחה שנתית של 15%", כך אומר אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר בראיון לביזפורטל, אחרי הדוחות של החברה לרבעון הרביעי של 2022. החברה הכניסה השנה 358 מיליון דולר, תוצאות שיא שגבוהות יותר מאשר בשנת 2019, והיא מתכננת להכניס בשנה הקרובה יותר מ-400 מיליון דולר. אבל השורה התחתונה חשובה יותר - אם ישראייר תרוויח 25 מיליון דולר כל שנה החל מעוד 3 שנים, המשמעות היא שהשווי שלה בשוק יהיה חייב להיות גבוה יותר - שווי של 260 מיליון שקל נותן לה מכפיל עתידי של 3 בלבד. סירקיס לא אומר את זה ישירות אבל אם החברה תצמח ב-15% בכל שנה, המשמעות היא שתוך 3 שנים היא תכניס 550 מיליון דולר בשנה.
לדברי סירקיס, "צריך גם לזכור שחלק מה-360 מיליון שהכנסנו השנה נובע מהפעילות של החברות הבנות בתחום התיירות הנכנסת, והפעילות הזו חוזרת לאט מאוד באופן יחסי. הטסנו השנה 825 אלף איש ואנחנו מתכננים בשנה הקרובה להטיס 1.15 מיליון איש. הצמיחה שנגיע אליה תקרה גם בגלל צמיחה אורגנית וגם בגלל רכישת חברות. רכשנו 50% בחברת BIRD Aviation (חברה לאחזקת מטוסים. נ"א), זה לא יבוא לידי ביטוי בשורה העליונה שלנו אלא רק בשורה התחתונה, באיחוד תוצאות, ולכן השורה התחתונה חשובה יותר".
מנועי צמיחה נוספים בשנים הבאות?
"המועדון המשותף עם רמי לוי שצפוי לעלות לאוויר במהלך השנה הנוכחית, אבל מוקדם מדי לדבר על זה".
תזמון מוצלח, יום אחרי העסקה הגדולה בניו מד, אנחנו משוחחים עם עידן וולס, מנכ"ל דלק, יוסי אבו מנכ"ל יספר על החברה והחזון ולא רק הם - שורה של מנכ"לים מובילים במשק ומנהלי השקעות בכירים - בואו לשמוע את המומחים מחר בבניין הבורסה.
חברת התעופה ישראייר ישראייר גרופ 2.76% ממשיכה להציג תוצאות טובות, למרות שהרבעון הרביעי חלש. מהבחינה הזו השוק לא ציפה לרבעון חזק שכן באופן מסורתי מדובר ברבעון חלש יותר מאשר חודשי הקיץ. ישראייר אמנם הכפילה את ההכנסות ברבעון הנוכחי ל-93 מיליון דולר, לעומת 44 מיליון ברבעון המקביל, אבל הרבעון המקביל היה חלש גם בגלל סגר הקורונה. בכל מקרה, הכנסות ישראייר בעלייה גם ביחס לשנת 2019, ומהבחינה הזו - זה יותר חשוב להמשך הצמיחה של החברה. אפשר להניח בזהירות שהחברה תמשיך לצמוח - כפי שפרסמנו לראשונה בביזפורטל, היא קרובה להסכם רכישת חברת התעופה סמארטווינגס הצ'כית, לאחר שהיא נשארה האחרונה במירוץ והגישה הצעה מחייבת.
- ישראייר רוכשת 20% ממועדון כרטיסי האשראי של רמי לוי וישראכרט - לפי שווי של 200 מ' שקל
- אורי סירקיס: ״השנה הזו תהיה טובה יותר מהשנה הקודמת״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובחזרה לדוחות - ישראייר רשמה ברבעון הרביעי של 2022 הפסד של 840 אלף דולר בשורה התחתונה, אבל גם זה שיפור משמעותי לטובת הפסד של 34 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. את השנה כולה מסיימת ישראייר עם הכנסות של 358 מיליון דולר, 40 מיליון מעל שנת 2019. הרווח הנקי הסתכם ב-18 מיליון דולר (הרווח של ישראייר גרופ. הרווח של ישראייר עצמה - 15 מיליון). החברה נסחרת במכפיל רווח 4 ונחשבת זולה. אבל צריך לומר - השאלה הגדולה היא האם הרווח הזה יימשך. לא בטוח. בשנת 2019 החברה הרוויחה 4 מיליון דולר. אבל נדמה שאפשר לומר שגם אם החברה תרוויח 7 מיליון דולר, וזה לא בלתי סביר - היא תהיה במכפיל רווח של 10, וגם זה מכפיל שנחשב זול.
ישראייר אומרת שבשנה האחרונה היא ב"התאוששות מוחלטת" ביחס לקורונה עם גידול של 10% בתנועת המטוסים בתנב"ג. נתח השוק של ישראייר בנתב"ג עומד על 4.5%.
חברת התעופה מדווחת על רווח גולמי שנתי של 46 מיליון דולר, למרות העלייה במחירי הדלק למטוסים. לשם השוואה ל-2019, מחירי הדלק שלה עלו ב-20 מיליון דולר, כמעט הוכפלו.
החברה גם רשמה הפרשות לגידול בהוצאות שכר בהיקף של כ-4 מיליון דולר, כאשר לדברי החברה הסיבה היא הפסקת קיצוצי שכר, השבת חלק מקיצוצי השכר והתנאים הנלווים להם והפרשות לפיצויים בגלל עליות שכר בחברה, מן הסתם בגלל האינפלציה.
- ה"תכנית אסטרטגית" של אוגווינד נחשפת: הנפקה בדיסקאונט למנהלים
- אלטשולר שחם בדרך לעסקת בעלי עניין: הפעילות הפרטית עשויה להימכר לחברה הציבורית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
לדברי החברה, "בשנת 2022 התמודדה ישראייר עם קושי תפעולי חריג, שנגרם בשל מחסור חמור בעובדים בכל שרשרת הייצור של החברה, ספקיה השונים, ומרחב פעילותה. קושי זה אף הוחמר בשל היפוך המגמה הקיצוני בין הרבעון הראשון של שנת 2022, בו סבלה החברה ממשבר האומיקרון, לרבעונים השני והשלישי בשנת 2022, בהן נרשמו ביקושי שיא. על אף האתגרים הנ"ל הצליחה החברה לרשום שיפור בכל המדדים המשמעותיים של החברה וכנגזר מכך להקטין את החוב הפיננסי נטו לכ-33 מיליון דולר בלבד (בנטרול רכיב ההטבה במסגרת סיוע מהאוצר)."
- 5.רואה החשבןן 30/03/2023 15:00הגב לתגובה זוהאם הם מקטינים את הרווח החריג ב-2022 כדי להציג רווח גבוהה יותר ב-2023??
- 4.sam.d 28/03/2023 15:17הגב לתגובה זולפי דוחות ניתן לומר שהחברה תשיג את היעד 15% פלוס
- 3.משה 28/03/2023 12:42הגב לתגובה זוללא חלוקת דבידנדים שווי השוק לא יעלה ובטח עם יש כוונה לגיוס אג"ח עבור קנית סמרט ווינגס
- 2.משקיען 28/03/2023 12:31הגב לתגובה זוהכתב המבריק לא התייחס למאזן של החברה ולחובות שלה, לכן כדאי לבדוק באתר המאיה היטב ולקרוא את הדוח השנתי כולל את המאזן.
- 1.החמדנות תעלה לה ביוקר. רכישת סמארט ווינגס הכושלת ת 28/03/2023 11:50הגב לתגובה זוהחמדנות תעלה לה ביוקר. רכישת סמארט ווינגס הכושלת תעביר את ישראייר למצב שהיא לא שולטת בו. עדיף לה להתמקד במה שהיא יודעת לעשות טוב ולצמוח עד 15 אחוז בשנה.
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
ג’י סיטי הגדילה את אחזקתה בחברת הבת סיטיקון למעל 50% ותידרש כעת להגיש הצעת רכש מלאה למניות המיעוט, מהלך שעשוי להגיע להיקף של 1.4 מיליארד שקל; במעלות מזהירים כי המינוף עלול לטפס מה שמעורר חשש שהמהלך יכביד על התזרים, והתגובה מורגשת במניה ובאגרות החוב של החברה
ג’י סיטי ג'י סיטי 1.81% , חברת הנדל״ן המניב בשליטת חיים כצמן, הפתיעה את השוק בשבוע שעבר. החברה רכשה 7.7% נוספים ממניות סיטיקון בעסקה מחוץ לבורסה במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על מחיר השוק (כ-2.95 אירו ערב ההודעה), שפל אליו הגיעה סיטיקון לאחר פרסום הדוחות האחרונים. בעקבות העסקה עלתה אחזקתה של ג’י סיטי ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל מניות המיעוט באותו מחיר.
בהיענות מלאה, מדובר בעסקה שעשויה להגיע להיקף של 312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל). ג’י סיטי ציינה כי רכשה את המניות ממקורותיה העצמיים, אך מנהלת מו״מ לקבלת קו אשראי בנקאי של עד 195 מיליון אירו למימון יתרת הרכישה. לטענת החברה, המהלך צפוי לתרום להונה העצמי בכ-171 מיליון שקל ולשפר את ה-FFO, "עם השפעה זניחה על המינוף” ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות.
מניית סיטיקון נסחרת מאז ההודעה סביב הרף של 4 אירו, קצת מתחת למחיר ההצעה. זה סימן לכך שהשוק צופה שהצעת הרכש תתקבל (אילו הייתה נסחרת מעל 4 אירו, זו הייתה אינדיקציה לציפייה לפרמיה נוספת).כאן כבר עולה השאלה: למה דווקא 4 אירו? אם הכוונה הייתה להגיש הצעה "נדיבה" שתזכה להיענות, אפשר היה תאורטית להתייצב גם ב-3.5 אירו, פרמיה נאה על מחיר שוק שצלל מתחת ל-3 אירו ערב המהלך. בסביבת השוק עלתה השערה לפיה ג’י סיטי התחייבה מראש לרכישה מגוף מוסדי במחיר של 4 אירו במקרה ומחיר המניה ירדת מתחת ל-3. בעוד אין עדויות לדבר שכזה, התזמון של העסקה והמחיר שקפץ לגובה שאינו נדרש כדי "לשכנע" את השוק מציפים את סימן השאלה. בין אם נכון ובין אם לא, החברה נגררה להצעת רכש מלאה באותו מחיר מינימלי הודות לחוק הפיני.
מה המספרים מספרים
מול ההצעה המחייבת הזו הציגה ג’י סיטי את הסיפור הפיננסי: היא קונה מניות של סיטיקון בפרמיה על מחיר השוק אבל בדיסקאונט עמוק על ההון העצמי ("על הנייר”), ולכן רשאית לטעון לעלייה בהון בזכות רכישה זולה ביחס לשווי בספרים. השוק קנה בהתחלה את הסיפור, כאשר ביום ההודעה מניית ג’י סיטי עלתה משום שהאחזקה הסחירה בסיטיקון מוערכת כעת במחיר גבוה משמעותית ממחיר השוק שקדם לעסקה. אבל בתוך ימים ספורים הגיע תיקון חד: מעלות (S&P) הכניסה את הדירוג למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, והבהירה שבתרחיש של היענות רחבה להצעת הרכש המינוף עלול לטפס לטווח 70%-75%. במידה ותהיה ירידת ערך שיכולה להגיע הן משווי החזקה של נכסים אחרים והן מהתחזקות השקל מול נכסים בחו"ל, המינוף אף עשוי לחצות את רמת ה-80%, רמות שלא נראו מאז החלה החברה לממש נכסים. בשוק האשראי זו כבר אינדיקציה לשחיקה בפרופיל הפיננסי. בתגובה, המניה מחקה את העליות ונפלה מתחת למחיר שלפני ההודעה, ובאג"ח בלטה הירידה בסדרה יד' לדוגמא שאינה מובטחת, אות לאפשרות שהמשקיעים מפנימים סיכוני תזרים, גידול מהיר בחוב, ואף תרחיש שבו ערך הנכסים האפקטיבי בשוק נמוך מסך ההתחייבויות.
- הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאן נכנסת לתמונה סוגיית המימון. לצד ההצהרה על "השפעה זניחה על המינוף", ג’י סיטי עצמה דיווחה כי היא מנהלת מו״מ לקבלת הלוואה בנקאית של עד 195 מיליון אירו למימון הרכישה והצעת הרכש. בשונה מגיוס אג"ח, מימון בנקאי דורש בטוחות נוקשות יותר: שעבודים על נכסים ובדיקות תזרים צמודות. עצם הפנייה למימון כזה מראה שהעסקה לא בהכרח נטולת סיכון. זו גם הסיבה שהאג"חים הגיבו בירידות , כאשר המשקיעים מבינים שהבנק יקבל קדימות עליהם, והחשש מגידול במינוף הופך למוחשי.

ה"תכנית אסטרטגית" של אוגווינד נחשפת: הנפקה בדיסקאונט למנהלים
אחרי זינוק ביותר מ-50% בעקבות ההבטחות והראיון על "פרק חדש" אוגווינד מודיעה על הנפקה פרטית בדיסקאונט של 30% ובדילול של 42% בהון - המשקיעים הקטנים נשארים בחוץ, וההנהלה "מביעה אמון בחברה" במחיר מבצע; אישור הגיוס תלוי בבעלי המניות - אל תהיו פרייארים!
מתחילת נובמבר אוגווינד זינקה יותר כ-57%, בעקבות הבאזז סביב ה“תוכנית האסטרטגית” וגם ההבטחות שהיו"ר יפתח רון-טל והמנכ"ל טל רז נתנו לנו שעכשיו זו כבר לא חברת מו״פ, אלא “שחקן אנרגיה יזמי באירופה”. אבל היום מתברר מה באמת מסתתר מאחורי כל ההצהרות האחרונות,
דבר שעצוב לומר היה כתוב על הקיר לכל אורך הדרך - גיוס הון בדיסקאונט למקורבים ולבעלי עניין, כשהציבור נשאר בחוץ. כשפורסמה התכנית ניתחנו אותה - מה מסתתר
מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד? כבר בחודש הקודם כתבנו לכם שהחברה לא באמת מתקדמת לשלב מסחרי, אלא מכינה את הקרקע לגיוס הון נוסף. כבר אז כתבנו שאוגווינד מנסה לצייר חזון על התרחבות לאירופה, אבל בפועל זה איתות לשוק שהיא צריכה כסף כדי לשרוד. והנה זה הגיע.
אוגווינד הודיעה כי ועדת הביקורת אישרה הנפקה פרטית של 14.3 מיליון מניות במחיר של 3.5 שקלים למניה יחד עם 14.3 מיליון אופציות במחיר מימוש של 5 שקלים עד סוף 2028. אם לוקחים בחשבון את כל האופציות, זה משקף דילול של כמעט
42% מההון. בשוק המניה נסחרת סביב 4.96 שקלים, כך שהמשתתפים בהנפקה יקבלו את המניות בכ-30% הנחה למחיר המניה בשוק ערב ההנפקה, ובחישוב אפקטיבי קרוב ל-2 שקלים למניה, כלומר דיסקאונט של יותר מ-50%.
בזמן שהמשקיעים
הקטנים רכשו מניות בשערים גבוהים, בזמן שהמשקיעים הסכימו לתת לאוגווינד שאכזבה לא פעם ולא פעמיים - צ'אנס נוסף. אוגווינד חוזרת על הדפוס, ההנהלה תקבל אופציות ומניות במחירי רצפה. ואם זה לא מספיק, החברה גם מודיעה על כוונה לגייס עד
30 מיליון שקל נוספים ממוסדיים באותם תנאים שפירטנו.
לפי ההודעה לבורסה זה עדיין לא סופי ותלוי באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות. לכאורה זה בקשה מוגזמת מהמשקיעים שקנו מניות במחיר מלא. להנהלה לא מגיעה כזאת מתנה לפני שיש בכלל הכנסות משמעותיות
שלא לדבר על רווחים, כשכל מה שנראה הוא שהתכנית האסטרטגית בסופו של דבר מדללת את המשקיעים בחיר נמוך.
- יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שהובטח ומה שבאמת קרה
כשדיברנו עם ההנהלה בתחילת החודש, גם אנחנו רצינו להאמין. רצינו לחשוב שאולי הפעם באמת יש שינוי אמיתי, שאוגווינד עברה
שלב. הם דיברו על “פרק חדש באירופה”, על פרויקטים של מאות מיליוני אירו, על מימון מוסדי חכם ועל שלב מסחרי שמתחיל סוף-סוף לקרום עור וגידים - יפתח רון-טל:
“אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
