רי אוטומוטיב תשתף פעולה עסקי עם מפיצים מורשים בארה"ב
REE בחרה במיצובישי HC קפיטל אמריקה לספק מימון למפיצים נוכחיים ועתידיים בצפון אמריקה. בנוסף, מיצובישי תמשיך לתמוך ב-REE תוך הגדלת רשת השותפויות העסקיות שלה
חברת רי אוטומוטיב הישראלית REE Automotive REE המפתחת ומייצרת פלטפורמות ורכבים חשמליים, הכריזה על שיתופי פעולה עסקיים עם מפיצי רכב מורשים ראשונים בארה"ב שיציעו מכוניות חשמליות Powered by REE ללקוחות המעוניינים לעשות את המעבר לציי רכב מסחריים חשמליים.
ב-REE מסבירים כי מהלך זה בוצע כחלק מאסטרגיית החדירה לשוק של REE הכוללת חתימת הסכמים עסקיים עם מפיצים מורשים. החברה מכוונת להתחיל את אספקת רכבי REE למפיצים בארה"ב ברבעון הרביעי של 2023. REE תציע הדרכה למפיצים על מנת לאפשר לטכנאי הרכב שלהם לספק שירות ברכבי Powered by REE. בנוסף, REE חושפת את שמותיהם של המפיצים המורשים הראשונים שהחברה דיווחה על מכירות ראשונות. אלו כוללים את Pritchard EV, מפיץ ארצי וחברת בת של Pritchard Companies ואת Tom’s Truck Center מדרום קליפורניה. כמו כן, REE הודיעה היום על החתמת Industrial Power & Truck Equipment (IPT) וNew England Truck Solutions (NETS) כמפיצים חדשים לשוק האמריקאי.
יצרנית הרכב החשמלי חתמה על הסכם עם מיצובישי HC קפיטל (Mitsubishi HC Capital America) שתספק פתרונות מימון מותאמים למפיצים ברשת ההפצה של REE. ההסכם נועד לייעל את תהליך השגת המימון הנדרש לרכישת רכבים Powered by REE על ידי המפיצים. בנוסף, מיצובישי HC קפיטל תמנף שותפויות קיימות על מנת לאפשר ל-REE להגדיל את רשת ההפצה שלה בצפון אמריקה. "על ידי סיוע לחברות להגיע ליעדים שלהם בתחום האחריות הסביבתית, החברתית והתאגידית (ESG), יש לנו הזדמנות להשפיע לטובה על העולם שסביבנו וזה קורה באמצעות שותפויות כמו זו שיש לנו עם REE", אמר קירק מאן, סגן בכיר נשיא ומנהל כללי של מימון תחבורה ב-Mitsubishi HC Capital America.
REE הישראלית הוקמה ב-2013 ע"י מייסדי סופטוויל, דניאל בראל, המשמש כמנכ"ל ואחישי סרדס, החברה מייצרת פלטפורמה שעליה כל יצרנית רכב יכולה לעשות שימוש, כאשר רכיבים שונים ברכב משולבים בין השלדה והגלגלים ובהם היגוי, בלימה, מתלה, הנעה ובקרה. צורה "שטוחה" זו משאירה בחלל הרכב יותר גמישות בתכנון הרכב. כך רכבי משלוחים, למשל, יכולים לפנות מקום כדי לשאת מטען רב יותר, וגם ניתן לרווח יותר מכוניות נוסעים.
- משווי של 3.6 מיליארד דולר להערת עסק חי וסיכוי טוב לחיסול הפעילות
- משווי של 3.6 מיליארד דולר ל-80 מיליון - REE מתרסקת אחרי גיוס בדיסקאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דניאל בראל, מייסד שותף ומנכ"ל REE: "שמנו כמטרה את שנת 2023 כשנה בה נגדיל את נתח השוק בארה"ב באופן משמעותי. כחלק מאסטרטגיית החדירה לשוק והבאת רכבים המבוססים על הטכנולוגיה של REE לבעלי ציי רכב בארה"ב, אנו מכירים בחשיבות שיש למערכת היחסים בין מפיצי הרכב לבין בעלי הציים, בייחוד בתחומי תחזוקה ותמיכה. אנו מתקדמים בדרכנו לבניית רשת ארצית של מפיצים מורשים עם שותפים כמו Pritchard EV ו- Tom’s Truck Center , Industrial Power and Truck Equipment ו New England Truck Solutions המגלים מחויבות אמיתית לקידום רכבים חשמליים ולהענקת חוויית EV אולטימטיבית ללקוחותיהם. יחד עם חברות מובילות כמו מיצובישי HC קפיטל, נוכל לסייע לחברות להשיג את המימון הנדרש ולבצע בצורה חלקה את המעבר לרכבים חשמליים ולתשתיות הטעינה הנדרשות".
- 1.הרבה דיבורים בלי תכלית - בלון נפוח (ל"ת)לילי 09/03/2023 15:15הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
