מנצסטר יונייטד
צילום: מנצסטר

הליגה האירופית: כמה מענקים יקבלו העולות לרבע הגמר?

16 קבוצות ירצו להמשיך במפעל ולסיים אותו כמנצחות, אז יקבלו 8.5 מיליון אירו. 3 ספרדיות, 2 אנגליות ו-2 איטלקיות בשלבים האחרונים
מיכאל וייסרמן |
המשחקים הבינלאומיים של המפעלים השונים באירופה מגיעים לישורת האחרונה שלהם. לאחר המשחקים המרשימים בליגת האלופות, הערב (חמישי) ייערכו 8 משחקים במסגרת הליגה האירופית. מדובר במפעל השני בחשיבותו באירופה, אך עדיין נותרו שם מועדוני פאר שיילחמו על התואר הנכסף - מנצ'סטר יונייטד שהדיחה את ברצלונה, יובנטוס שעברה את נאנט הצרפתית וגם רומא עם המאמן ז'וזה מוריניו, שהדיח את רד בול זלצבורג ואוסקר גלוך. מעבר לרצון לזכות בתואר אירופי ולהכניס אותו לארון הגביעים, עבור חלק מהמועדונים מדובר גם באפשרות רחבה למענקים.   כל קבוצה שעלתה לשלב הבתים בליגה האירופית קיבלה מענק של 2.92 מיליון אירו. קבוצות בשלב הבתים זכו ב-570 אלף אירו לניצחון במשחק. עם העלייה לשלב שמינית הגמר קיבלה כל קבוצה מענק של 1.1 מיליון אירו. 8 המנצחות יקבלו לפני רבע הגמר מענק כספי של 1.5מיליון אירו. ומה קורה עם מי שתגיע לחצי הגמר? שם מובטח מענק של 2.4 מיליון אירו. גם היא שם. ארסנל הקבוצה שתגיע לגמר ותפסיד, כלומר הפיינאליסטית, תקבל מענק של 4.5 מיליון אירו. הזוכה בליגה האירופית תקבל סכום מכובד של 8.5 מיליון אירו. למעשה, אלופת הליגה האירופית יכולה להרוויח יותר מ-15 מיליון אירו על סמך ביצועי המשחקים. לקראת השמינית: כמה כסף שווה עלייה לרבע גמר ליגת האלופות? משחקי הערב:      ספורטינג ליסבון - ארסנל אוניון ברלין - אוניון גוליס לברקוזן - פרנצווארוש רומא - ריאל סוסיאדד שחטאר דונייצק - פיינורד מנצ'סטר יונייטד - בטיס יובנטוס - פרייבורג סביליה - פנרבחצ'ה  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.