ליברפול מנצסטר
צילום: טוויטר ליברפול

פעם ב-100 שנה: המספרים המדהימים מאחורי השביעייה של ליברפול הערב

הקבוצה של יורגן קלופ "התפוצצה" באנפילד בניצחון הגדול אי פעם ביריבות בין הקבוצות. מתי זה קרה בפעם האחרונה? וגם: עוד שיא נשבר: מוחמד סלאח הפך לכובש הגדול ביותר של ליברפול בפרמייר ליג
מיכאל וייסרמן |
קונצרט באנפילד. ליברפול שרושמת עונה בינונית ומדורגת רק במקום החמישי הביסה בביתה את מנצ'סטר יונייטד בתוצאה 0:7. זה היה הניצחון הגדול בהיסטוריה ביריבות בין שתי הקבוצות כאשר קדמו לו ניצחונות בתוצאה 0:5 גם ב-1925 וגם ב-2021. ב-1908 כבשה ליברפול לראשונה שביעייה לרשתה של יונייטד אבל זה נגמר בתוצאה 4:7. כל שלושת שחקני התקפה של ליברפול שפתחו במשחק, קודי גאקפו, דרווין נונייס ומוחמד סלאח כבשו צמד שערים ורוברטו פירמינו המחליף הוסיף שער נוסף.   נתון סטטיסטי מעניין מהערב: סלאח הפך לכובש הגדול בהיסטוריה של ליברפול בפרמייר ליג עם 129 כיבושים. סלאח גם הפך לשחקן הראשון במועדון שכבש ב-6 משחקים רצופים של מול היונייטד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.