"הביקוש לחשמל גובר": כיצד נערכת רשות החשמל לשנים הקרובות?
גידול האוכלוסייה, שיעור הצמיחה והמעבר לחשמל בתחבורה בפרט ובמשק בכלל, מובילים לכך שהביקוש לחשמל הולך וגובר. כדי להיערך לעמידה בביקוש ולהבטיח השקעה נאותה בתשתית החשמל, מפרסמת הרשות לשימוע ציבורי את תכנית הפיתוח למקטע המסירה לשנים 2030-2023, אשר לאחר קבלת הערות הציבור תועבר לאישור וחתימת שרי האנרגיה והאוצר.
רשות החשמל, למי שלא מכיר, היא הרשות שאחראית על קביעת תעריפים, הסדרה ופיקוח במשק החשמל כאן בארץ. חלק מתפקידה הוא לקבוע את תעריף החשמל וליישם את החלטות הממשלה בנוגע לרף נדרש לייצור חשמל באמצעות יצרנים פרטיים ובאנרגיות מתחדשות.
בהתאם לרפורמה במשק החשמל, תכנית הפיתוח הוגשה לראשונה על ידי חברת נגה, המנהלת את מערכת החשמל כחברה עצמאית לאחר שהופרדה מחברת החשמל, ואילו חברת החשמל צפויה לבצע את הפרויקטים המוצעים בתכנית הפיתוח.
התכנית שכוללת כ-400 פרויקטים שונים צפויה לתת מענה לא רק לביקוש הגובר, אספקת החשמל ושרידות המערכת, אלא גם תאפשר קליטה מאסיבית של מתקני ייצור באנרגיה מתחדשת לרשת החשמל. מגבלת הקיבולת של רשת החשמל כיום מהוה את אחד החסמים לשילוב מתקני ייצור באנרגיה מתחדשת, ובפרט מתקני הייצור המצויים בצפון הארץ ודרומה.
- הביקוש הגדל לחשמל מחייב ביטול מכסות ייצור ופתיחה מלאה של שוק החשמל לתחרות
- המועמד לנגיד בנק ישראל נעצר בחשד לקבלת שוחד, והממציא הדגול הולך לעולמו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם השלמת התוכנית ושדרוג התשתיות, צפויה הרשת לאפשר קליטה של כ- 30% אנרגיות מתחדשות ובכך גם לעמוד ביעדי הממשלה לשימוש באנרגיות מתחדשות עד לשנת 2030.
מערכת המסירה מורכבת מקווי ההולכה הארציים במתח 400 ק"ו ו-161 ק"ו, תחנות המיתוג ותחנות המשנה. והתכנית צפויה להכפיל חלק מרכיבי הרשת הקיימים בה כיום.
מדובר בתכנית פיתוח הכרחית בעלת משמעות אסטרטגית לפיתוח וקידום משק החשמל הישראלי. יישום התכנית במלואה תאפשר להדביק את הפער הקיים בתשתיות מערכת המסירה ביחס לצרכי המשק הישראלי ולתת מענה גם לפרויקטים לאומיים דוגמת המטרו, רכבות קלות בגוש דן ובירושלים, חיבור מתקני התפלה, שילוב מתקני ייצור גדולים ועוד.
עלות התוכנית כוללת היקפי השקעה הנאמדים בכ-17 מיליארד שקל, נוסף להשקעה של כ-4 מיליארד שקל לפרויקטים שכבר החלו בתוכנית הפיתוח הקודמת (2018-2022) וטרם הסתיימו. כלומר, סך העלות הכוללת של תוכנית הפיתוח למקטע המסירה מסתכמת בכ- 21 מיליארד שקל.
התוכנית מתפרסמת יחד עם שימוע להוראת שעה לפיה יזמים יוכלו לקבל תשובות מחלק על בסיס טיוטת תכנית הפיתוח, וזאת על מנת שלא לעכב תכנון וביצוע פרויקטים באנרגיה מתחדשת עד לאישור התכנית על ידי השרים.
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
- 1.יותם 16/01/2023 11:14הגב לתגובה זומעל 30%

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
תיירות במרוקו קרדיט: גרוקבין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב
ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.
אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.
במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air), אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.
