טסלה S יד שנייה ב-650 אלף – ככה רוכשי הטסלות מרוויחים 100 אלף שקל
טסלה S, הרכב המאיץ והמהיר ביותר בכבישי הארץ, מוצע למכירה. ליתר דיוק עשרות רכבים כאלו יד שנייה מוצעים למכירה ב-650 אלף שקל. הרכבים פחות משבוע על הכביש וכבר מוצעים לכירה - הכיצד? ככה רוכשי הטסלות המקוריים מרוויחים עד 100 אלף שקל.
המשלוח של טסלה S הגיע השבוע. הדגם היוקרתי של טסלה שההזמנות אליו החלו לפני שנתיים, הגיע השבוע לישראל וחלק מהרוכשים מסתבר עושים רווח מהיר. הם רכשו את הרכב החשמלי ב-550-570 אלף שקל ומוכרים אותו כעת ב-650 אלף שקל.
ויש קונים. המעוניינים בטסלה יכולים להזמין רכב דרך החברה, אבל עד שיקבלו את הרכב תעבור חצי שנה לפחות, אז הכי קל – לרכוש ביד שנייה. רק שהמחיר יהיה גבוה יותר. אגב, יש מוכרים שחיכו וחיכו ולאור הזמן הממושך, כבר "הסתפקו" ברכב אחר או שכבר פחות התלהבו מהרכב ולכן מוכרים אותו.
המחיר הזה של הטסלות יד שנייה מבטא גם את ההתייקרות של מחירי הרכבים וגם את העלאת מס הקנייה, כך שהרוכשים לא משלמים פרמיה גדולה בהינתן מחיר המחירון שעלה, כשבכל מקרה בינתיים טסלה הפסיקה את השיווק של רכבי S בישראל שאינם המודל היוקרתי, PLAID שמחירו כ-830 אלף שקל.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או כך, בחודשים הקרובים על רקע שיפור במצב האספקה של רכבים חדשים, כבר תצטמצם היכולת של רוכשים "לעשות סיבוב". לקנות, לחכות חודשים רבים ולמכור ברווח מרשים. לגבי הרכבים החשמליים הרי שעם בתחילת הדרך עם הכניסה שלהם לשוק המקומי היה הייפ גדול וביקושים גדולים, הרי שכעת הם התמתנו. הביקוש לטסלה בדגמים הפשוטים לא עלה משמעותית וכבר אין נהירה לרכבי יד שנייה, כדי לחסוך את זמן ההמתנה.
- 3.נהגוס 06/01/2023 17:44הגב לתגובה זומי שקנה מניות טסלה ב 550 אלף ומוכר ב 650 אלף משלם 25% מס. רווח של 75 אלף. מי שקנה טסלה ב 550 אלף ומוכר ב 650 אלף - עוקץ את הקונים ממנו וחוגג כל הדרך אל הבנק. עשה 100 אלף שקל קל. הרכב החשמלי הוא מקלט המס הכי גדול במדינת ישראל.
- 2.מושון 06/01/2023 15:48הגב לתגובה זואין ברכב הזה שום איכויות. הגג לוהט בקיץ. תנור מעל הראש.מושבים נראים כאילו עם ציפוי פלסטיק
- רכב מכוער ויקר אבל העדר מתלהב ממנו (ל"ת)לגמרי 06/01/2023 18:04הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 06/01/2023 09:35הגב לתגובה זוכמעט קניתי מודל את הרגיל ואז הבנתי שזהו סהכ מזדה 3 עם יחסי ציבור הטובים ביותר אחרי רולקס.יש שיגידו יחסי הציבור הטובים בעולם יותר מרולקס ויותר מאפל.
- כשתתקע תבין 06/01/2023 17:51הגב לתגובה זוחות משופוני אין בבטריה על גלגלים הזאת כלום.
- תנסה. תבין.... (ל"ת)בוחבוט 06/01/2023 13:06הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
