טסלה S יד שנייה ב-650 אלף – ככה רוכשי הטסלות מרוויחים 100 אלף שקל
טסלה S, הרכב המאיץ והמהיר ביותר בכבישי הארץ, מוצע למכירה. ליתר דיוק עשרות רכבים כאלו יד שנייה מוצעים למכירה ב-650 אלף שקל. הרכבים פחות משבוע על הכביש וכבר מוצעים לכירה - הכיצד? ככה רוכשי הטסלות המקוריים מרוויחים עד 100 אלף שקל.
המשלוח של טסלה S הגיע השבוע. הדגם היוקרתי של טסלה שההזמנות אליו החלו לפני שנתיים, הגיע השבוע לישראל וחלק מהרוכשים מסתבר עושים רווח מהיר. הם רכשו את הרכב החשמלי ב-550-570 אלף שקל ומוכרים אותו כעת ב-650 אלף שקל.
ויש קונים. המעוניינים בטסלה יכולים להזמין רכב דרך החברה, אבל עד שיקבלו את הרכב תעבור חצי שנה לפחות, אז הכי קל – לרכוש ביד שנייה. רק שהמחיר יהיה גבוה יותר. אגב, יש מוכרים שחיכו וחיכו ולאור הזמן הממושך, כבר "הסתפקו" ברכב אחר או שכבר פחות התלהבו מהרכב ולכן מוכרים אותו.
המחיר הזה של הטסלות יד שנייה מבטא גם את ההתייקרות של מחירי הרכבים וגם את העלאת מס הקנייה, כך שהרוכשים לא משלמים פרמיה גדולה בהינתן מחיר המחירון שעלה, כשבכל מקרה בינתיים טסלה הפסיקה את השיווק של רכבי S בישראל שאינם המודל היוקרתי, PLAID שמחירו כ-830 אלף שקל.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או כך, בחודשים הקרובים על רקע שיפור במצב האספקה של רכבים חדשים, כבר תצטמצם היכולת של רוכשים "לעשות סיבוב". לקנות, לחכות חודשים רבים ולמכור ברווח מרשים. לגבי הרכבים החשמליים הרי שעם בתחילת הדרך עם הכניסה שלהם לשוק המקומי היה הייפ גדול וביקושים גדולים, הרי שכעת הם התמתנו. הביקוש לטסלה בדגמים הפשוטים לא עלה משמעותית וכבר אין נהירה לרכבי יד שנייה, כדי לחסוך את זמן ההמתנה.
- 3.נהגוס 06/01/2023 17:44הגב לתגובה זומי שקנה מניות טסלה ב 550 אלף ומוכר ב 650 אלף משלם 25% מס. רווח של 75 אלף. מי שקנה טסלה ב 550 אלף ומוכר ב 650 אלף - עוקץ את הקונים ממנו וחוגג כל הדרך אל הבנק. עשה 100 אלף שקל קל. הרכב החשמלי הוא מקלט המס הכי גדול במדינת ישראל.
- 2.מושון 06/01/2023 15:48הגב לתגובה זואין ברכב הזה שום איכויות. הגג לוהט בקיץ. תנור מעל הראש.מושבים נראים כאילו עם ציפוי פלסטיק
- רכב מכוער ויקר אבל העדר מתלהב ממנו (ל"ת)לגמרי 06/01/2023 18:04הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 06/01/2023 09:35הגב לתגובה זוכמעט קניתי מודל את הרגיל ואז הבנתי שזהו סהכ מזדה 3 עם יחסי ציבור הטובים ביותר אחרי רולקס.יש שיגידו יחסי הציבור הטובים בעולם יותר מרולקס ויותר מאפל.
- כשתתקע תבין 06/01/2023 17:51הגב לתגובה זוחות משופוני אין בבטריה על גלגלים הזאת כלום.
- תנסה. תבין.... (ל"ת)בוחבוט 06/01/2023 13:06הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
