נכים נכה
צילום: Istock

קצבת נכות כללית תזנק ב-9.55% ותעמוד על 4,054 שקל, ומה לגבי שאר הקצבאות?

מדובר על עליה של 350 שקל בהשוואה ל-3,700 השנה. מדובר על העלאה של קצבאות נכות כללית, ילד נכה ושירותים מיוחדים. עדכון לגבי העלאת שאר הקצבאות (ילדים, אזרח ותיק, הבטחת הכנסה, מזונות) יתבצע אחרי מדד המחירים לצרכן ב-15 בדצמבר
נתנאל אריאל | (36)

קצבאות נכות כללית של ביטוח לאומי יעלו ב-9.55% החל מחודש ינואר הקרוב, כך על פי הערכות ביטוח לאומי. מדובר בקצבאות שאותן מקבלים 400 אלף אזרחים, זאת בעקבות עליית השכר הממוצע במשק. קצבת נכות כללית ליחיד תעמוד על 4,054 שקל, בהשוואה ל-3,700 שקל כיום. 

קצבת נכות עבור זוג צפויה לעלות ל-5,360 שקל לעומת 4,892 שקל כיום. זוג עם ילד שקצבתו עומדת כיום על 5,846 שקל תעלה לכ-6,405 שקל והקצבה לזוג עם 2 ילדים תעמוד על 7,450 שקל, לעומת 6,800 שקל כעת.

 

החישוב מתבצע על פי ממוצע של 3 חודשים, בקיזוז תשלומים חריגים כגון: ביגוד והבראה. אומנם השכר הממוצע צפוי לעלות ב-12%, אך ממנו יופחת 2.45% וזאת לאחר שבשנת 2022 כשלא היה תקציב מדינה, הוחלט בהסכמה עם ארגוני הנכים היציגים העברה של 2.45% מהשכר הממוצע שהוקפא - לטובת הרחבת זכאויות בקצבאות הנכות.

 

אומדן קצבאות הנכות לילדים נכים (ילד"ן) ושירותים מיוחדים (שר"מ) גם צפויה לעלות ל-2,442 שקל, לעומת 2,229 שקל כיום. 

עם זאת, בביטוח לאומי מדגישים שהנתונים הסופיים לטובת חישוב העלאת קצבאות הנכות בהתאם לשכר הממוצע במשק, צפויים לעבור על ידי הלמ"ס בחודש ינואר הקרוב - ורק אז יחושב שיעור השינוי לעדכון הקצבאות.

ומה לגבי קצבאות ילדים, אזרח ותיק, שארים והבטחת הכנסה? 

קצבת אזרח ותיק ושארים, הבטחת הכנסה, קצבאות ילדים, דמי מזונות ועוד אינן צמודות לשכר הממוצע במשק אלא למדד המחירים לצרכן (האינפלציה) ואלה צפויים לעלות בכ-5%, כאשר המדד הקובע הוא זה שיתפרסם ב-15 דצמבר.

תגובות לכתבה(36):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 24.
    מירו 07/12/2022 18:42
    הגב לתגובה זו
    בושה לממשלה העלאה של 350 שח כשהם העלו לעצמם מעל 6000 שקל אל תשלחו תילדים לצבא ולא בנות לשירות לאומי לא לתרום למדינה בכלום כי חס ושלום אדם שנפגע נפצע ימררו לו תחיים בביטוח לאומי ויקבל קצבת רעב שהמחממי הכסאות ישמרו תכסף הזה לנגב בו תחרא מהפרצוף שלהם
  • 23.
    שלומי , לא נכה 07/12/2022 14:39
    הגב לתגובה זו
    זה ההטוח של כולנו . לפחות לפחות היה צריך להיות לנכים 100% שכר מינימום. בושה לכלנו
  • 22.
    רמי 07/12/2022 14:05
    הגב לתגובה זו
    אני מאחל לכל חברי הכנסת לחיות מ 4054 שח לחודש ...
  • 21.
    נדב 07/12/2022 13:48
    הגב לתגובה זו
    ח"כ תוספת של 7000 ש" ח ושאר האוכלוסיה דורכת במקום
  • 20.
    שי, 07/12/2022 12:43
    הגב לתגובה זו
    אם זה זינוק איך תכנו את התוספת שקיבלו חברי הכסת, הממשלה והשופטית?
  • 19.
    סמדר 07/12/2022 08:15
    הגב לתגובה זו
    מה עם נכי תאונות עבודה? הם לא נכים..שנים שהקצבה באותו סכום ללא הצמדה..
  • 18.
    חיים 07/12/2022 06:46
    הגב לתגובה זו
    מה עם קצבת זקנה? למה רק לילדים הרבים של החרדים הסחטנים ולבדואים!
  • 17.
    דניאלה 07/12/2022 03:02
    הגב לתגובה זו
    תעלו את שכר האזרח ותיק קיצבת זיקנה לזקנים משכורת רעב ואת שכר המינימום לאילו שעובדים יוקר המחיה מטורף
  • 16.
    מדינת הבושה 06/12/2022 23:59
    הגב לתגובה זו
    קצבת ילדים בישראל 2 ילדים 245 שח
  • לספרד אין כיפת ברזל (ל"ת)
    מארי 07/12/2022 09:56
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    נושי 06/12/2022 19:29
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה למדינת ישראל וליושבים בראשה אם הערכתם לגבי גובה המחיה מסתכמת בפרוטות שמעלים לקצבת הזקנה ממש לעג לרש
  • 14.
    לנכה תאונת עבודה לא עולה מדינה של נוכלים (ל"ת)
    בוב 06/12/2022 17:54
    הגב לתגובה זו
  • נכה עבודה 06/12/2022 21:38
    הגב לתגובה זו
    נכון. למה נפגעי עבודה לא מתוגמלים יותר???
  • נוכלים 07/12/2022 07:35
    נכון. נפגעי תאונות עבודה לא מתוגמלים כבר שנים . למה?
  • 13.
    רונה 06/12/2022 17:41
    הגב לתגובה זו
    ומה עם הזקנים ימשיכו לאסוף בקבוקים ממש בושה
  • 12.
    יחזקאח 06/12/2022 14:25
    הגב לתגובה זו
    אלה שעובדים בשכר ניצול לא מעניינים את הכנסת. והם שמצביעים ביבי וחרדים ימשיכו כמו עז עיוורת.
  • 11.
    אלון 06/12/2022 11:35
    הגב לתגובה זו
    איזו הכנסה נוספת מהצד. אני סוחר באופציות, בינתיים סכומים קטנים, עושה אסטרטגיות ב bestoptionsimulator זה מאוד עוזר. לפחות מכניס עוד כמה אלפים לחשבון בנק.
  • 10.
    מצאו 06/12/2022 10:43
    הגב לתגובה זו
    להשתקת הציבור הנרגן בעקבות עליית משכורות בכנסת וכדו' בכירים
  • 9.
    תחזור.מענקיים.לחגים. 06/12/2022 08:01
    הגב לתגובה זו
    לא מספיק סובל
  • 8.
    החרדים והבדואים 06/12/2022 05:41
    הגב לתגובה זו
    עוד סיבה לעליית האלקטוראט החרדי ועוד סיבה לבדואים להתחתן עם 4 נשים ולעשות עשרות ילדים! רק הגבלה על אשה חוקית אחת ועד גג 5 ילדים, יגבילו באמת את שוק הילודה הבלתי נשלט הזה!
  • 7.
    מישהו 05/12/2022 22:06
    הגב לתגובה זו
    וכמובן לחברי הכנסת, ראש הממשלה, השרים, הנשיא והשופטים, עלייה של 15% בשכר משכורות עתק והטבות ללא הגבלה.הכול על חשבון הקשישים, הנכים ואזרחים המממנים את הפרזיטים האלה.
  • 6.
    לשם 05/12/2022 19:49
    הגב לתגובה זו
    למה לא מעלים קצבאות נכות מעבודה?
  • 5.
    תמרי 05/12/2022 17:03
    הגב לתגובה זו
    אני מקבלת % 100ניכות תודה לאל אין לי תלונות מסתפקת במה שיש , צריכים לחשב ולא לבזבז על שטויות .......
  • אחת 06/12/2022 14:13
    הגב לתגובה זו
    אולי בגלל זה ככ נוח
  • 4.
    שרון 05/12/2022 16:12
    הגב לתגובה זו
    לפני 3 חודשים הבן שלי היגיע ל18 ועכשיו אני מקבל פחות מ3000 האם זה מה שמקבל נכה 65% ?
  • 3.
    ארווין שוורץ 05/12/2022 16:00
    הגב לתגובה זו
    האם גם אנחנו הנכים הזקנים נקבל
  • 2.
    שדגכ 05/12/2022 15:12
    הגב לתגובה זו
    לא נשאר לי כבר שכר לתת.
  • בל 07/12/2022 07:04
    הגב לתגובה זו
    לא מאחלת להגיע למקומם. כסחל
  • אנה 06/12/2022 02:43
    הגב לתגובה זו
    האוצר לוקח את כספי הביטוח הלאומי לסלילת כבישים הסכמים קואליציונים ועוד ועוד. ואחר כך גם לא מחזיר. הכסף נועד קודם כל לחיי אדם.
  • יהונתן 05/12/2022 19:36
    הגב לתגובה זו
    תת רמה... תתבייש... לאיפה הגעת...
  • שפירא שלמה 05/12/2022 19:34
    הגב לתגובה זו
    אינני יודע מה עסוקך אך תודה לאל שאתה מתפרנס ולא נזקק לפרוטות שהבטוח לאומי מעניק ובטוחני שרוב נקבלי הקצבאות היו מוכנים להתחלף אתך.התגובה שלךהיתה צריכה להיוןת לפקידות הצבורית שבחלקה הגדול מיותרת ומקבלים משכורות מנופחות אן למקבלי הפנסיות שבחלקם ניזונים ממשכורות נוספות מתפקידים שמיותרים.
  • 1.
    עוזי 05/12/2022 15:11
    הגב לתגובה זו
    אני כל היום לומד ויש לי אישה וילדים שצריכים לאכול. האם גם לנו נכללת התוספת או רק לנכים?
  • מיכל 06/12/2022 02:44
    הגב לתגובה זו
    זה לא רק הטקסים, מי שלא אכפת לו מחיי אדם הוא לא שומר מצוות אמיתי. אם אין לחם אין תורה. כמה שאפשר ללמוד בלי לעבוד תלמד, מעבר לזה הוא יודע שאתה עושה כמיטב יכולתך. מי שיכול לעבוד שיעבוד.
  • רונן 06/12/2022 02:09
    הגב לתגובה זו
    בשחור, הארורים
  • אני 05/12/2022 18:45
    הגב לתגובה זו
    צא לעבוד יהיה לך כסף . אפשר גם ללמוד תורה וגם לעבוד. עצלנים ..
  • טרוליזם 05/12/2022 20:10
    בשחור.
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

חדוה בר
צילום: גלית סברו
ניתוח

תן וקח - שחיתות מובנית בקשר בין בנק ישראל לבנקים

בצלאל סמוטריץ דורש מס יתר של 15% על רווחי הבנקים העודפים. זה לא פתרון טוב, אבל קודם צריך להבין את הבעיה - הבנקים עושקים אותנו כי הבכירים בבנק ישראל חברים של מנהלי הבנקים ומוצאים אצלם עבודה בהמשך - תראו את חדוה בר שמרוויחה היום מיליונים בבנק מזרחי טפחות ואיטורו והיתה המפקחת על הבנקים

מנדי הניג |

לפני כחודש דיברנו עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. שאלנו אותו על רווחי הבנקים הגבוהים. הוא הסביר שהוא והבנק המרכזי פועלים כדי לייצר תחרות. אמרנו שאם 7 שנים זה לא צלח, אז אולי סמוטריץ' צודק וצריך להעלות את המס. הוא אמר שבשום פנים ואופן כי זו התערבות פוליטית בבנקים וזה יפגע באמון המשקיעים והציבור. אז אמרנו לו שהוא יכול בקלות לדאוג ובצורה יעילה יותר לשינוי צודק ונכון דרך הקטנת הרווחים המופרזים של הבנקים ושיפור הרווחה של הציבור. מספיק להעלות במעט את הריבית בעו"ש. שהבנקים ישלמו ריבית על העו"ש בדיוק כפי שהם גובים על חובה בעו"ש. 

 "לא, זה לא קיים במדינות מערביות, זה גם התערבות בבנקים". אגב, זה קיים לתקופות מסוימות במקומות שונים בעולם, אם כי זה נדיר, אבל גם מערכת כל כך ריכוזית ומוגנת כמו הבנקים המקומיים לא קיימת בשום מקום. היא מוגנת על יד בנק ישראל, לוביסטים, משקיעים, מומחים מטעם, אנשים שחושבים שרווחים של בנק חוזרים לציבור כי הציבור מחזיק בבנקים (ממתי הבנקים הפכו למדינה שמקבל מסים מהעם ודואגת לרווחתו, בריאותו, ביטחונו, ומה הקשר בין גב כהן מחדשרה שעושקים אותה בעו"ש ואין לה פנסיה שמחזיקה במניות בנקים). וחייבים להוסיף - גם התקשורת מגנה על הבנקים, מסיבות כלכליות, מסיבות של פחד מהוראות מלמעלה ומסיבות של קשרים עסקיים וקשרי בעלות.

וכך יצא שגופים שחייבים את כל הרווחים שלהם למודל העסקי הפשוט של עולם הבנקאות - קבל כסף, תן ריבית נמוכה למלווים ותגבה ריבית גבוהה מהלווים, והאם עושים את זה במינוף של 1 ל-10 כי המדינה מאפשרת ומגבה - מרוויחים תשואה של 17% על ההון ו-15% על ההון. אף אחד לא מרוויח ככה, וכל זה כשהציבור מקבל אפס על העו"ש. 

פרופ' ירון אמר בסוף השיחה שהנה מגיעה תחרות עם הרפורמה של המיני בנקים. אחרי שניתקנו הבנו שאולי הוא באמת מאמין בזה, או שהוא מערבב אותנו או שהוא תמים. אבל תמים ככל שיהיה הוא יודע טוב מאוד שלו עצמו ובעיקר לכפופים לו יש סיכוי טוב מאוד להיכנס למערכת הבנקאית. זה לא סתם להיכנס למערכת הבנקאית, זה להרוויח מיליונים. חדוה בר היתה מפקחת 5 שנים עד 2020. לפני שבוע היא נכנסה להיות דירקטורית בבנק מזרחי טפחות. היא מרוויחה מיליון שקל, יש לה סיכוי טוב להיות גם היו"רית בהמשך. לפני זה ובעצם במקביל היא גם יועצת, משנה למנכ"ל איטורו ועוד תפקידים. מיליונים זרמו לחשבון הבנק שלה, וזה בסדר, אבל אם היא היתה סליחה על הביטוי - "ביצ'ית" שעושה את העבודה למען הציבור ונכנסת בבנקים לטובת הציבור, האם היא היתה מוצאת עבודה?

אם בר היתה דואגת לתחרות, מסתכסכת עם הנהלות הבנקים, אבל מייצרת תחרות, מספקת ריבית טובה לציבור ועדיין שומרת על יציבות הבנקים (בנקים יכולים להיות יציבים גם ב-9% תשואה, לא רק ב-15%), האם היא היתה הופכת לחלק מהמערכת הבנקאית? יציבות הבנקים אבל זה לא אומר שהם צריכים להרוויח רווחים עודפים וזה לא אומר שזה צריך לבוא על חשבון הציבור, אבל בפיקוח על הבנקים נמצאים אנשים שרוצים להרוויח בהמשך. במקום לקבל 2 מיליון שקל בשנה בעבודה מפנקת, היא היתה מרצה בשני קורסים במכללה או באוניברסיטה (בלי לזלזל כמובן).