ביקור פלוסי יפגע בתעשיית הבטריות לרכבים חשמליים בארה"ב?
ביקור יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בטיוואן עלול לפגוע בתעשיית ייצור הבטריות לרכבים חשמליים בארצות הברית. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי חברת CATL הסינית מעכבת את ההחלטה על בחירת האתר לבניית המפעל החדש לייצור בטריות המתוכנן לקום בארצות הברית.
חברת Contemporary Amperex Technology (CATL) אולי פחות מוכרת מפורד או טסלה, אבל מדובר ביצרנית הבטריות החשמליות הגדולה בעולם, ובעצם היא בורג חשוב בכל הטרנספורמציה של תעשיית הרכב העולמית לחישמול מהיר. פורד לדוגמה דווחה ביולי כי CATL תספק לה בטרריות מבוססות ליתיום או בטריות LFP שהן זולות יותר אך פחות יעילות.
כיום סין היא היצרנית הגדולה בעולם של בטריות לרכבים חשמליים, וכן רוב החומרים לייצור בטריות לרכבים חשמליים מיוצרות בסין. סין גם מובילה במכירת הרכבים החשמליים בעולם והיא בנתה יכולות ייצור מרשימות בתחום.
ייתכן שזהו עיכוב שאינו קשור, או עיכוב זמני, ויתכן גם שסין יורה לעצמה ברגל אם תנסה להשתמש בענייני הייצור ככלי פוליטי ולפגוע באמינותה כספק למוצרים חיוניים. במערב מנסים להגדיל את נתח השוק בתחום. חברות כמו פורד, GM וטסלה משקיעות מיליארדי דולרים בבניית יכולת ייצור של בטריות. רוב הפעילות מתבצעת בשיתוף פעולה עם יצרניות בטריות וותיקות כמו LG או SK. צעדים כאלה מצד סין עלולים לגרום למערב שעליו להסתמך פחות על סין וליצור יכולןות ייצור עצמאיות, בדומה למה שקורה בתחום האנרגיה מול רוסיה.
- נתח השוק של קרטל אופ"ק בשפל חדש - יצרניות הנפט בארה"ב מרוויחות
- ASML יורדת למרות שעקפה את התחזיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.לרון 06/08/2022 09:14הגב לתגובה זומדוע פנסיה רגילה היא בגיל כ70 ופוליטיקאי שיכול לחרוץ גורלות אינו מוגבל בשנים??
- 4.לילי 06/08/2022 06:57הגב לתגובה זוהמשבר באוקראינה נולד לצורך כלכלי - העלאת מחירי סחורות . סין הבינה שהמערב פגיע ומנצלת את המשברים לכוון סחורה קריטית להשתלטות על שווקים במערב .
- 3.הצחקתם בגדול 06/08/2022 00:27הגב לתגובה זואין להם ממהה ליצר
- 2.אמיר 05/08/2022 20:27הגב לתגובה זויש מילה בעברית:סוללות,הסינים שולטים בעולם הרכבים החשמליים,עקפו את האמריקאים
- 1.שי 05/08/2022 20:24הגב לתגובה זוהממשל ישקיע בסוללות כשם שעשה עם השבבים. ארה"ב מבינה שמוצרים חיוניים חייבים ליצר בבית
רשות המסים: מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה - מה יהיה המס על רכבים שונים?
בעוד כשבועיים ייכנסו לתוקף שינויים משמעותיים במס הקנייה על רכבים חשמליים. לפי הצו החדש, מס הקנייה על רכבים חשמליים יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35 אלף שקל, במקום 50 אלף שקל כפי שהיה בשנת 2024. המשמעות היא כמובן העלאת סכום הרכישה - בטבלה למטה תראו את העלייה במס לפי סוגי רכב.
עליית מסים עם צמצום בהטבות
בנוסף, בעוד שמס הקנייה על רכבים חשמליים היה אמור לעלות ל-83% ב-2025, הצו מבקש להמשיך את מתווה המס המופחת על רכבים חשמליים עד לשנת 2027. אבל, הצו מציע צמצום בהטבת המס לרכבים לא חשמליים, בהתאמה לדרגת זיהום האוויר שלהם, ומבצע שינוי במיסוי הירוק הכללי, במטרה לעודד רכישת רכבים עם פחות זיהום.
השינויים הצפויים במיסוי הירוק יביאו להחמרה במס הקנייה עבור רכבים מזהמים, במיוחד עבור רכבים בדרגות הזיהום הגבוהות ביותר. המטרה היא ליצור תמריץ לרכוש רכבים פחות מזהמים, כאשר ההטבות יצומצמו לרכבים שאינם חשמליים, ויוספו להם תוספות מס בהתאם לרמות הזיהום.
בשנת 2025, בנוסף לצמצום ההטבות, תוכל להיות תוספת של 750 שקל למס הקנייה על רכבים מזהמים, מה שיביא לעליית המחיר של רכבים אלה. בעוד שהרכבים החשמליים ייהנו מהטבה נוספת ויוכלו להימנע מהעלאות המיסוי עד 2027, במטרה להמשיך ולעודד את המעבר לרכב חשמלי, המיסוי הכללי ידרבן את הציבור לבחור ברכבים פחות מזהמים מתוך הקטגוריות השונות.
החמרת התנאים על רכבים מזהמים
בנוסף, הצו החדש מציע התאמות במיסוי גם לגבי רכבים בדרגת זיהום 15, הקבוצה המזהמת ביותר, כאשר מוצע לפצל את קבוצה זו לשלוש רמות מיסוי נפרדות עם תוספת מס עולה. הצעדים הללו מצביעים על כוונה ברורה להחמיר את המיסוי על רכבים מזהמים, תוך שמירה על הטבות משמעותיות לרכבים חשמליים, בכדי להמשיך ולעודד את המעבר לכלי רכב פחות מזהמים.
העלאת המס לסוגי רכבים שונים:

