עומרי אילוז
צילום: פרימטראיקס

חברת PerimeterX מתמזגת עם החברה האמריקאית HUMAN Security

המיזוג בין החברות ינגיש פתרון הוליסטי למניעת הונאה ולהתמודדות עם מתקפות בוטים וגורמים זדוניים ברשת; החברה תמשיך להתרחב בישראל וצפויה לגייס כ-50 עובדים נוספים - שווי החברה הממוזגת, על פי הערכות בשוק - 1.5 מיליארד דולר

דור עצמון |
נושאים בכתבה מיזוג

החברה הישראלית PerimeterX שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי וחסימת הונאות וגורמים זדוניים באתרי אינטרנט ולמניעת גניבות זהות ברשת, מכריזה היום על מיזוג עם החברה האמריקאית HUMAN Security, העוסקת בהגנה על פלטפורמות מדיה דיגיטלית ואתרי אינטרנט מפני התקפות בוטים.

כיום, 77% מאירועי האבטחה וההונאה ברשת נגרמים ממתקפות בוטים. המיזוג בין החברות צפוי להנגיש ללקוחותיהן פתרון הוליסטי למניעת הונאה ברשת ומתקפות בוטים. במסגרת המיזוג, עובדי החברה הישראלית יקבלו אופציות בחברה החדשה ומענקים כספיים, כמו כן יגדל מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל, ויגויסו כ-50 עובדים נוספים למגוון תפקידים. החברה הממוזגת תיקרא "HUMAN Security", ולה למעלה מ-450 עובדים, כ-500 לקוחות בפריסה גלובלית, ו-ARR של 100 מיליון דולר.

פרימטראיקס שהוקמה ב-2014 גייסה סכום כולל של 144 מיליון דולר, כשהכריזה על השלמת סבב גיוס רביעי בפברואר 2021 בסך 57 מיליון דולר. החברה פיתחה כאמור טכנולוגיה שמספקת הגנה מפני גורמים ובוטים זדוניים ברשת לפריצת סיסמאות של חשבונות אישיים באונליין, ובוטים המשמשים לרכישת מוצרים על ידי משתמשים פיקטיביים. החברה מעניקה שירותיה למאות לקוחות בינלאומיים ומעסיקה כיום כ-210 עובדים, מרביתם במרכז המחקר והפיתוח בתל אביב.

HUMAN שהוקמה ב-2012 היא חברת אבטחת סייבר המגנה על פלטפורמות מדיה דיגיטלית ואתרי אינטרנט מהתקפות בוטים כדי לשמור על חוויות דיגיטליות אנושיות.

המיזוג אושר על ידי דירקטוריון שתי החברות וקיבל אישור רגולטורי, וכחלק מהמהלך HUMAN קיבלה מסגרת חוב של 100 מיליון דולר מ-Blackstone Credit. עובדי פרימיטראיקס בישראל ימשיכו בתפקידיהם במרכז המחקר והפיתוח.

עומרי אילוז, ממייסדי פרימטראיקס: "המיזוג הנוכחי יאפשר לנו להמשיך לצמוח ולמקד את אסטרטגיית ההתרחבות של החברה. ההגנה המשולבת תאפשר זיהוי ומניעת גניבה, אימות ושימוש לא חוקי בחשבונות פרטיים באתרי האינטרנט עליהם המוצרים מגנים. החיבור יחזק משמעותית את הצעת הערך שאנו נותנים ללקוחותינו, ויאפשר לנו להעניק ללקוחותינו פתרונות הוליסטיים בתחום אבטחת הסייבר והתמודדות עם בוטים בכלל הפלטפורמות הרלוונטיות עבורם – הן בצד המסחר באינטרנט והן בצד תפעול האתר ושטחי המדיה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.