רשות המסים
צילום: רשות המסים

ראשון לציון: בני זוג נעצרו בחשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים

הזוג העלים הכנסות בסכום של כ-4.5 מיליון שקלים; נתפסו מסמכים בבתי החשודים ובמשרדי המייצגים שלהם; השניים שוחררו בתנאים מגבילים
נתן טגי | (14)

בני הזוג מראשון לציון, נעצרו באחרונה בחשד להעלמת הכנסות בסכום כולל של כ-4.5 מיליון שקל. בני הזוג עוסקים במכירת מוצרים באמצעות הטלפון והאינטרנט, כשבשנים 2013 – 2015 עשו זאת תחת השם "קניה אמינה", ובשנים 2016 – 2018 תחת השם - "שופ טלמרקטינג".

במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות מרכז בשיתוף עם פקיד שומה רחובות, עלה החשד כי השניים לא מדווחים על מלוא הכנסותיהם. בעקבות החשד נפתחה חקירה ובמהלכה נתפסו מסמכים בבתי החשודים ובמשרדי המייצגים שלהם.

על פי ממצאי החקירה, בשנים 2013 – 2015 קיים פער בסך של כ-3 מיליון שקל בין ההכנסות המדווחות של החשודה ובין מחזור העסקאות של "קניה אמינה" בחברות האשראי (שב"א). כמו כן, בשנים 2016 – 2018 קיים פער בסך של כ-1.5 מיליון שקל בין ההכנסות המדווחות של החשוד ובין מחזור העסקאות של חברת "שופ טלמרקטינג" בחברות האשראי.

מממצאי החקירה עד כה, עולות ראיות לכאורה ולפיהן בני הזוג לא דיווחו לרשויות המס על הכנסות בסכום של מיליוני שקלים, באופן שיטתי, במזיד ומתוך כוונה להתחמק מתשלום מס.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    כיתה א 14/11/2022 12:06
    הגב לתגובה זו
    הרי מדובר בטלמרקטינג, הכל כמעט מתנהל באינטרנט ומשולם באשראי,אז מה הבעיה להשוות?
  • 11.
    חוקי 03/11/2022 20:34
    הגב לתגובה זו
    ישנו חוקים עסקאות במזומן 2מיליון שקל חשבוניות פיקטיביות חובה
  • 10.
    מס הכנסה תבדקו בעלי מקצוע עצמאים שיפוצניקים משכירי נדל"ן וכ"ד הכסף על הרצפה , (ל"ת)
    זה טיפה בים יש הרבה כסף שחור 31/10/2022 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רר 08/09/2022 12:08
    הגב לתגובה זו
    פשוט לזרוק לפח
  • גבי גבאי 08/11/2022 20:00
    הגב לתגובה זו
    אם תשתפר,תהיה חמור...מאיפה ישלמו לכל החרדים שעכשיו ישלטו עלינו?מה עם בטחון,בריאות,חינוך?אתה תביא עשרות מיליארדים למדינה?
  • 8.
    במקום לפשוט על כל קבלני המגזר שעובדים בשחור 01/09/2022 11:47
    הגב לתגובה זו
    במקום לפשוט על כל קבלני המגזר שעובדים בשחור
  • 7.
    יותר קל להוציא את הנשמה לאזרחים נורמטיביים במקום ל 01/09/2022 11:47
    הגב לתגובה זו
    יותר קל להוציא את הנשמה לאזרחים נורמטיביים במקום להתעמת עם עבריינים גדולים שכולם יודעים שלא מוציאים חשבוניות
  • רן 03/09/2022 19:21
    הגב לתגובה זו
    הוא לא אזרח נורמטיבי...
  • 6.
    פקיד טיפש 25/08/2022 03:36
    הגב לתגובה זו
    נתפלים לשופטי העליון? הם מעל החוק..
  • 5.
    אנונימי 22/08/2022 00:08
    הגב לתגובה זו
    הם לא רק גנבו מהמדינה, הם גנבו מכולנו.הבוז להם.חזירים.
  • 4.
    בסוף יתברר שלא היה כלום ולא יהיה כלום (ל"ת)
    אנונימי 15/08/2022 14:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רון 10/08/2022 10:57
    הגב לתגובה זו
    לקומבינות
  • 2.
    לילי 05/08/2022 10:07
    הגב לתגובה זו
    לראשות המיסים יש אפשרות לחייב את כל העסקים להנפיק חשבוניות מאתר רשות המיסים . כך לא אין צורך לדווח על הכנסות . כך יפסקו העלמות מס במיליארדים .
  • 1.
    עמוס 28/07/2022 11:41
    הגב לתגובה זו
    כשאתה לא משלם כחוק.אין כסף לרפואה ובטחון
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.