ראשון לציון: בני זוג נעצרו בחשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים
בני הזוג מראשון לציון, נעצרו באחרונה בחשד להעלמת הכנסות בסכום כולל של כ-4.5 מיליון שקל. בני הזוג עוסקים במכירת מוצרים באמצעות הטלפון והאינטרנט, כשבשנים 2013 – 2015 עשו זאת תחת השם "קניה אמינה", ובשנים 2016 – 2018 תחת השם - "שופ טלמרקטינג".
במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות מרכז בשיתוף עם פקיד שומה רחובות, עלה החשד כי השניים לא מדווחים על מלוא הכנסותיהם. בעקבות החשד נפתחה חקירה ובמהלכה נתפסו מסמכים בבתי החשודים ובמשרדי המייצגים שלהם.
על פי ממצאי החקירה, בשנים 2013 – 2015 קיים פער בסך של כ-3 מיליון שקל בין ההכנסות המדווחות של החשודה ובין מחזור העסקאות של "קניה אמינה" בחברות האשראי (שב"א). כמו כן, בשנים 2016 – 2018 קיים פער בסך של כ-1.5 מיליון שקל בין ההכנסות המדווחות של החשוד ובין מחזור העסקאות של חברת "שופ טלמרקטינג" בחברות האשראי.
מממצאי החקירה עד כה, עולות ראיות לכאורה ולפיהן בני הזוג לא דיווחו לרשויות המס על הכנסות בסכום של מיליוני שקלים, באופן שיטתי, במזיד ומתוך כוונה להתחמק מתשלום מס.
- השותף הסתיר הכנסות - וישלם יותר מ-2 מיליון שקל
- רואה חשבון גנב מיליון שקל מלקוחות והעלים הכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 12.כיתה א 14/11/2022 12:06הגב לתגובה זוהרי מדובר בטלמרקטינג, הכל כמעט מתנהל באינטרנט ומשולם באשראי,אז מה הבעיה להשוות?
- 11.חוקי 03/11/2022 20:34הגב לתגובה זוישנו חוקים עסקאות במזומן 2מיליון שקל חשבוניות פיקטיביות חובה
- 10.מס הכנסה תבדקו בעלי מקצוע עצמאים שיפוצניקים משכירי נדל"ן וכ"ד הכסף על הרצפה , (ל"ת)זה טיפה בים יש הרבה כסף שחור 31/10/2022 14:35הגב לתגובה זו
- 9.רר 08/09/2022 12:08הגב לתגובה זופשוט לזרוק לפח
- גבי גבאי 08/11/2022 20:00הגב לתגובה זואם תשתפר,תהיה חמור...מאיפה ישלמו לכל החרדים שעכשיו ישלטו עלינו?מה עם בטחון,בריאות,חינוך?אתה תביא עשרות מיליארדים למדינה?
- 8.במקום לפשוט על כל קבלני המגזר שעובדים בשחור 01/09/2022 11:47הגב לתגובה זובמקום לפשוט על כל קבלני המגזר שעובדים בשחור
- 7.יותר קל להוציא את הנשמה לאזרחים נורמטיביים במקום ל 01/09/2022 11:47הגב לתגובה זויותר קל להוציא את הנשמה לאזרחים נורמטיביים במקום להתעמת עם עבריינים גדולים שכולם יודעים שלא מוציאים חשבוניות
- רן 03/09/2022 19:21הגב לתגובה זוהוא לא אזרח נורמטיבי...
- 6.פקיד טיפש 25/08/2022 03:36הגב לתגובה זונתפלים לשופטי העליון? הם מעל החוק..
- 5.אנונימי 22/08/2022 00:08הגב לתגובה זוהם לא רק גנבו מהמדינה, הם גנבו מכולנו.הבוז להם.חזירים.
- 4.בסוף יתברר שלא היה כלום ולא יהיה כלום (ל"ת)אנונימי 15/08/2022 14:13הגב לתגובה זו
- 3.רון 10/08/2022 10:57הגב לתגובה זולקומבינות
- 2.לילי 05/08/2022 10:07הגב לתגובה זולראשות המיסים יש אפשרות לחייב את כל העסקים להנפיק חשבוניות מאתר רשות המיסים . כך לא אין צורך לדווח על הכנסות . כך יפסקו העלמות מס במיליארדים .
- 1.עמוס 28/07/2022 11:41הגב לתגובה זוכשאתה לא משלם כחוק.אין כסף לרפואה ובטחון

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
