הפרסום בנטפליקס יחל ב-2023 "בשווקים עם הוצאות פרסום משמעותיות"
לא מעט חודשים מדברים על המהלך של NETFLIX שלב פרסומות, ובכל פעם מתווספים עוד ועוד נתונים, כגון שיתוף הפעולה הבלעדי עם מיקרוסופט שתספק את מכירת הפרסומות והטכנולוגיה - וזאת לאחר בדיקות שקיימה נטפליקס עם גוגל, קומקאסט וענקיות פרסום וידאו אחרות.
אמש, לאחר פרסום דוחות נטפליקס שחשפו כי ברבעון השני של השנה היא איבדה מיליון משתמשים, לאחר שצפתה כי הנתון יהיה גבוה יותר – כשני מיליון, חשפו בכירי שירות הסטרימינג עוד מידע לגבי תוכניותיה של החברה, שהצליחו עד כה לטלטל את שוק הסטרימינג והפרסום. מנהל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, אמר בשיחה עם משקיעים, כי שירות הפרסומות במסגרת חיבלה חדשה ומוזלת יותר שתוצע ללקוחות, יושק בתחילת 2023. השירות יושק בשווקים עם "הוצאות פרסום משמעותיות".
מבחינת קשת ורשת, שהזדעקו לאחר הפרסומים על רצונה של נטפליקס לשלב פרסומות בשירות הסטרטימינג שלה, ואף פנו לשר התקשורת יועז הנדל, מדובר בחדשות עם אפקט מעורב: מצד אחד הן חוששות ששילוב פרסומות בשידורי נטפליקס יפגע בהכנסותיהן, מצד שני ישראל לא נחשבת לטריטוריה עם הוצאות פרסום משמעותיות, ולכן בשלב הראשון המהלך לא יגיע לישראל, כך שרוע הגזירה תתעכב במקצת – וכל עיכוב כזה מבחינתן הוא ברכה.
כזכור, במכתבן לשר התקשורת לפני כשלושה חדשות, טענו קשת ורשת: "חברות הסטרימינג צפויות לייצר הכנסות מפרסום, ולהתחרות בערוצים המסחריים בזמן שהן משוחררות ממגבלות רגולטוריות. חברות אלה אינן מייצרות תוכן עצמאי מקומי, אך הן מייצרות, עבור עצמן, הכנסות מפרסום על בסיס תוכן שמיוצר על ידי גופי תוכן מקומיים, ובכלל זה הערוצים המסחריים. הפגיעה בערוצים מסחריים כתוצאה מכך היא פגיעה כפולה - פעם אחת בשל ירידה בשיעורי הצפייה, ופעם נוספת בשל העברת תקציבי הפרסום מתמיכה בתוכן ישראלי לחברות הסטרימינג. משמעות של פגיעה זאת בערוצים המסחריים היא פגיעה בהיקף ההשקעה בהפקות מקומיות".
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיטרס, בכיר נטפליקס, מתאר התלהבות בשוק הפרסום מכניסתה הקרובה לתחום: "ראינו התרגשות רבה בדיונים המוקדמים שלנו עם מותגים, חברות אחזקות וסוכנויות. ההתלהבות הזו מגבירה את האופטימיות שלי, את ההתרגשות שלי להוציא את זה החוצה".
מנכ"ל נטפליקס, טד סרנדוס, שלפני כמה שבועות ביקר בישראל ונפגש עם שר התקשורת - בין היתר בשל המהלך לחייב גם חברות סטרימינג בינלאומיות להפיק תוכן מקומי ישראל - הוסיף בשיחה עם המשקיעים: "בעוד שאנחנו חושבים על מודל התמחור הנכון, אנחנו גם רוצים לשמור אותו הכי פשוט שאנחנו יכולים מנקודת מבט של צרכנים".
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
