אפסייד בטסלה - רשת של עמדות הטעינה; האם היא תרחיב את השימוש לרכבים אחרים?
טסלה TESLA INC היא עבור משקיעים רבים הרבה יותר מסתם חברה לייצור מכוניות חשמליות. נוסף על מכונית הטסלה עצמה, החברה פועללת בתחום הסולארי ובתחום הסוללות. בנוסף, אחד הנכסים המשמעותיים של טסלה היא גם תוכנת הנהיגה האוטונומית שלה.
נכס נוסף שלא מקבל מספיק זרקור הוא רשת הטעינה המהירה לרכבים חשמליים. מדובר ברשת הגדולה ביותר בארצות הברית. למעשה, החברה מוכרת גם כלי רכב חשמליים וגם את הדלק (במקרה הזה הטעינה של הרכב באמצעות חשמל) המניע אותם. אפשר לומר שטסלה מחזיקה את המקל בשני קצותיו - גם מוכרת רכבים וגם מספקת להם את הטעינה. תיאורטית, זה קצת כמו מצב היפותטי שבו ליצרנית הרכב ג'נרל מוטורס, למשל, היו גם תחנות דלק בבעלותה.
רשת הטעינה של טסלה ותוספת הערך הפוטנציאלית שלה למניה
לרשת העמדות הקיימת של טסלה לטעינת רכבים יש ערך גבוה עבור החברה. האנליסט של גולדמן זאקס, מארק דלייני, תוהה האם טסלה צריכה לפתוח את העמדות שלה גם לרכבים חשמליים של חברות אחרות. צעד כזה יכול, ללא ספק, לייצר לה רווחים משמעותיים. לדעתו של דלייני, צעד כזה עשוי להעלות את מחיר המנייה ב-32 דולר, שהם כ-5% ממחיר המניה הנוכחי.
בארצות הברית יש עמדת טעינה אחת לכל 80 או 90 רכבי טסלה. באופן כללי, יש בכל רחבי ארצות הברית בערך עמדת טעינה אחת לכל 10 כלי רכב חשמליים, שזה בערך 136,000 עמדות, כך על פי נתוני משרד האנרגיה בארצות הברית. ברוב המכריע של העמדות ניתן למצוא מטענים איטיים. לעומת זאת, לטסלה יש כ-25,000 עמדות לטעינה מהירה. כתוצאה, היא שולטת ביותר מ-50% מנתח השוק בתחום. רק על מנת לסבר את העין – בכל רחבי ארצות הברית יש כ-115,000 תחנות דלק, וגם 1.2 מיליון משאבות, שזאת בערך משאבה אחת לכל 200 כלי רכב. לשם השוואה - בישראל יש רק מספר מצומצם של עמדות לטעינה מהירה. עם זאת, מספר עמדות הטעינה הפרטיות נמצא בתהליך עקבי של עלייה. כמעט כל מי שרוכש רכב חשמלי דואג להתקין בבית שלו, או בחניה שלו, עמדת טעינה.
- מאסק קונה מניות טסלה - והמשקיעים נופלים בפח
- המשקיעים תוהים: לאן הולך אילון מאסק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתחשב בגודל ובצמיחה של רשת עמדות הטעינה של טסלה, פתיחה שלה לשימוש לכלל הרכבים החשמליים, עשויה להניב כמה יתרונות הן עבור טסלה עצמה והן עבור המשקיעים שלה, כך לדברי דלייני. לדעתו, צעד כזה עשוי להגביר את המעבר של מספר גדל והולך של משתמשים לכלי רכב חשמליים. בנוסף, הוא יכול גם לסייע לטסלה להגדיל את נתח השוק שלה. למשל - היא יכולה לתת לבעלי רכבים מתוצרתה תמחור טוב יותר על הטעינה, מזה שיינתן לכלי רכב חשמליים אחרים שמשתמשים ברשת שלה. דלייני סבור שיש להניח כי תשתית טעינה רחבה יותר, תקל גם על מכירת כלי רכב חשמליים שאינם טסלה. פתיחת עמדות הטעינה של טסלה תייצר לה יותר מכירות ותשפר את תזרים המזומנים שלה.
החסרונות בפתיחת עמדות הטעינה של טסלה לשימוש כלל הרכבים החשמליים
אל מול היתרונות הברורים שצוינו, לפתיחת רשתות הטעינה של טסלה לרכבים חשמליים של חברות אחרות יש גם חסרונות אפשריים. עם החסרונות ניתן למנות ניצול יתר של הרשת, מה שאומר שלקוחות ייאלצו להמתין זמן ארוך יותר לטעינה. בעלי רכבי טסלה לא ממש יתלהבו מהרעיון שבכל עצירה לטעינה, הם ייאלצו להמתין מאחורי שורה של כלי רכב חשמליים שאינם טסלה. עם זאת, מדובר בסיכון היפותטי שיבוא לידי ביטוי, אם בכלל, רק בהמשך הדרך. נכון להיום, רשת עמדות הטעינה של טסלה מנוצלת בכ-5% עד 10% בממוצע במהלך היום, ובאחוזים גבוהים יותר בזמני שיא ובאזורים מסוימים, כך כותב דלייני בדו"ח שלו מ-29 ביוני. "אנו מאמינים" כותב דלייני, "שבמיקומים רבים, טסלה תוכל לפתוח את רשת עמדות הטעינה שלה ולייצר שולי רווח מצטברים גבוהים".
נתון נוסף שיש לקחת בחשבון, הוא שטסלה מתכננת להוסיף הרבה יותר עמדות טעינה. "הרשת של טסלה הוכפלה ב-18 החודשים האחרונים, ואנחנו מתכננים לשלש אותה בשנתיים הקרובות", אמר סגן נשיא בכיר להנעה ואנרגיה, אנדרו בגלינו, באוקטובר האחרון. משמעות הדבר עשויה להיות תוספת של 25,000 עמדות בארה"ב, ותוספת ניכרת של עמדות טעינה בכל רחבי העולם עד 2024.
- ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
דלייני מעניק למניית טסלה דירוג "קנייה", וקובע יעד מחיר של 1,000 דולר למניה. יעד המחיר שלו הוא בערך 115 דולר גבוה מיעד המחיר הממוצע של האנליסטים, שעומד על 885 דולר למניה בקירוב.
- 3.אבנר 08/07/2022 16:56הגב לתגובה זושחוץ מהמפעל בסין, שאר המפעלים מפסידים... לא הבנתי נכון או שיש אינטרס להסתיר?
- משקיע כבר עשור בטסלה 11/07/2022 08:42הגב לתגובה זובקרוב מאוד יהפכו להיות מאוד מאוד רווחיים, לטסלה יש ROIC הכי גבוה בתעשייה ומתקרב למספרים של יצרני מוליכים למחצה.
- בת אל 08/07/2022 21:15הגב לתגובה זוכנראה שהוא בלונג.
- 2.זה כבר נפתח לכלל הרכבים בכמה מדינות אירופה (ל"ת)משקיע 08/07/2022 11:58הגב לתגובה זו
- 1.אפסייד חזק - בעמדת קנייה. חזקה 08/07/2022 11:32הגב לתגובה זואפסייד חזק - בעמדת קנייה. חזקה

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה.
אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות
פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי
ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר פרימיום D-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD |
הספק ומומנט | 300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ |
צריכת דלק | 9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר. נתוני יצרן |
בטיחות | ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap |
מחיר | החל ב 400.0
אש"ח עד 540.0 אש"ח |
למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.
- ג'נסיס משיקה גירסאות כניסה חדשות ל-G80 ול-GV80
- ג'נסיס GV70 עדכנית - החל מ 400.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.