הרכב השיתופי בחיפה car2go קאר2גו
צילום: המשרד להגנת הסביבה

קאר טו גו מעלה את מחיר הנסיעות ברכבים השיתופיים שלה

שיעור ההתייקרות הצפוי הוא 30 אגורות לקילומטר, המשקף התייקרות של 30% במחיר הנסיעה. דמי המנוי החודשיים, הן ללקוחות פרטיים והן לעסקיים, לא יעלו.
משה כסיף |

האינפלציה בעולם בכלל, ועליית מחירי הדלק בפרט, מחלחלות גם לשוק הישראלי ומשפיעות בהדרגה על כל תחומי החיים. אחת ההשפעות הראשונות של העליות נוגעת למחירי הרכבים השיתופיים של גוטו (GOTO) גלובל. החברה מפעילה בארץ את שירות שיתוף הרכב קאר טו גו (Car2Go). היום שלחה החברה הודעה לכל המנויים שלה, על העלאה צפויה בעלות השימוש ברכב השיתופי. ההעלאה תיכנס לתוקף בתאריך ה־28 ביוני. שיעור ההעלאה יהיה, על פי ההודעה, 30 אגורות לקילומטר. המחיר החדש משקף התייקרות של עד 30% במחיר הנסיעה השוטף. (לא כולל דמי מנוי). לדברי החברה, "בתקופה האחרונה אנו חווים התייקרות כללית במשק ובפרט במחירי הדלק שעלו בעשרות אחוזים". יחד עם זאת ההתייקרות אינה תקפה לשימוש באוטותל, שירות הרכב השיתופי של עיריית תל אביב, שגם אותו מפעילה גוטו גלובל. מספר הלקוחות ושיעורי העלייה הצפויים במסלולי השימוש לחברת קאר טו גו יש, לפי דבריה, 450 אלף לקוחות רשומים, כאשר 46% מהלקוחות הללו פועלים בישראל. עם המנויים הללו נמנים לקוחות פרטיים וגם לקוחות עסקיים. לדברי החברה, לא תחול עלייה במחירים של מסלולי השימוש ללקוחות הפרטיים והעסקיים כאחד, והם יישארו ללא שינוי. לקוח פרטי במסלול לייט משלם, נוסף על דמי השימוש לכל קילומטר, סכום חודשי של 20 שקלים. לקוח פרטי המוגדר משתמש כבד (מסלול דרייב) שילם עד עתה, וימשיך גם בעתיד, לשלם 50 שקלים לחודש. במסלול עסקי לייט המחיר עומד על 50 שקל לחודש, ובמסלול למשתמשים כבדים, הנקרא מסלול דרייב, מחיר המנוי עומד על 150 שקלים בכל חודש. סוג המכונית וההשפעה שלו על ההתייקרות ההתייקרות הצפויה בעלות הנסיעה לכל קילומטר היא זהה בכל סוגי הרכב. כך למשל, לקוחות פרטיים שבחרו במכונית קטנה (קיה פיקנטו לדוגמה)  ושילמו עד כה 2 שקלים לקילומטר עבור 50 הקילומטרים הראשונים, ישלמו החל מהתאריך הנקוב 2.30 שקלים לכל קילומטר, דהיינו העלאה של 15 אחוזים במחיר. במסלולים המאסיביים יותר, שמעבר ל־50 קילומטרים, המחיר יתייקר משקל אחד עד כה, ל־1.30 שקלים. כאן משתקפת עלייה של לא פחות מאשר 30%. עם זאת, למרות צריכת הדלק השונה, ההעלאה היא אחידה בכל הדגמים ומתייחסת אך ורק למספר הקילומטרים. "הסיבה הבלעדית להחלטת החברה לבצע עליית מחיר, לאחר תקופה ארוכה שבה מחירי השירות לא עודכנו והחברה בחרה לספוג בעצמה את העליות", כך מסרה החברה, "נובעת מהעלייה התלולה במחירי הדלק. גם במחירים המעודכנים, השימוש בשירות ממשיך להיות הוגן ואטרקטיבי לקהל המנויים, ומשתלם הרבה יותר משימוש ברכב פרטי". מה זה רכב שיתופי רכב שיתופי הוא רכב המושכר לנהג על בסיס יומי, שעתי או תקופתי. השוכר יכול לשכור את הרכב באמצעות אפליקציה, ולאסוף אותו מחניון מוסכם וידוע מראש. ישנם מודלים שונים להשכרה, אבל באופן עקרוני השוכר אמור להחזיר את הרכב בתום ההשכרה לחניון מוסכם מראש. התשלום עבור ההשכרה מתבצע, כפי שכבר הוסבר בכתבה, לפי קילומטרים. בנוסף, כל משכיר משלם דמי מנוי חודשיים. עבור בעל הרכב, השכרת הרכב בשיטה הזאת חוסכת ממנו את הצורך להחזיק רכב משלו, עם כל ההוצאות הכרוכות בכך. עבור החברה, מודל ההשכרה הוא חסכוני ומאפשר לה להפחית את ההוצאות, ולגלגל את ההפחתה לשוכרים. ואולם העליות התלולות במחירי הדלק נגסו נתח נכבד מהרווחים של החברה, מה שחייב אותה, לדבריה, להעלות הן את מחיר הנסיעה לכל קילומטר והן את מחיר המנוי.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.