הנאסד"ק קפץ ב-2.8% בעקבות פאואל: "אפשר להשיג נחיתה רכה"
המדדים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים חדות - בעקבות נאומו של יו"ר הפד ג'רום פאואל, שאמר כי הוא נחוש לבלום את האינפלציה, וכי "יש כמה דרכים סבירות לנחיתה רכה". הוא הוסיף כי העלאת הריבית על ידי הפד' "יכולה קצת להכאיב" אבל הוא "פועל בנחישות" כדי לבלום את האינפלציה. את הדברים אמר היו"ר בכנס של הוול סטריט ג'ורנל. הוא הוסיף ואמר שהבנק ימשיך עד שהמציאות הכלכלית תהיה במקום "הולם", כלומר שהאינפלציה תרד וכי הם לא יהססו עד לשם. "יש לנו הכלים והנחישות להוריד את האינפלציה בחזרה. הכלכלה חזקה והיא ממוצבת היטב כדי לספוג מדיניות מוניטרית פחות מרחיבה". הנאסד"ק קפץ ב-2.8%, ה-S&P500 עלה ב-2%, הדאו ג'ונס עלה ב-1.3%. מי שסבור כך מזה תקופה, ואף אמר זאת בראיון לביזפורטל, הוא פרשן וול סטריט שלמה גרינברג. לדבריו: "הפחד לקח את ההובלה בשוק - אבל זה יכול להשתנות מהר מאוד". הוא גם ציין שהביקושים בכלל לא ירדו, ונותן טיפים על הסימנים שעשויים להצביע על שינוי מגמה בשוק (לראיון המלא) המדדים המובילים: דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% S&P 500 0.13% BITCOIN -0.26%
- טרם החל המסחר הרציף
- 20.90% מההודעות מאותו אדם (ל"ת)עלוב 18/05/2022 08:09הגב לתגובה זו
- 19.שאול 18/05/2022 06:09הגב לתגובה זוזהו נגמר. אנחנו לא ב2008. מתחילת השנה ולפני אתמול, הנסד"ק ירד ב25% והS&P 500 ירד ב15%. משמע תיקון סביר לגמרי. שוק חזק יותר מ2008 ומגיב מהר יותר מ2008. אנליסטים מעריכים מחדש את הצפי לרבעון האחרון של השנה.
- 18.מדוע ולמה מתעלמים אתם באופן קונסיסטנטי ממניית כיל ????? (ל"ת)Sassi6 18/05/2022 05:21הגב לתגובה זו
- נהג 18/05/2022 15:13הגב לתגובה זואם היית כותב "עקבי "בעברית לא היינו מבינים
- 17.ברק 18/05/2022 02:59הגב לתגובה זושהפד הצליח להמנע מקריסה ואני מתקשה להאמין שמשהו השתנה פתאום והפעם תיהיה ירידה מתונה ואין קשר לפאוול בעליות בכל שוק דובי תמיד יש קפיצות של כמה אחוזים וbear market rallies גם ב2008 זה היה כך, למוסדיים יש הרבה כסף בצד והם לא יכולים להחזיק אותו ההרבה זמן במזומן כי אז הם צריכים לשלם מס רווחי הון, אז מידי פעם, בדרך כלל כשאנשים קונים את הכי הרבה שורטים הם קונים מחדש מניות וא\ יש עליות שלא רואים בשוק שורי כשהכסף של כולם בשוק ולא בצד.
- 16.האמיתי 17/05/2022 23:38הגב לתגובה זושימו לב שוק אגרות החוב בארצות הברית לא קונה את ההרגעה של פאול עדיין 3 אחוז וזה אומר חוסר אמון לפאול !
- אבי 18/05/2022 00:18הגב לתגובה זושוק המניות יהיה האופצייה הכי טובה כי הכסף שם נזיל והשוק עכשיו במחירים מצויינים לרכישה
- 15.משה 17/05/2022 22:59הגב לתגובה זוחברים השוק הוא שוק יורד נקודה. קיבלתם חנינה אופיינית לשוק יורד. מי שחכם שיעמוד בחוץ על מזומן, הסכינים הנופלות יתחילו בקרוב בלי רחמים, לפני כל מפולת יש גלי חנינה קטנטנים...שימו לב חברים
- 14.אז פאוול אמר.הוא 4מר לפני שנה שהאינפלציה זמנית (ל"ת)יובל 17/05/2022 22:58הגב לתגובה זו
- 13.כמו שאמרתי מוחקים השופטים הטפסים תמיד מפסידים (ל"ת)יעקב 17/05/2022 21:18הגב לתגובה זו
- 12.השוק יכול לתת בכיף איזה 6%+ תיקון (ל"ת)בן 17/05/2022 20:35הגב לתגובה זו
- 11.מה שקורסזה השורט חחח (ל"ת)מטי דנאל 17/05/2022 18:16הגב לתגובה זו
- 10.יש קריסה בשורטיסטים היומיומיים חחח (ל"ת)מטי דנאל 17/05/2022 18:16הגב לתגובה זו
- 9.אל תקנו שורט או תעודות בחסר !ימחקו (ל"ת)יששכר 17/05/2022 18:04הגב לתגובה זו
- 8.ידוע שהשוטיסטים הם הלוזרים הגדולים (ל"ת)יששכר 17/05/2022 18:04הגב לתגובה זו
- 7.קניתי ים לומדים נסדק אסאנפי (ל"ת)טוביה 17/05/2022 18:04הגב לתגובה זו
- 6.לא יהיו יותר ירידות מחזורים גדלים (ל"ת)אלערון 17/05/2022 18:03הגב לתגובה זו
- יש מצב שזו אך ורק מדרגה טכנית של .....מלכודת דבש הדובים (ל"ת)Sassi6 18/05/2022 05:30הגב לתגובה זו
- 5.היה שורט...חחח חוסל (ל"ת)יעקב 17/05/2022 18:01הגב לתגובה זו
- 4.כמו שאמרתי שורפים וגומרים השורטיסטים (ל"ת)יעקב 17/05/2022 18:01הגב לתגובה זו
- אך ורק את אלה שב...מינוף רצחני בלבד ...וללא בטחונות (ל"ת)Sassi6 18/05/2022 05:28הגב לתגובה זו
- 3.טוק טוק 17/05/2022 17:45הגב לתגובה זוהזבלים בארה"ב מוחקים את העליות בתוך דקות. בתוך שעה הורידו את המדדים באחוז וחצי. בדביח מה מתחילים בעליות של 2.30 אחוז כדי להוריד אותם לחצי אחוז אחר כך??
- 2.כ כא כאו כאוס (ל"ת). 17/05/2022 16:46הגב לתגובה זו
- כ כא כאק קקה (ל"ת)Sassi6 18/05/2022 05:24הגב לתגובה זו
- 1.ק קר קרי קריס קריסה (ל"ת). 17/05/2022 16:16הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
