נעילה בעליות חדות אחרי החלטת הפד: הנאסד"ק עלה ב-3.8%; עליבאבא עלתה ב-36%
יום המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים על רקע המשך הנסיגה במחיר הנפט, התקדמות השיחות בנוגע לקונפליקט באוקראינה וכן בעקבות החלטת הפד להעלות את הריבית בארה"ב ב-0.25%. הנאסד"ק עלה ב-3.8%, הדאו עלה ב-1.5% וה-S&P 500 עלה ב-2.2%. השווקים טיפסו לאחר החלטתו של הפד להעלות את הריבית בשיעור של 0.25% כפי שצפו כלכלנים רבים בעבר. העליות שנרשמו הן לאחר שמדד הנאסד"ק טיפס לשיא של כ-13,323 נקודות לאחר שעלה היום ב-3%. היום ב-19:00 מפגש זום עם אבישי עובדיה - מוזמנים להעלות שאלות בנושאי השווקים, שוק ההון, אינפלציה וכו'. המדדים המובילים: דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% S&P 500 0.13% BITCOIN 2.43%
- 13.עושה שכל 17/03/2022 10:12הגב לתגובה זואוקראינה, זה מסך עשן. ראו הוזרתם!
- 12.עדיין יש אי ודאות השוק רכבת הרים (ל"ת)משקיע קטן 17/03/2022 07:25הגב לתגובה זו
- 11.אורייאן 17/03/2022 07:12הגב לתגובה זואין באמת שום סיבה לעליות - ותחשבו על זה!
- 10.שקשולה 17/03/2022 06:52הגב לתגובה זוהמצב יוצא משליטה
- 9.[email protected] 17/03/2022 00:58הגב לתגובה זואמרו יהיו ירידות ובפועל עליות חדות אחרי העלאת הריבית. הנגיד האמריקאי מאמין בכלכלה שלהם שתחזיק מעמד בריבית יותר גבוהה. הוא לא חידש כלום החברות במצב מצויין כשהקורונה והמלחמה באוקראינה יסתיימו יהיו ביקושים חזקים מאוד ונחזור מהר מאוד שיגרה.
- אבי 17/03/2022 13:59הגב לתגובה זושהמשיח יבוא?
- [email protected] 17/03/2022 21:24זה יקרה ממש בקרוב בימינו- יש רמזים חזקים מאוד לזה. רק אל תעשה מזה צחוק
- 8.רציונאלי 17/03/2022 00:15הגב לתגובה זועכשיו תלכו עם השורט שלכם קרוע וייחשף ישבנכם.....
- 7.מה שהביא את הבוסט לנסדאק היו המניות הסיניות 16/03/2022 23:45הגב לתגובה זומה שהביא את הבוסט לנסדאק היו המניות הסיניות
- 6.שחר 16/03/2022 22:42הגב לתגובה זוהיקפי השורט בוולסטריט שברו שיאים, אולי מסתמן סוג של שינוי מגמה שבעקבותיו יתחילו להסגר פוזיציות וב"ה נחזה בעוד המון ימים ירוקים
- 5.בן 16/03/2022 22:21הגב לתגובה זוכולם חושבים למטה, הם מרימים למעלה
- 4.רק שלא תהיה שוב מלכודת (ל"ת)משקיע קטן 16/03/2022 21:58הגב לתגובה זו
- 3.בדיוק כמו שאמרו בטלנירי, רק הפוך.... (ל"ת)בידי 16/03/2022 18:18הגב לתגובה זו
- 2.משקיע 16/03/2022 17:58הגב לתגובה זוזה מה שעובד , בדוק ומנסיון.
- מומחה 16/03/2022 22:43הגב לתגובה זורוב החברות (חוץ מה 10המנופחות )תהיינה ברגרסיה ב 30 שנים הקרובות או פשוט תעלמנה ולא תהיינה קיימות
- 1.. 16/03/2022 15:14הגב לתגובה זוהשאול...
- שום קריסה הכל בסדר . תיקון בריא (ל"ת)תומר 16/03/2022 16:04הגב לתגובה זו
- מומחה לתומר 16/03/2022 17:17ממש מתעניין בשלומך...סתם זורק שאלה סתמית ואפילו לא מאזין לתשובתך שאף לא מעניינת אותו...במידה ובכלל ענית....2)שאתה עונה הכבסדר..האם באמת הכל בסדר? אולי כמעט או רק חלק בסדר..ובעצם הכל חרבונא ואתה זורק סתם תשובה חסרת מובן ותוכן ואמת...יש המשך ארוך ונירחב לכל התאוריה דלעייל אבל נפרט אט אט בהזדמנות...דע טוב.
- לתומר 16/03/2022 16:58שמעת שאנו עם מגיפה קשה שמכסחת רבים? שמעת על המצב הכלכלי ודמוגרפי ועוד ועוד הנורא בעולם??? אז מה הכל טוב ובסדר? ואם זה בריא ..אז שיתנו את כל הבריאות הזאת להמוני החולים והניזקקים והאומללים!!! הבנת? אם לא...שאל ןאשמח להמשיך לסבר את אוזנך ועיניך!!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
