אלי לביא סאני תקשורת
צילום: אופיר שלום
דוחות

סאני תקשורת: ההכנסות קפאו אך הרווח זינק; עולה 5% במסחר

ההכנסות ברבעון עמדו על 211 מ' ש' לעומת 200 מ' ש' אשתקד. הרווח הנקי עמד על 14 מ' ש' לעומת הפסד של 3.3 מ' ש' בתקופה המקבילה. החברה מסרה כי חרף הפגיעה בשרשראות האספקה תוצאותיה טרם הושפעו 
תומר אמן |

חברת סאני תקשורת 0.26%  הנשלטת (49.69%) על ידי לפידות קפיטל 0.06%  והינה היבואנית הרשמית ונותנת השירות המורשית של סמסונג מדווחת ברבעון הרביעי כי ההכנסות הסתכמו ב-211 מיליון שקל, עליה של 5% אשתקד אז עמדו על 200 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-14 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד של 3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. בעקבות הדוחות מזנקת החברה ב-5% במסחר בתל אביב

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-37.7 מיליון שקל (כ-18% מסך ההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי בסך 18.1 מיליון שקל (כ-9% מסך ההכנסות) ברבעון אשתקד. הוצאות המימון נטו ברבעון הסתכמו בכ-3 מיליון שקל, לעומת 15 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בכל שנת 2021

במהלך השנה כולה הסתכמו ההכנסות בכ-915 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות בסך 906 מיליון שקל בשנה הקודמת. חרף קיפאון ההכנסות (גידול של פחות מ-1%) מדווחת החברה כי במהלך השנה השיקה סמסונג מספר מכשירים סלולריים חדשים כגון סדרת המכשירים המתקפלים אשר תרמו (לכאורה) לגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ב-2021 הסתכם ב-45.5 מיליון שקל, גידול של 40% בהשוואה לרווח הנקי בשנת 2020 אז עמד הנתון על 32.5 מיליון שקל. בנטרול ההפסד החשבונאי שנבע מביצוע פירעון המוקדם של האג"ח, הרווח הנקי פרופורמה של סאני תקשורת עמד בשנת 2021 על 26.6 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של סאני הסתכם ב-137 מיליון שקל (14.9% מסך ההכנסות), עלייה של 45% בהשוואה לרווח הגולמי בשנת 2020, שהסתכם ב-94 מיליון שקל. העלייה ברווח הגולמי נבע משינוי בתמהיל המוצרים, וכן מגידול במכירות בסניפים, המאופיינות בשיעורי רווחיות גולמית גבוהים יותר.

 

ה-EBITDA בשנה הסתכם ב-85.6 מיליון ש"ח (9.4% מסך המכירות), וזאת בהשוואה ל-EBITDA של 57 מיליון שקל בשנת 2020 (6.3% מסך המכירות). הוצאות המימון הסתכמו בשנה ב-38.9 מיליון שקל, וזאת לעומת הוצאות מימון בסך 23.3 מיליון שקל בשנת 2020.

 

תזרים המזומנים השוטף הסתכם בשנה ב-98 מיליון שקל, כאשר החברה מסבירה כי רובו מהרווח התפעולי התזרימי נטו של החברה והיתר מהקטנת ההון החוזר התפעולי. סך הכל ייצרה סאני תקשורת בשנתיים האחרונות תזרים מזומנים בסך 217 מיליון שקל בפעילות שוטפת.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

ההון העצמי של סאני בסוף שנת 2021 הסתכם ב-268 מיליון שקל (כ-55% מסך המאזן), וזאת בהשוואה להון עצמי בסך 260 מיליון שקל בסוף 2020 (כ-58% מסך המאזן). יתרות המזומנים לסוף השנה עמדו על סך 195 מיליון שקל, זאת לעומת כ-150 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה תחלק נוסף דיבידנד של 10 מיליון שקל, זאת לאחר שבשנת 2021 חילקה החברה לבעלי מניותיה דיבידנד בסך 20 מיליון שקל.

 

החברה מציינת כיצד נגיף הקורונה יצר משבר עולמי בתעשיית השבבים, דבר שיצר עיכובים ומחסור באספקת מכשירים מסדרות מוצרים מסוימות. סאני מוסרת כי למרות השפעה מסוימת על היקף ההכנסות, נכון למועד הדו"ח ההשפעה על הרווח הנקי של החברה אינה מהותית.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.