אפוגטה גייסה עוד 4 מיליון דולר בסבב סיד ממייסד ויקס וממנכ"ל פייבר
חברת הסטארט-אפ הישראלית אפוגטה (Affogata) שפיתחה פלטפורמת מודיעין עסקי שרוצה לספק תובנות בזמן אמת מהאינטרנט על הנאמר על החברה ומתחרותיה, גייסה לפני שנה 5.5 מיליון דולר בגיוס Seed וכעת היא משלימה אותו עם גיוס של 4 מיליון דולר נוספים. על פי החברה, הכסף ישמש לייעול עבודת צוותי הפיתוח בעזרת כלים שישפרו את חוויית הלקוח, בהתבסס על דעת הצרכן בזמן אמת.
את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון הבינלאומית Mindset Ventures, Mangrove Capital ו-PICO Venture Partners, ומשקיעים פרטיים מתעשיית ההייטק הישראלית, כמו אבישי אברהמי מנכ"ל ומייסד Wix וויקס , מיכה קאופמן מנכ"ל Fiverr פייבר , גיורא ירון ורונן שילה מנכ"ל קונדואיט.
אפוגטה הוקמה בשנת 2019 על ידי שראל עומר, מנכ"ל החברה, רן מרגליות, סמנכ"ל הפיתוח ואיתמר רוגל, סמנכ"ל המוצר.
החברה רוצה להיכנס לעולמות הגיימינג והפינטק, בעקבות פוטנציאל הלקוחות הגדול , בשילוב הכמות המתעצמת של רגישויות הצרכנים שם. על פי החברה, "הצמיחה החדה בנוכחות הלקוחות והצרכנים ברחבי ברשת האינטרנט איתגרה מותגים שכעת נדרשים לעמוד בציפיותיהן המשתנות של הצרכנים. החברה מדווחת שכמות תגובות הצרכנים ברשת הכפילה את עצמה בשנת 2021 – עלייה חסרת תקדים ב"נתונים לא מובנים" שמותגים חייבים לעבד, להבין ולפעול לאורם".
בחברה מקווים כי בעזרת ניתוח מעמיק של דאטה לא מובנת, הפלטפורמה שלהם תאפשר לעסקים לזהות דפוסים יוצאי-דופן, להיפטר משיח לא רלוונטי על מנת לקבל תגובות זמן-אמת ואפילו ליישם פעילות מונעת, תוך כדי שהיא מנטרת את השיח הרלוונטי על מנת לשפר החלטות לגבי המוצר ומאפשרת להם לקבל גישה לתובנות משמעותיות ואז לשתף פעולה עם עמיתיהם לחברה בבניית פתרונות.
- וויקס צונחת והמנהלים מממשים - נורת אזהרה למשקיעים?
- מניית וויקס זינקה והמנהלים נפגשו עם עשרות מיליוני דולרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שראל עומר אמר מנכ"ל ומייסד שותף בחברת :Affogata "הלקוחות שלנו משתמשים בפלטפורמה שלנו כמקור של אמת אחת עבור כלל הארגון, ומביאים את קולו של הצרכן לכל בעלי העניין. אפוגטה מחליפה מתודות ישנות בזבזניות כגון משאלי צרכנים וקבוצות מיקוד בתובנות שניתן ליישם בזמן אמת. אנו רוצים לסייע למותגים להתחבר טוב יותר ללקוחות ולצמצם את הזמן לפעולה מימים ושבועות לדקות בלבד".
בועז אלברנס, שותף ומנהל שלוחת ישראל חברת ההשקעות הברזילאית Mindset Ventures: "היום הכל נע במהירות. כדי לעמוד בקצב התחרות הגוברת בכל מגזר, מותגים חייבים להיות מסוגלים להגיב באותה צורה, ולהציע ללקוחות את הגרסה הטובה ביותר של מוצר שהם יכולים ליצור".

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.