טסלה
צילום: אתר החברה

טסלה מעלה שוב מחירים - מודל 3 במינימום 208 אלף שקל

עלייה של 8 אלף שקל שמצטברת לעלייה של כ-30 אלף שקל מאז ההשקה

נושאים בכתבה טסלה

טסלה מעלה את המחיר של הגרסה הבסיסית של מודל 3 בארץ ב-8 אלף שקל ל-208 אלף שקל כאשר גרסאות מתקדמות יותר יעלו עד 281 אלף שקל. מדובר על עלייה מצרפית של כ-30 אלף שקל  מאז ההשקה לפני שנה. 

 

דגם הלונג' ריינג' מתייקר ב-8 אלף ל-253 אלף שקל. ואילו דגם הביצועים של מודל 3, מתייקר ב-10 אלף שקל ל-280 אלף שקל. הדגמים יהיו זמינים בין מאי לנובמבר. ההתייקרות היא חלק מהתייקרות עולמית במחירי הרכב כאשר גם המתחרות של טסלה העלו מחירים. עם זאת, מאז ההשקה באץ עלו המחירים בכ-15% וזה שיעור גבוה גם יחסית לעולם. הסיבה היא ניסיון להיכנס במחירי חדירה נמוכים יחסית.

טסלה עוד לא משיקה את כל הדגמים שלה בארץ, והמשמעות היא שעם ההשקה של הדגמים המתקדמים יותר, אנחנו נראה מחירים של 300 אלף קל ומעלה. טסלה תשיק בישראל, בחודשים הקרובים את מודל Y, הג'יפון המבוסס על מודל 3. צפוי שהוא יהיה יקר מהדגמים הבסיסיים בכ-10% בדומה למחירו בחו"ל.

מאז טסלה החלה לשוק את המוכניות בארץ היא כבר מסרה מעל 7,000 רכבים, כאשר על פי ההערכות יש לה הזמנות בהיקף כפול.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    פראיירים לא מתים (ל"ת)
    שי 04/03/2022 21:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מוטי 04/03/2022 19:04
    הגב לתגובה זו
    ככל הנראה במשרד האוצר יתחילו להזיע. - אגרת רישוי מלאה - מס נסועה - רכב חשמלי נוסע פי 2 מרכב על דלק מאובנים. - הפסדי מע"מ ומיסים על טיפולי רכב. - מה שיגרום לחדירה איטית יותר/ אוזלת מחירי הרכב החשמלי. במדינת ישראל אין ואקום לאורך זמן. אני אוהב רכבים חשמליים זה העתיד, אבל המדינה לא תוותר לאורך זמן על המיסים. ומי שחושב אחרת חי בלהלהלנד.
  • 2.
    אדיוט מי שקונה, ויש כמה אלפים מהם בארץ. (ל"ת)
    אילון מאסק 04/03/2022 16:40
    הגב לתגובה זו
  • אני מחליף פעם בשנה פרסות לסוס. הכי טוב (ל"ת)
    ירון 04/03/2022 21:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יהווית 04/03/2022 11:45
    הגב לתגובה זו
    כבר לא יכול להיגמל
ווימו
צילום: ווימו

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין

המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת

עמית בר |
נושאים בכתבה ווימו VIA טסלה

נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.

ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.

העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי.  הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.

יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.

טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת

בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.