נמל חיפה
צילום: אתר נמל חיפה

הרציפים בנמל חיפה עומדים שוממים: לשכת המסחר קוראת לממשלה להתערב

משלחת של איגוד לשכות המסחר הכוללת את עו"ד אוריאל לין נשיא האיגוד, דוד קסטל נשיא לשכת המסחר חיפה ועוד, ביקרה בנמל המפרץ בחיפה - הצוות מצא כי שני רציפים גדולים, רציף 7 ורציף 8 עומדים שוממים עקב זאת שמשרדי האוצר והתחבורה אינם פועלים על מנת להשמיש אותם לפריקת מטענים כלליים
סתיו קורן | (8)
נושאים בכתבה נמל חיפה

משלחת של איגוד לשכות המסחר הכוללת את עו"ד אוריאל לין נשיא האיגוד, דוד קסטל נשיא לשכת המסחר חיפה ועוד, ביקרה בנמל המפרץ בחיפה המנוהל על ידי החברה הסינית SIPG. אליהם הצטרף גם נשיא לשכת הספנות, ד"ר יורם זבה.

הצוות מצא כי שני רציפים גדולים, רציף 7 ורציף 8 עומדים שוממים עקב זאת שמשרדי האוצר והתחבורה אינם פועלים על מנת להשמיש אותם לפריקת מטענים כלליים.

מול מצב בו אניות הנושאות מטען כללי אמורות להמתין 30 יום עד לפריקת המטענים, ניתן היה באישור שרי האוצר והתחבורה להפעיל את רציפים 7 ו 8 החסומים היום לצורך פירוק מטען כללי אם בדרך של הסבת מנופים מיוחדים או באמצעות אניות מטען עליהם מורכבים מנופי פריקה. שימוש כזה היה מאפשר לפרוק אניות של מטען כללי תוך יומיים שלושה לעומת המתנה של 30 יום.

לין אמר "שרי האוצר והתחבורה האחראים גם על הפעלת נמלי הים של ישראל חייבים להפעיל את סמכותם על מנת שניתן יהיה כיום בתקופה של פקקים בלתי נסבלים בנמלי הים, לאשר פריקה של מטען כללי גם ברציפים 7 ו8 המוחזקים כיום בשליטת נמל המפרץ. שימוש כזה בסמכותם היה משחרר דרמטית את הפקקים הנוצרים הפוגעים קשה בכלכלת ישראל מעלים את מחירי מוצרי הבניה.

ונוסיף כי הנזקים הנגרמים כתוצאה מהפקקים בנמלי הים הם הרבה מעבר ל600 מיליון שקל בחודש. זה כולל נזקים נוספים הפוגעים בדימוי ובאמינות של נמלי הים בישראל והתייחסות שלילית של חלק גדול מהספקים המוציאים מטעני יצוא מנמלי ישראל. "

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מוטי 05/03/2022 15:38
    הגב לתגובה זו
    לאניות מטען כללי יש מנופים על האניה, והן יכולות לפרוק מיידית, בלי לחכות להכנסת מנופים אל הרציפים.
  • 6.
    ג'נגואית 05/03/2022 15:14
    הגב לתגובה זו
    אני לא ליכודניקית, אבל כל חיפה רואה את הביזיון - שרת התחבורה עוצמת עיניים לנוכח הכוחנות של עובדי הנמל שנשלחו לטקבק שטויות
  • 5.
    שלומי 03/03/2022 23:36
    הגב לתגובה זו
    הכתבה אינה נכונה. הנמל החל לפרוק אניות בצובר כללי רק שלקח להם המון זמן, שבועיים לפרוק מטען של 3000 טון, בנמל חיפה לעומתם, מטען כזה ניפרק תוך 24 שעות והאניה משוחררת.
  • 4.
    יונתן 03/03/2022 20:01
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי איך בכותרת רשום בנמל חיפה ובתוכן הכתבה הצוות בכלל ביקר בנמל הסיני ומצא רציפים ריקים מניפולציה בשקל, רק מראה על רמת האיכות באתר הזה
  • 3.
    מוטי 03/03/2022 19:37
    הגב לתגובה זו
    מחפש איך לנגח את הממשלה הקיימת.בתקופת ביבי דממת
  • 2.
    הלחימה נמשכת.. האור בקצה כבר נראה.. סבלנות.. (ל"ת)
    גיל 03/03/2022 11:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מנדי זלצמן 03/03/2022 11:23
    הגב לתגובה זו
    אין ברציפים האלה מנופים היחידים הם אנדרטאות בנות 50 שנה אין שטח פריקה ולרציפים האלה אין יכולת נשיאה של משקלים כאלה כבדים הם מיועדים לאוניות נוסעים ומכוניות בלבד
  • אחד שמבין 03/03/2022 18:48
    הגב לתגובה זו
    אין בעייה עם מנופים מתנאים חדשים. אמת ,קצת צפוף אבל ההתארגנות נכונה של משאיות אפשר לפרוק בלי בעייה. עובדה. פרקו כבר בהצלחה אוניית ברזל.