מייסדי נקסט אינשורנז
צילום: NEXT Insurance

חברת הביטוח נקסט אינשורנס תתרחב לתחום ביטוח הרכב

החברה הישראלית שפועלת מקליפורניה תכנס לתחום לאחר שטענה כי בכל שנה נגרמים לתעשייה זו נזקים של מאוד מיליוני דולרים, שחלקם הגדול כלל אינו מכוסה. עוד מאמינה החברה כי תוכל להציע פוליסה במחיר הנמוך בכ-20% מהמקובל בתעשייה
תומר אמן |
נושאים בכתבה ביטוח

חברת הביטוח הדיגיטלי נקסט אינשורנס מדווחת כי תתרחב לתחום ביטוח עסקים לשירותי הרכב ותציע תוכניות ביטוח למוסכים, חנויות לחלקי חילוף, פנצ'ריות, מכונים לשטיפת מכוניות ועסקים נוספים בתעשיית הרכב האמריקאית. נקסט תבטח את העסקים בגין נזקי שריפות, גניבות, תביעות משפטיות, פיצוי עובדים, אחריות מקצועית ונזקים נוספים שקשורים בפעילותם.

 

לדברי אפי פוקס-לייכטג, סמנכ״ל מוצר בנקסט אינשורנס, הקמת מרכז לשירותי רכב כרוכה בהשקעה של כ-50 אלף דולר, שלרוב מקורם בהלוואות, וזאת בשל עלויות הציוד הגבוהות. אנשי המקצוע לרב מנסים לחסוך ועושים זאת לעיתים תוך ויתור על ביטוח ולקיחת הסיכון על עצמם. חברות הביטוח המסורתיות לרוב מתרחקות מהתחום כך על פי הסמנכ"ל, ובמיוחד בביטוח עסקים צעירים בשל הסיכון שכרוך בפעילותם.

 

עוד מוסיף ואומר כי מדי שנה נגרמים לתעשייה זו נזקים של מאות מיליוני דולרים, שחלקם הגדול אינו מכוסה. בחברה מאמינים כי הודות לעבודה בפלטפורמות הדיגיטלית אותה היא מבצעת, תוכל האחרונה להציע לבעלי העסקים כיסוי רחב ותשלומים אשר לדברם יהיו נמוכים בכ-20% מהמקובל בתעשייה. עוד נמסר כי יוכלו אלו לרכוש את כל הביטוחים הדרושים להם במקום אחד, במקום לפעול להשיגם מכמה מקומות שונים בנפרד. 

 

החברה מבטחת כיום 300 אלף עסקים קטנים ברחבי ארה"ב שפועלים ב-1100 תחומים שונים. העסקים מקבלים מספר כיסויי ביטוח בהתאם לאופי פעילותו וזאת באמצעות טכנולוגיות הבינה מלאכותית ולמידת מכונה אותם מתפעלת החברה וזאת למטרת התאמה אישית של תוכניות הביטוח לצרכי הלקוחות. החברה השיקה בתחילת השנה אפליקציה לנייד שמאפשרת ללקוחות לנהל את הכיסוי הביטוחי והתשלומים שלהם, לגשת למסמכי הביטוח וכן לשתף אותם ולהגיש במקרה הצורך תביעות.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בינה מלאכותית גנרי AI generic בינה מלאכותית גנרי AI generic
ראיון

הקשר בין תעשיית הביטוח למהפכת הטכנולוגיה: ״בלי ביטוח אין UBER ואין AI״

מומחי ביטוח מגלים מדוע ישראל הפכה ליעד השקעה חם לענקיות הביטוח הבינלאומיות, איך הצבא יוצר את דור היזמים הטכנולוגיים, ומדוע בלי תעשיית הביטוח – כל החדשנות הטכנולוגית שאנחנו מכירים פשוט לא הייתה קיימת

צלי אהרון |
נושאים בכתבה מהפכת ה-AI

בעולם שבו חדשנות טכנולוגית נעה בקצב מהיר מאי-פעם, יש תעשייה אחת שנמצאת כמעט תמיד מאחורי הקלעים, אבל בלעדיה רוב הפיתוחים הגדולים פשוט לא היו יוצאים לפועל. "בעולמות הביטוח של היום חדשנות היא המפתח", מסביר עו"ד פרד קרלינסקי שותף ויו״ר הקבוצה הגלובלית של רגולציית ביטוח ועסקאות ביטוח של גרינברג טראוריג.: "אנחנו רואים המון תנועה, במיוחד ב-AI. גם הרגולטורים וגם חברות הביטוח מנסים להבין איך להשתמש בבינה מלאכותית כדי להפוך את הביטוח ליעיל יותר - הן מנקודת המבט של הלקוח והן בחקירות הונאה. העתיד בתחום הזה מצוין״.

הקשר בין ביטוח לבין טכנולוגיה אינו אינטואיטיבי כמו באזורים כמו סטארט אפ או בינה מלאכותית, אבל מתברר שהוא עמוק מאוד. קרלינסקי מחדד: "אם חושבים על זה באמת - שום דבר לא קורה בעולם הזה בלי ביטוח. רכב, בריאות, כל דבר שזז. הביטוח הוא זה שמאפשר לדברים לקרות״. לדבריו, החדשנות שמגיעה כיום מתוך התעשייה הזו ״מדהימה״, ומאפשרת לשחקנים חדשים להיווצר: ״בלי ביטוח ייעודי, Airbnb לא הייתה קיימת. גם Uber לא הייתה יכולה לפעול. אלה רק דוגמאות, אבל הן מבהירות איך החדשנות בביטוח הפכה את החיים שלנו לפשוטים יותר". 


עו״ד פרד קרלינסקי. קרדיט: גרינברג טראוריג

אחת הזירות המרכזיות שמניעות את השינוי היא בינה מלאכותית. לטענת קרלינסקי, הביטוח נמצא בעיצומה של מהפכה: ״יש הרבה תנועה והרבה התרגשות בתחום. AI יהפוך את הביטוח לנגיש יותר לאנשים ולחברות, וכל הצד של הסייבר - ישראל כבר מובילה עולמית שם״. תחום הסייבר, לדוגמה, הפך לאחד ממנועי החדשנות החשובים בענף. הגידול באיומי סייבר גלובליים, יחד עם ההתפתחות המהירה של טכנולוגיות AI, מייצר דרישה לפתרונות ביטוח מורכבים - וישראל ניצבת במרכז. ההסבר נמצא במפגש בין כוח אדם טכנולוגי איכותי לבין צורך ביטוחי גובר. הוא מוסיף כי חברות זרות ״מגיעות לישראל כי הן מחפשות הזדמנויות. הן רוצות לשתף פעולה עם חברות ישראליות שיכולות לתת להן יתרון טכנולוגי. כאן אתה מקבל את הערך של חדשנות״.

החדשנות לא מתרחשת רק ברמת הטכנולוגיה: עו"ד ג'ואי שבות, שותף מנהל של המשרד בתל אביב בפירמת גרינברג טראוריג (GT), רואה אותה דווקא בפתרון בעיות עסקיות: ״יש גם סוג אחר של חדשנות, איך משתמשים בטכנולוגיות כדי לפתור בעיות שלא מקבלות מענה בדרך כלל. לדוגמה, חברות החלו להשתמש ב-AI לתהליכי מיזוגים ורכישות״. אך לא מדובר רק בתהליכים פיננסיים. אחד השינויים המעניינים שג'ואי מצביע עליו נמצא דווקא במבנה המוצרים הביטוחיים: ״אנחנו רואים מוצרים חדשים בתחום הקצאת סיכונים. חברות הביטוח יוצאות לשוק עם מוצרים שמאפשרים לנהל סיכון טוב יותר. וגם בתחום הנדל״ן - נכסים יכולים להיות מבוטחים לפי ערכם. זה מעניק למשקיעים ביטחון: גם אם הפסידו כסף, הם יודעים שלא יפסידו מעבר לסכום מסוים״. נראה כי מדובר על פתרונות שמאפשרים לעולם ההשקעות להתנהל בצורה יציבה יותר. נדל"ן, שנחשב לתחום עם לא מעט סיכונים - מקבל כיום מעטפת ביטוחית שמגינה על משקיעים ופותחת את השוק לשחקנים רחבים יותר.