פרדוקס
צילום: רענן גבאי

פרדוקס שפיתחה "מגייסת דיגיטלית" גייסה 200 מ' ד', לפי שווי של 1.5 מ' ד'

מוצר הדגל של החברה הוא אוליביה, עוזרת אישית וירטואלית, שמצטרפת לצוותי הגיוס האנושיים ועוזרת להם להכניס אוטומציות לכל תהליכי הגיוס; בעקבות הגיוס החברה תרחיב את מרכז הפיתוח הפועל במתחם שרונה ותגייס עשרות עובדים
סתיו קורן | (2)

חברת הסטארטאפ פרדוקס (Paradox), שפיתחה מגייסת דיגיטלית שמתקשרת עם מועמדים לעבודה, השלימה סבב גיוס של 200 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. בעקבות הגיוס החברה תרחיב את מרכז הפיתוח הפועל במתחם שרונה ותגייס עשרות עובדים. מרכז הפיתוח של החברה בישראל החל לפעול בתחילת 2021 לאחר שרכשה את הסטארטאפ Spetz ואנשיו הצטרפו לחברה הרוכשת.

היום בשעה 19:00 בקורס ללימודי שוק ההון של ביזפורטל -  האם התמחור של אמזון יקר? למה חשוב להשקיע במניות, איך עושים זאת וגם -  פיקדונות, אגרות חוב או קרנות נאמנות סולידיות - מה עדיף? להצטרפות לשיעור לחצו כאן

מוצר הדגל של פרדוקס הוא אוליביה, עוזרת אישית וירטואלית, שמצטרפת לצוותי הגיוס האנושיים ועוזרת להם להכניס אוטומציות לכל תהליכי הגיוס. החל מסינון ובדיקת התאמה של קורות חיים למשרות רלוונטיות, תזמון ראיונות אוטומטי, תזכורות למועמד למלא טפסים ולספק מידע, הנגשת מידע קריטי למועמדים ולצוותי הגיוס ומשלוח הצעות עבודה באופן אוטומטי למועמדים וכל זאת בפלטפורמת התקשורת שנוחה לו, בזמן שנוח לו ובשפה המועדפת עליו. התהליך כולו מתנהל בשקיפות תוך עדכון המועמד על לוחות הזמנים ומתן תשובות לכל שאלה של המועמד וכך היא מסירה את אחד מגורמי התסכול של מועמדים ששוכחים לחזור אליהם, ומקצרת ביותר מחצי את משך הגיוס ואחוזי ההצלחה שלו.

היום בשעה 19:00 בקורס ללימודי שוק ההון של ביזפורטל -  האם התמחור של אמזון יקר? למה חשוב להשקיע במניות, איך עושים זאת וגם -  פיקדונות, אגרות חוב או קרנות נאמנות סולידיות - מה עדיף? להצטרפות לשיעור לחצו כאן

אוליביה ניהלה לאורך השנה האחרונה 30 מיליון שיחות עם מועמדים לעבודה עבור מאות חברות בכ-50 מדינות וקבעה באופן עצמאי 3.1 מיליון ראיונות עבודה. התקשורת עם המועמדים נעשית גם בלילות, בסופי השבוע ובחגים, זמנים שבהם רבים מהם מגישים את המועמדות שלהם, והם מקבלים תשובות לשאלותיהם ותוכן וידיאו רלוונטי לחברה ולמשרה. התקשורת נעשית בדרך הנוחה לכל אחד מהצדדים. אוליביה מנוהלת היישר מתוך דפדפן הכרום באמצעות תוסף מיוחד ואילו המועמדים מקבלים את ההודעות בדרך שבה הם בוחרים, שהפופולרית בישראל היא אפליקצית ווטסאפ. המערכת לומדת כל אחת מהשיחות באמצעות בינה מלאכותית ומסיקה מהן תובנות לשיפור האלגוריתם ועבודת הארגון, בכדי להפוך את התהליך למהיר, יעיל וחוויתי לכל הצדדים. בין לקוחות החברה מקדונלדס, ג'נרל מוטורס, יוניליבר, נסטלה, פפסיקו, CVS health, רשת המסעדות האמריקאית וונדיס, סיטיזן בנק, US Express, ועוד.

לדברי ים דביר, מנכ"ל פרדוקס ישראל: "אנחנו רואים עתיד שבו אנשים משקיעים יותר זמן באנשים, ולא מול מחשבים. אנשי HR וצוותי גיוס משקיעים 25 שעות שבועיות בממוצע במשימות טכניות שחוזרות על עצמן. המערכת שפיתחנו מאפשרת לצוותי משאבי אנוש לפנות את הזמן היקר מהמטלות המעיקות ולהשקיע אותו באנשים, ולא מול מחשבים. זהו החלק החשוב והמשמעותי ביותר בעבודתם. הניסיון מוכיח שכשתהליך הגיוס הוא חוויתי יותר מתקבלים לארגון עובדים מתאימים יותר, עם מוטיבציה גבוהה יותר שגם נשארים בו זמן רב יותר. כספי ההשקעה יאפשרו לנו להרחיב את מערך הפיתוח, להמשיך לשרת טוב את הלקוחות ולחזק את שיתופי הפעולה. באוקטובר השקנו כפיילוט בישראל מוצר בפיתוח כחול לבן שמאפשר למגייסות להעזר באוליביה לתזמון אוטומטי של ראיונות עם מועמדים. היום אנחנו כבר רואים מאות משתמשים שפשוט שמו את המערכת שלהם על טייס אוטומטי. בארץ התוסף חינמי, וזה מדהים לראות איך חברות שמחליטות להכניס חדשנות לתהליכי הגיוס מצליחות לראות את האימפקט תוך פרק זמן מאוד קצר.״

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אינפלציה רבותי 03/01/2022 15:43
    הגב לתגובה זו
    יהודים רחמו
  • 1.
    ללא ספק פרדוקס (ל"ת)
    אחד 29/12/2021 16:38
    הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.