אלי אוזן
צילום: יח"צ

סקרינז לייב גייסה 5 מיליון דולר בסבב סיד

החברה שמציעה מאות קורסים, הרצאות וסדנאות וירטואליות השלימה את סבב הגיוס הראשון שלה; בגיוס השתתפו קבוצת קשת, קבוצת ההשקעות קו-שר (CoShare) ועוד מספר משקיעים פרטיים
סתיו קורן |

סקרינז לייב (SCREENZ LIVE), מרקטפלייס המציע מאות קורסים, הרצאות וסדנאות וירטואליות השלימה סבב גיוס סיד בהיקף של 5 מיליון דולר בהובלת שותפות המו"פ יוניקורן טכנולוגיות, שותפות השקעה בחברות טכנולוגיה בעלות פעילות מחקר ופיתוח.

עוד השתתפו בסבב הגיוס, קבוצת קשת, שלה מגוון שיתופי פעולה עם סקרינז לייב ברמה המסחרית, התוכן והשיווק, קבוצת ההשקעות קו-שר (CoShare) והמשקיעים הפרטיים: אילן גרינבוים, משה אדרי, מבעלי סינמה סיטי ו-NMC ואור אלוביץ'. החברה מעסיקה כיום כ-20 עובדים במשרדיה בתל אביב.

סקרינז לייב הוקמה בשנת 2020 על ידי קבוצת דה בוקס בהובלת המייסד אלי אוזן, אשר השקיעה עד כה מיליוני דולרים בפיתוח הטכנולוגיה והתוכן של הפלטפורמה. ההון שגויס ישמש את סקרינז לייב לפיתוח הפלטפורמה שהושקה לאחרונה בארה"ב, הגדלת מערך השיווק והעסקת עובדים נוספים. 

פלטפורמת סקרינז לייב היא מרקטפלייס (זירת מסחר) עשיר לתוכן וידאו איכותי. משתמשי הפלטפורמה המעוניינים בלמידה והתפתחות אישית, נהנים מהרצאות וסדנאות של המרצים והיוצרים המובילים בתחומם בשלל קטגוריות ביניהן: פסיכולוגיה, מדע וטכנולוגיה, פילוסופיה, ספרות וכתיבה, וולנס, עסקים, קולנוע, עולם הרוח, תקשורת ועוד. מבין המרצים בפלטפורמה – רוני קובן, אשרת קוטלר, אשכול נבו, ד"ר חיים שפירא, פרופ' מורן סרף, פרופ' יורם יובל, אורנה בנאי ורבים נוספים.

בימים אלו הושקה הפלטפורמה בארה"ב ומציעה מגוון תכנים לקהל דובר אנגלית. בין היתר, ניתן למצוא הרצאה של הזמרת עטורת השבחים מישל ויליאמס, חברת להקת דסטניז צ'יילד, שמקיימת את מסע השקת הספר החדש שלה דרך סקרינז לייב, זאת לצד מאסטר קלאס בן 11 פרקים של חוקר המוח פרופ' מורן סרף המייעץ, בין היתר, לחברת נוירולינק של אילון מאסק, סדנת התפתחות אישית עם המנטור המוביל בעולם טוני רובינס ועוד מגוון קורסים, הרצאות, וסדנאות.

עמית גרין, מנכ"ל יוניקורן טכנולוגיות מסר כי, "השותפות ממשיכה להרחיב את פורטפוליו החברות, אך בניגוד להשקעות קודמות, ההשקעה בסקרינז לייב הינה השקעה בחברה שכבר יש לה הכנסות רבות, וצפויה להיות מובילה בתחומה בעתיד הנראה לעין".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.