אלקטריאון
צילום: אלקטריאון

אלקטריאון התקינה מקטע כביש באיטליה - האם המודל אפשרי?

החברה השלימה התקנת מקטע כביש חשמלי באורך 1 קילומטר, במסלול ייעודי צמוד לכביש האגרה A35 בחבל לומברדי שבצפון איטליה, והפעילה אותו באמצעות המערכת שלה. אבל להחליף את כל הכבישים בעולם - מדובר בעלויות גבוהות מאוד
סתיו קורן | (10)

חברת אלקטריאון 0.02% המפתחת כבישים המטעינים רכבים בעת הנסיעה עליהם, השלימה התקנת מקטע כביש חשמלי באורך 1,050 מטרים, במסלול ייעודי צמוד לכביש האגרה A35 בחבל לומברדי שבצפון איטליה בזמן של 16 שעות, והפעילה אותו באמצעות מערכת התוכנה מבוססת הענן פרי-פיתוחה של החברה המאפשרת יכולת ניטור מדדים (פרמטרים) כמו טעינת הרכב וניטור האנרגיה המועברת מהכביש.

במסגרת הפרויקט ביצעה החברה בשיתוף פעולה עם יצרניות הרכבים אינטגרציה מלאה של רכיבי צד הרכב לטעינה אלחוטית בשני רכבים חשמליים, פיאט 500 של קונצרן סטלאנטיס (Stellantis) , ואוטובוס חשמלי E-WAY  12 מטר של קונצרן IVECO. האוטובוס נטען אלחוטית תוך כדי נסיעה מהכביש החשמלי בכ-60 קילוואט בממוצע משלושה מקלטים והרכב הפרטי באופן סטטי ובהמשך ייבדק בטעינה דינאמית. הכביש שהותקן, בנוי מארבעה סוגי אספלט שונים לבדיקת ביצועים והטמנה מהירה, זוהי הפעם הראשונה שרכב פרטי נטען בצורה אלחוטית סטטית מחוץ למתקן הפיתוח שלה בבית ינאי.

התקנת המקטע בוצעה במסגרת פרויקט "זירת העתיד" (Arena del Futuro), שנרכש על-ידי חברת כבישי האגרה האיטלקית ברבמי (Brebemi), כולל שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב האירופית סטלאנטיס ואת יצרנית הרכבים הכבדים IVECO לרבות אינטגרציה עם רכבים מתוצרתן.  

אורן עזר, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת אלקטריאון: "פרויקט "זירת העתיד" הינו אחד ממיזמי התחבורה החדשניים והחשובים ביותר בעולם, ואנו גאים מאוד לקחת בו חלק".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    דור 07/12/2021 14:45
    הגב לתגובה זו
    המתחרים. בניסוי בשוודיה מצאו שהתשתית של אלקטריאון יקרה פי 2 מהמתחרים והמקלט של אלקטריאון חלש פי 10 מהמתחרים. יש סיכוי סביר שהטכנולוגיה של כביש חשמלי תיכנס לשימוש, אבל כנראה זו לא תהיה אלקטריאון היקרה והלא-יעילה, אלא הטכנולוגיה המתחרה. עוד ייתרון לטכנולוגיה המתחרה היא שהמתחרים מסוגלים להיות תואמים אחד לתשתית של השני. תארו לכם הייתם מנויים של טלפון סלולרי ולא הייתם יכולים לעשות "רואומינג" לתשתית של חברות אחרות. אלקטריאון כרגע בונים על להיות ספק יחיד של הטכנולוגיה שלהם, בעוד המתחרים מכירים בצורך לריבוי ספקים ומקימים סטנדרט שיאפשר שימוש בטכנולוגיה של המתחרים.
  • 8.
    אחד 07/12/2021 14:39
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא מדבר על החלפת כל הכבישים בעולם ,מדובר על מקטעים שיטעינו רכבים כבדים ופרטים ,העתיד יהיה נטול זהב שחור שנותן את הכוח לאנשים מטומטמים שלובשים גלביה וצועקים אללה הוא עכבר
  • 7.
    נראה שהכתב פתח פוזיציית שורט (ל"ת)
    אנונימי 06/12/2021 10:25
    הגב לתגובה זו
  • יצחק 08/02/2022 12:45
    הגב לתגובה זו
    שרלטנות על גבול ההונאה העיק שלקחו ממשקיעים שני מיליארד שקל
  • 6.
    אנונימי 06/12/2021 10:24
    הגב לתגובה זו
    חבל שהכתב מנסה לשמור על האג'נדה שלו גם כאשר יש קבלות , כתבה מגמתית לייצר אנטי , כבישים שבהם תחבורה ציבורית ידועים מראש ואף במסלול מיוחד משלהם. בנוסף יש מקומות כמו שדות תעופה , נמלים שבהם משאיות כבדות מעבירות סחורות בנתיב ידוע מראש. אחלה חברה עם פוטנציאל ענק גאווה ישראלית בהצלחה
  • 5.
    אורן 06/12/2021 09:43
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא יכנס להשקעות מטורפות של החלפת כבישים. ושלא לדבר על תחזוקה של כבישים כאלו. תוך שנתיים-שלוש רוב הרכבים החשמליים יאפשרו ממוצע גבוה של 600-1000 קילומטר בין טעינות ולחלופים טעינות מהירות של דקות בודדות...
  • 4.
    יהויכין 06/12/2021 08:39
    הגב לתגובה זו
    את שלושת התשובות רשם יחצן של אלקטריאון
  • 3.
    לרכבי משא ונוסעים שהם מהמזהמים ביותר יש דרך קבועה 05/12/2021 19:57
    הגב לתגובה זו
    לרכבי משא ונוסעים שהם מהמזהמים ביותר יש דרך קבועה ושרירותית ששם הטכנולוגיה של אלקטריאון עובדת , מחצית מהדרך מספיקה להטענה .
  • 2.
    רון 05/12/2021 15:07
    הגב לתגובה זו
    כבישים מסויימים עם תעבורה גבוהה ישודרגו, חלקם במסגרת שיפוץ רגיל, ובעלות לא מאוד גבוהה
  • 1.
    אבי 05/12/2021 14:44
    הגב לתגובה זו
    אם הייתם בודקים עוד טיפה הייתם יודעים ומדווחים לקוראים שאין צורך להחליף את כל כבישי העולם (טענה מגוכחת ואבסורדית) אוטובוסים שהם המזהמים הגדולים נוסעים במסלול קבוע וידוע מראש, מספיק לחשמל נתיבים מהירים שהרי אין כוונה להיפתר להיפתר מהסוללות רק להקטין אותן לכדי כ 20% מגודלן היום
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%

הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה? 

מערכת ביזפורטל |

הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.  

 דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס.  ארן ארן 15.25%  מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל.  בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).

סאמיט סאמיט -4.78%   הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.

טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25%    זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC

ג'ין טכנולוגיות 6.41%   דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?



משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.