ליאו הישראלית גייסה 5 מיליון דולר
חברת האינשורטק הישראלית ליאו (LeO) השלימה סבב גיוס של 5 מיליון דולר לצורך הרחבת פעילותה, בעיקר בשוק בארה"ב. את הסבב הובילה קבוצת ההשקעות הישראלית iAngels, שהשקיעה במסגרת הסבב כ-1.7 מיליון דולר בשיתוף עם שותפות מנרה ונצ'רס מנרה יהש -5.36% אשר השקיעה סכום דומה של 1.7 מיליון דולר.
בנוסף, השקיעה גם שותפות יוניקורן טכנולוגיות סכום של 750 אלף דולר. עד היום גייסה החברה כ-3 מיליון דולר מ-Iconyc ואנג׳לים כמו אריק בנון, דימה פרנוביץ, יונתן למפרט, גיל סמולינסקי ועוד, ובנוסף קיבלה מרשות החדשנות אישורים למענקים בהיקף כולל של כ-1.8 מיליון שקל.
חברת ליאו הוקמה בשנת 2017, והיא מפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית המייצרת ומנגישה מידע לאנשי מכירות, לסוכני ביטוח ולבעלי תפקידים נוספים בעולם הביטוח.
החברה, המנוהלת על ידי לירי הלפרין סגל, פיתחה מעין "עוזר אישי" (Personal AI Sales Assistant) עבור סוכני ביטוח, אנשי מכירות ומנהלים בענף. באמצעות הפתרון שפיתחה החברה, יכולים סוכני הביטוח לקבל מידע אודות לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים, וכן על הזדמנויות עסקיות ומידע רב ושימושי נוסף, וכך לקבל גישה מהירה למידע חשוב לצורך ביצוע מכירות של פוליסות ביטוח.
הטכנולוגיה בבסיס הפלטפורמה הינה NLQ/AI והיא מאפשרת תשאול בשפה של דאטאות מובנות באיכות גבוהה. הפלטפורמה לומדת את המשתמשים ומתאימה את תוכני ההמלצות למומחיות של המשתמש בכדי לזהות הזדמנויות ספציפיות עבורו, במטרה לסייע לו להגדיל את היקף המכירות.
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, החברה חתמה על הסכם רישיון ושירותים עם אחת מ-10 סוכנויות הביטוח הגדולות בארה"ב וכן מצויה בהסכמי פיילוט עם סוכנויות נוספות, וביצעה אינטגרציה עם ענקית טכנולוגיה אמריקנית בתחום הביטוח, בעלת שווי שוק של 5 מיליארד דולר והמשרתת למעלה מ-500,000 משתמשים, ובימים אלו מנהלת מו״מ לקידום מכירת מוצרי ליאו בארה"ב על ידי מערך המכירות של החברה האמריקנית.
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייברשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל
שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו
אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית
רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.
ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".
"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".
"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".
שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה
Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.
