"3 מכשירים בממוצע אצל כל לקוח"; 48% אפסייד ליצרנית הרמקולים סונוס
גולשים שיכנסו לאתר של יצרנית הרמקולים SONOS INC (SONO), שנסחרת בוול סטריט לפי שווי של כ-4 מיליארד דולר, יגלו שעבור חלק מהמוצרים יצטרכו לחכות שלושה חודשים, בצל משבר השבבים והעיכובים בהובלה הימית, שגם התייקרה. סמנכ"לית הכספים בריטאני באגלי אמרה לאתר מרקטווץ' "ברבעון הנוכחי זה יכול להיות קשה עבורנו לצמוח. מבחינת אספקת ההזמנו ללקוחות הסיטואציה עדיין די קשוח בהיבטי הרכיבים והלוגיסטיקה". ואולם, נראה כי החברה חושבת שעד אוקטובר הבא הצרה כבר תהיה מאחוריה – שכן השוק התעודד מהתחזית לשנה הבאה שסיפקה, אחרי שהביסה את צפי השוק לרבעון הקודם. האנליטסים מעניקים לה אפסייד של עד כ-48%.
למעשה, בסונוס זה עתה סגרו מבחינתם את שנת 2021, עם הרבעון שהסתיים לפי לוח הזמנים שלהם בתחילת אוקטובר. הרבעון הנוכחי, שאצל אחרים הוא הרביעי של 2021, עבורם הוא הראשון של 2022, קרי התחזית השנתית שלהם היא לאוקטובר 2021-2022.
בחברה מוכרים רמקולים חכמים לבית, שמתקשרים גם עם שירותי כרומקאסט של גוגל, אלכסה של אמזון וסירי של אפל. בין סדרת המוצרים שלה גם סאונד-בר, סאב-וופרים, רמקולים להתקנה בתוך קירות ותקרות, מגברים, סטרימרים של מוזיקה, שמתחברים למערכות אודיו של הלקוחות וניתן להזרים דרכם מוזיקה מהסלולארי, המחשב, הטאבלט וכו' לרמקולים שאינם של החברה, וכן רמקולים חכמים ניידים (עם בטריה נטענת). מוצרי החברה ממותגים כמוצרי יוקרה, ותג המחיר בהתאם.
רוצים לדעת איך להשקיע, מה זה השקעות פאסיביות, איך לפזר את התיק ואיך לחסוך בעמלות ודמי ניהול? אנחנו נלמד אתכם (ללא עלות) - להרשמה לקורס
- DSPG נהנית מהביקוש לשבבים והכתה את תחזית הרווח: 12 סנט למניה
- לקראת מיזוג סומוטו ונוסטרומו: נרהטק תפרסם תשקיף לחלוקת דיבידנד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מספר הלקוחות של החברה, אלה שקנו ממנה עד כה, עלה בשנה שעברה 15% ל-12.6 מיליון. המנכ"ל פטריק ספנס אמר על כך כי "אנו רואים את הלקוחות הקיימים קונים עוד מוצרים שלנו, ועם כל משק בית חדש שאנחנו מצרפים – כדור השלג מתחיל להתגלגל. ממוצע המכשירים שלנו אצל כל משק בית מלקוחותינו עלה ל-3.0 – וזה משקף את הכח של המודל שלנו. אנחנו שואפים להאריך עוד יותר את משך החיים של כל לקוח עבורנו ככל שנשיק מוצרים ושירותים חדשים".
ברבעון הקודם הציגה סונוס צמיחה של 5.8% להכנסות של כ-595 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-352 מיליון דולר. הרווח למניה על בסיס Non-GAAP היה 8 סנט (11.8 מיליון דולר בסך הכל), קיטון לעומת 33 סנט למניה שנה קודם לכן (40.7 מיליון דולר) – אך עדיין הרבה מעבר לציפיות השוק, שחשב שתפסיד 7 סנט למניה (פער של כ-173%). החברה עברה להפסד תפעולי של 11.5 מיליון דולר מרווח תפעולי של 15.4 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-17.1 מיליון דולר (13.7% מהמכר) בעוד האנליסטים העריכו שיהיה 16 מיליון דולר. שנה קודם לכן היה 46.4 מיליון (4.8% מהמכר).
ב-12 החודשים צמחו ההכנסות בכ-29.4% מ-1.3 מיליארד דולר ל-1.7 מיליארד. הרווח השנתי Non-GAAP היה 1.77 דולר למניה (248.3 מיליון בסך הכל) למול 67 סנט למניה שנה קודם לכן (79.2 מיליון דולר בסך הכל). תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-253 מיליון מול 162 מיליון לפני שנה ותזרים המזומנים החופשי צמח 61% לכ-208 מיליון דולר.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
כעת מצפים בסונוס ששנת 2022 שלהם תסתיים בצמיחה של 12-16% להכנסות של 1.925-2 מיליארד דולר (האנליסטים הניחו שתתן תחזית של 1.86 מיליארד דולר), כשספנס דיבר על "צבר הזמנות בריא". ה-EBITDA המתואם עתיד להסתכם ב-280-325 מיליון דולר עם שוליים של 14.5-16.2% (בתחזיות המוקדמות של האנליסטים: 285 מיליון). שיעור הרווחיות הגולמית להערכה יסתכם ב-46-47%, בהתאם לתחזיות השוק.
לפי החברה, הם חווים "מומנטום עוצמתי" שיביא אותה להגשמת היעד שפרסמה מוקדם יותר השנה ל-2024, עוד לפני המועד. מדובר בצמיחה שנתית ממוצעת של 13%, עם שולי רווחיות גולמית של 45-47% ושולי EBITDA מתואם של 15-18%. האנליסטים עצמם מצפים שתצמח ב-14% ב-2022 וב-12.3% ב-2023, אז תכניס להערכתם 2.19 מיליארד דולר. עוד הם צופים שהרווחים בשנה שזה עתה נפתחה עבורה יהיו נמוכים מאלה של זו שרק נגמרה, ואז יעלו שוב ב-2023.
אחרי השלמה של תכנית רכישות עצמיות של מניות החברה בהיקף 100 מיליון דולר (5.2 מיליון מניות במחיר ממוצע של 19.3 דולר למניה), סונוס יזמה אחת נוספת בהיקף גבוה יותר של 150 מיליון דולר, מה שאמור לתמוך בביקושים למניה.
בהתאם לתוצאות, בשוק העלו את תחזיות הרווח שלהם מהחברה לשנה. אלה עלו ב-10.5% בחודש האחרון לערך – 4 אנליסטים העלו תחזיות, השאר לא עדכנו אותן מטה. מכאן, הם גם גזרו בהתאם את מחירי היעד שלהם. הטווח נע בין 40 דולר למניה ל-53 דולר עם אמצע של 47.8 דולר (מחיר הנעילה בשישי: 32.25 דולר), מה שמשקף אפסייד של 24%-64.3%, או לפי הקונצנזוס 48%. סטיית התקן היא 4.87 דולר, נמוכה יחסית, מה שמשקף הסכמה בסך הכל בין האנליסטים המסקרים. לפי מדד פירמת המחקר Zacks Research, המניה נמצאת ב-5% העליונים מתוך דירוג של 4,000 מניות המבוסס על ארבע פקטורים הקשורים בהערכות הרווח של השוק מהן. על כן, הם מגדירים את ההמלצות עליה בדרגה של "Strong Buy".
ואולם, לסונוס יש גם יומרות שתצטרך להראות שהיא מסוגלת להוציא לפועל. ראשית, לא בטוח שהעלייה במספר המכשירים לכל משק בית לקוח באמת תעלה כל הזמן – הדבר תלוי בהצעת הערך שלה. אם לא תצליח "לעלות" על צרכים חדשים של הלקוחות ותתן להם מענה, ואם כל צרכיהם של אלה יסופקו על ידי קו המוצרים הנוכחי, רק תחלופתם או שדרוגם יביא למכירות נוספות לכל לקוח.
מעבר לכך, ענקיות הטכנולוגיה שהמכשירים שלה מתקשרים איתן הן גם מתחרות שלה ומייצרות רמקולים בעצמן. אם לא די בכך, לסונוס יש שאיפות להכנס לתחום הסטרימינג למוזיקה באיכות גבוהה (גם לאחרים יש), בתמחור של 7.99 דולר לחודש. למה דווקא היא? לא ברור. גוגל ניסתה את ההרפתקה הזאת במשך עשור לערך, ויצאה ממנה עם הזנב בין הרגליים לפני כשנה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
שווקים מסחר (AI)השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות.
מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.
בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה.
מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?
חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.
