כמה זמן ייקח לפתח חיסון נגד האומיקרון?
הזן החדש שגם הגיע לישראל אותר לראשונה בדרום אפריקה והוא מדאיג מאוד את אירגוני הבריאות שהגדירו אותו כמסוכן. על רקע האיום שנובע ממנו, חברות התרופות המובילות בתחום החיסונים מתחילות לבדוק אותו ולהיערך בהתאם. פייזר הענקית עם שותפתה ביונטק החלו בניסוי ראשוני לבחינת הווריאנט החדש והשפעת החיסונים עליו כשאנשי המחקר מסבירים כי המידע שיתקבל בניסוי הראשוני (בטוחח של השבועיי הקרובים) ילמד האם הווריאנט החדש יצריך שינויים בחיסון ואם כן, אז איזה סוג של שינויים.
ואם החיסון יצטרך חיסון זה ייקח להערכת החברה שישה שבועות. כלומר, למרות הבהלה צפוי חיסון לזן המיוחד גם אם הוא סתגלן יותר ועמיד לחיסון הקיים, תוך כחודשיים. מרגע שיש חיסון ועד להגעתו לחולים לוקח אומנם עוד חודש-חודשיים, ועדיין אלו בשורות טובות.
גם במודרנה משדרים אופטימיות. מצד אחד, מסבירים בחברה כי מספר רב של מוטציות שכוללות את הזן החדש, מפחיתים את האפקטיביות של החיסון, אך מצד שני- החברה בוחנת מספר חלופות לזריקות בוסטר נגד האומיקרון, כולל אחת במינון גבוה יותר. החברה גם מפתחת זריקת בוסטר ספציפית לווריאנט החדש ולהערכתה זה עניין של מספר חודשים עד להשקה.
- אושרה ארכה להגשת הבקשות למענק האומיקרון - עד ה-17.11
- חגיגית מענקים - ירידה בפעילות בתחילת השנה, תזכה במענק אומיקרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יצרניות חיסונים נוספות - ג'ונסון אנד ג'ונסון ואסטרהזנקה בוחנות את עמידות הזן החדש של הקורונה לחיסון שלה וכך בעצם בתעשייה כולה - נובהווקס ויצרניות אחרות שמפתחות חיסונים שעדיין לא הגיעו לשוק. בפועל, שוק החיסונים לקורונה הולך להיות בעתיד הקרוב צפוף כשכעת יש 5 חברות שמשווקות חיסונים ותוך שנה זה עשוי להגיע לקרוב ל-10 חברות. התחרות בין החברות מגבירה את הסיכוי לפתרון גם לוויריאנטים מורכבים יותר.
אתמול במסחר בוול סטריט מניות התרופות שמפתחות חיסונים או תרופות זינקו. מודרנה זינקה ב-22%, פייזר ב-5%. המשך התחלואה והמורכבות של המגפה תורמים לעסקים שלהן. וולסטריט סבורה שהווריאנט מסוכן ושהחברות המחסנות ייהנו שוב מגל של ביקושים לחיסונים (המתאימים) ובכך מובטחת להם תקופה ממושכת של מכירות מוגברות - בדומה לשנה האחרונה.
- 8.תמים 28/11/2021 10:30הגב לתגובה זוהבורסה היא הרמאות והעושק הגדולה ביותר שהאנושות המציאה.
- 7.מודאג 28/11/2021 08:44הגב לתגובה זוזמן טוב לקנות מניות בבורסה
- 6.עולם מטורלל שחי בפחד בגלל חברות התרופות הנוכלות (ל"ת)מרמים את כולם 28/11/2021 07:12הגב לתגובה זו
- 5.קדימה לחסן את כולם שוב (ל"ת)לסמם את ההמון 27/11/2021 17:34הגב לתגובה זו
- 4.ביולוג 27/11/2021 14:45הגב לתגובה זויש אופטימיות מוגזמת, שכאן ניתן לפתח חיסון ושאכן ניתן לפתחו ולהפיצו במהירות. השוק מנופח לחחוטין, וירידה של 2% משקפת אמונה שתוך זמן קצר, יש חיסון חדש או שכלל לא יהיה בו צורך. אבל עדיין מחיר המניות גבוה משמעותית מהמצב לפני המגיפה, ולכן יותר סביר שהמניות ירדו
- איציק 27/11/2021 15:27הגב לתגובה זואתה גאון
- 3.לרון 27/11/2021 13:42הגב לתגובה זוזמן,כך או אחרת,הזן הזה הוא קונספירציה להפחדה כדי שהעולם ילך להתחסן ,ראו את מה שנפל בבורות הבורסה ואת מה שמנגד עלה,והגיעו למסקנה!!
- 2.שמוליק 27/11/2021 12:23הגב לתגובה זובדיוק כמו שקרה על כל הפייק ווריאנטים עד היום. זה כבר פעם שניה שמוכרים ווריאנט דרום אפריקאי בדיוק באותו טיעון כאילו שיש בו יותר מוטציות
- 1.שמתם לב שזה פורסם בבלק פריידי. קונספרצית כסף (ל"ת)G 27/11/2021 10:47הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
