סנסטאר עלתה ב-11% בהכנסות הרבעון ל-9.3 מ' ד'; הרווח התפעולי - על האפס
חברת סנסטאר טכנולוגיות (SNT) - מגל לשעבר, מדווחת כי ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו ב-9% ל-25.9 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה. הרווח הנקי, נטו גדל ל-9.6 מיליון דולר לתקופה של תשעה חודשים מ-1.2 מיליון דולר לאותה תקופה שנה שעברה, אבל זה בזכות הכנסות מפעילות מופסקת.
ה-EBITDA מפעילות נמשכת צמח ב-25% ל- 3.3 מיליון דולר לתקופה של תשעה חודשים בהשוואה לאותה תקופה שנה שעברה. "כחלק ממנועי הצמיחה שלנו ל-2022, הצגנו את מצלמת העקיבה Senstar TC200 עם ראייה תרמית לאבטחת אתרים", מדגישה הנהלת החברה "ודיווחנו על מנוע היתוך חיישנים חדש אשר משלב נתונים ממספר רב של חיישנים על מנת לספק מידע דינאמי הפחתה וזיהוי של אזעקות שווא. השלמנו חלוקת מזומן חד פעמית לבעלי המניות של 1.725 למניה (סך כולל של כ-40 מיליון דולר).
דרור שרון, מנכ"ל סנסטאר טכנולוגיות, מסר עם פרסום התוצאות "הצגנו עלייה של 11% בהכנסות ברבעון השלישי, כתוצאה מהביצועים היציבים שלנו, במיוחד באזור אסיה-פסיפיק, הודות לחוזה תשתית גדול שהוכרז ברבעון השני של השנה. העסקים שלנו בארה"ב חוו עיכובים הקשורים בקורונה, כולל קושי שלנו למלא הזמנות של לקוחות עקב אילוצים בשרשרת האספקה שיצרו מחסור במוליכים למחצה. בנימה חיובית, הגדלנו את פעילות התערוכות שלנו ברבעון זה והיו לנו פגישות פרודוקטיביות רבות באירועים בארה"ב, באירופה ובבריטניה. העלייה בפעילות השיווקית שלנו לאור הסרה חלקית של מגבלות הקורונה, הגדילה את ההוצאות התפעוליות ברבעון. ההזדמנות ליצור קשר עם לקוחות פנים מול פנים עוזרת לבנות את צבר ההזמנות שלנו לצמיחה עתידית.
"מנוע צמיחה מרכזי של סנסטאר טכנולוגיות הוא הוספת מוצרים חדשים והרחבת היצע המוצרים הנוכחי שלנו", המשיך שרון. "ברבעון הזה שיפרנו את היצע ה-PIDS שלנו עם השקת המצלמה התרמית שלנו ויצירת פתרון היקפי רב עוצמה. השקנו בנוסף את מנוע ההיתוך חומרה-תוכנה פורץ הדרך שלנו, שאנו מצפים כי יוביל להגדלת מכירות התוכנה ויעלה את שיעור הרווח הגולמי לאורך זמן. תגובת הלקוחות למוצרים החדשים הללו הייתה חיובית באופן גורף. על מנת למנף את הסביבה העסקית המשתפרת באסיה-פסיפיק ולשמור על המומנטום שלנו שם, הכרזנו על מנהל אזור בכיר חדש בהונג קונג. מנועים עסקיים אלו, בשילוב עם המאזן המצוין שלנו, ממצבים את סנסטאר טכנולוגיות לספק צמיחה, לשפר רווחיות ולייצר ערך לבעלי המניות שלנו".
- שומרים עליכם מסביב לשעון - "אלופים בביטחון" מובילה את תחום האבטחה בישראל
- רכבת ישראל סוגרת תחנות ומתגברת אבטחה; האם זה קשור לחור אבטחה בפיגוע אמש?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוצאות הרבעון השלישי של 2021
ההכנסות ברבעון השלישי של 2021 הסתכמו ב-9.3 מיליון דולר, גידול של 10.6% בהשוואה להכנסות של 8.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020. הגידול בהכנסות הרבעון השלישי נבע בעיקר מביצועים חזקים באזור אסיה-פסיפיק כתוצאה מחוזה תשתיות גדול שדווח ברבעון הקודם.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2021 הסתכם ב-5.6 מיליון דולר או 60.7% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-5.4 מיליון דולר או 64.1% מסך ההכנסות. הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית נבעה בעיקר משינוי של תמהיל המכירות ברבעון, עלות גבוהה של חומרים בשל אתגרים בשרשרת האספקה הגלובלית ושינויים לרעה בשערי המט"ח.
ההוצאות התפעוליות עמדו על 4.8 מיליון דולר, גידול של 10.1% בהשוואה להוצאות התפעוליות בהיקף של 4.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020. הגידול בהוצאות התפעוליות נבע בעיקר מעלייה בפעילויות המכירה והשיווק בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020, אז הייתה האטה בפעילויות דומות כתוצאה מהמגפה העולמית.
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2021 הסתכם ב-0.8 מיליון דולר בהשוואה ל-1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020. הרווח מפעילות נמשכת ברבעון השלישי של 2021 הסתכם ב-44 אלף דולר בהשוואה לרווח של 533 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון השלישי של 2021 הסתכם ב-0.2 מיליון דולר או 1 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 616 אלף דולר או 1 סנט למניה ברבעון השלישי אשתקד. ההפסד הנקי כולל הפסד נקי של 0.3 מיליון דולר מפעילות שהופסקה בהשוואה לרווח נקי של 0.1 מיליון דולר מפעילות שהופסקה ברבעון המקביל.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
