"המלך עירום": Fubo הפתיעה לטובה - אך בפירמה LightShed מזהירים
"בכירי החברה כנראה ימכרו אותה לפני שכולם יבינו עד כמה גרוע הבסיס הכלכלי שלה. המלך הוא עירום" – כך נכתב באנליזה של הפירמה LightShed Partners על חברת הסטרימינג הממוקדת בתכני ספורט, FUBOTV INC (FUBO) שעקפה את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי. המניה נופלת בקרוב ל-20% בוול סטריט בשעה זו.
הכנסות החברה שולשו ברבעון השני, ועתה יותר מהוכפלו וגם הן עקפו את תחזיות האנליסטים. מצבת המינויים מתקדמת בקצב יפה משציפתה החברה ושצפה השוק. רכישה נוספת הוכרזה כעת. התחזית לשנה כולה עלתה. ועדיין, בלייטשד אומרים "היזהרו".
מנויי פובו יכולים לצפות דרך השירות בערוצי ומשחקי ספורט, ואף משחקי וידאו חינמיים פותחו והוטמעו בפלטפורמה כדי להרחיב את בסיס העסקים. לב הביקורת של לייטשד היא על הסכומים הגדולים מדי שהחברה משלמת על זכויות שידור של אירועי ספורט. עוד מטילים שם ספק ביכולת להרוויח מהעסק ההפסדי כעת שנשען על דמי מנוי, וכן להצמיח את אפיק ההכנסות מהימורי ספורט.
החברה צומחת בקצב נאה מאד, ועל אף שכפי שתיארנו הצמיחה ב-12 חודשים ברבעון השני הייתה גבוה מזו של הרבעון השלישי עליו דיווחה עתה (הגם שהשלישי הוא הרבעון החזק בתחום אירועי הספורט), האנליסטים חזו זאת מראש. עדיין התוצאות של החברה עלתה על הערכותיהם.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פובו הציגה הפסד מתואם של 0.59 דולר למניה (ועל בסיס GAAP של 0.74 דולר) על הכנסות של 156.69 מיליון דולר. האנליסטים צפו שתדווח על הפסד עמוק יותר של 0.65 דולר (חלקם ציפו ל-0.54 דולר, והם התאכזבו) על הכנסות בסך 143.55 מיליון דולר. מדובר בהפתעה של כ-9% בשני הסעיפים, ובצמצום ההפסד המתואם מרמה קודמת של 1.65 דולר למניה, וצמיחה של 156% על פני הכנסות הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים הניחה צמיחה דומה לזו של הרבעון הראשון בשנה (135%).
ההכנסות מפרסומות צמחו ב-147% ל-18.6 מיליון דולר ואלה מדמי מנוי עלו ב-158% ל-138.1 מיליון דולר. מספר המנויים עלה ב-108%, כלומר הוכפל, ל-944,605 (פובו עצמה ציפתה ל-810-820 אלף) ומאז כבר חצתה את המיליון, כך פרסמה. ברבעון עצמו נוספו 262,884 מנויים (יותר מבכל 2020).
כמו כן ההכנסה הממוצעת ממנוי מדי חודש עלתה ב-10% ל-74.54 דולר, וההכנסות הממוצעות מפרסום עבור כל לקוח מדי חודש עלו בשיעור זהה ל-8.23 דולר.
בחברה העלו תחזיות ל-2021 עולה ועתה צופים שמספר המנויים יהיו 1.07 מיליון איש, ולא 1.06 מיליון (האנליסטים חשבו שתספק תחזית ל-927 אלף מנויים, למרות שהתחזית שלה כבר הייתה גבוהה יותר קודם לכן. עכשיו כבר חצתה את המספר הזה). ההכנסות אמורות לעלות ב-5 מיליון דולר עלפני הפרסום הקודם ל-617 מיליון.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
שווקים מסחר (AI)השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות.
מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.
בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה.
מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?
חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.
