סייפבריצ
צילום: יחצ

חברת הסייבר הישראלית סייפבריצ' גייסה 53 מיליון דולר

החברה שפיתחה פלטפורמה לסימולציות של תקיפה וחדירות סייבר לארגונים, תוך מתן ממשק ויזואלי מלא למיפוי הסיכונים ודרכי הפריצה,  השלימה סבב גיוס D; ההשקעה בסייפבריצ' מביאה את סך המימון של החברה אל מעל 106 מיליון דולר
סתיו קורן |
נושאים בכתבה גיוס הון הייטק

חברת הסייבר הישראלית Safebreach (סייפבריצ'), המפתחת פלטפורמה לסימולציות של תקיפה וחדירות סייבר לארגונים, תוך מתן ממשק ויזואלי מלא למיפוי הסיכונים ודרכי הפריצה,  השלימה סבב גיוס של 53.5 מיליון דולר בסבב גיוס D.

את סבב הגיוס הובילו הקרנות IGP ו-Sonae IM ובהשתתפותם של Sands Capital ובנק לאומי. במסגרת סבב הגיוס הנוכחי, יצטרפו לדירקטוריון החברה קרלוס אלברטו סילבה, שותף מנהל ב-Sonae IM ואסף הראל, שותף כללי ב-IGP.

מדובר בסבב ההשקעה הגדול ביותר שנעשה בחברת סייבר בתחום הסימולציות לפריצה והתקפה. ההשקעה ב-SafeBreach מביאה את סך המימון של החברה אל מעל מ-106 מיליון דולר.

סבב הגיוס נועד לסייע לחברה בהרחבת פעילותה באזורים גיאוגרפיים חדשים ולהגדלת היצע פתרונות החברה. במסגרת זו החברה מגייסת עשרות עובדים נוספים למרכז הפיתוח בתל אביב. ארגונים גלובאליים גדולים נעזרים SafeBreach לצורך סימולציית פריצות והתקפות אוטומטיות כחלק מאסטרטגיית האבטחה המרכזית שלהם לשפר את יעילות האבטחה, לאמת בקרות קיימות ולהפחית סיכונים עסקיים עתידיים.

"ההשקעה הנוכחית מכניסה את SafeBreach לשלב חדש של צמיחה", אומר גיא בז'רנו, שותף, מייסד ומנכ"ל SafeBreach: "סבב זה יסיע לנו להרחיב משמעותית את היכולות שלנו להגיע לשווקים חדשים ובמקביל להמשיך לפתח את יכולות המוצר שלנו ולבסס את ההובלה שלנו בשוק העולמי".

החברה שנוסדה בשנת 2014 על ידי גיא בז'רנו ואיציק קוטלר, מעסיקה כ-90 עובדים, מתוכם 50 במרכז הפיתוח בתל אביב והיתר בארצות הברית, קנדה ואירופה. SafeBreach היא חלוצה בקטגוריה החדשנית של Breach and Attack Simulation. הפלטפורמה פורצת הדרך של החברה מספקת את נקודת המבט של התוקף על מצב האבטחה של ארגון ויכולה לחזות התקפות יזומות, לאמת בקרות אבטחה ולשפר את תגובת ה  SOC.

עפ"י גרטנר, חברה אמריקאית העוסקת במחקר ובייעוץ בטכנולוגיית המידע, ארגונים שמשתמשים בשיטת ניהול פגיעות מבוססת סיכונים יחוו 80% פחות פריצות. בין יתר לקוחותיה מגינה SafeBreach על  100 מהארגונים המובילים בעולם הנכללים ברשימת 1,000 החברות הרווחיות עפ"י מגזין Fortune.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.