חן עמית Tipalti טיפלת
צילום: Tipalti

הזינוק בשווי החברות נמשך: טיפלתי תנסה לגייס לפי שווי של עד 10 מיליארד דולר

חברת הפינטק טיפלתי שהוערכה רק לפני שנה ב-2 מיליארד דולר, כאשר גייסה 150 מיליון דולר, רוצה כעת לגייס לפי שווי גבוה פי 4-5. האם הערכת השווי של חברה בסדר גודל כזה אמורה לגדול כך את שוויה תוך שנה? בדרך כלל לא. אבל כשהשוק בוער הכל הולך
נתנאל אריאל | (3)

חברת הפינטק Tipalti (טיפלתי) שעוסקת באוטומציה של ניהול התשלומים היוצאים מחברות לספקים שאיתן הם עובדים, יוצאת לגיוס חדש של עד 400 מיליון דולר, ורוצה לקבל שווי חברה של עד 10 מיליארד דולר.

עד כה גייסה החברה 280 מיליון דולר, מתוכם בגיוס האחרון כ-150 מיליון דולר. אז - לפני שנה - הוערכה החברה בשווי של 2 מיליארד דולר. האם זה סביר שהשווי של חברה יקפוץ כל כך בחדות תוך שנה? בדרך כלל לא. אבל כשהשוק רותח וכל מטאטא יורה - אז גם כל מספר יכול להתקבל.

החברה הוקמה ב-2010 בידי חן עמית המשמש כמנכ"ל ואורן זאב. המערכת שלה תומכת בפעולות כמו קליטת ספקים, טפסי מס, מניעת הלבנת הון, תמיכה במטבעות, תיאום בין החשבוניות למערכת הרכש, ועוד.

בחברה אמנם לא מוכנים לציין מה קצב הכנסות החברה המדויק, כאשר לפני כשנה הן עמדו על עשרות מיליוני דולרים ושקצב צמיחת החברה הוא ב-80% משנה לשנה.

טיפלתי מנסה לצמוח לא רק בצורה אורגנית, ורכשה לפני כחצי שנה את אפרוב (Approve) המספקת פתרונות רכש דרך פלטפורמת ענן בכ-40 מיליון דולר. "שיפור תהליכי הרכש הוא חלק חשוב מחזון המוצר שלנו לטווח הארוך" הסביר מנכ"ל טיפלתי חן עמית.

הנפקה ב-2022?

בחברה גם לא מוכנים להתייחס לנושא ההנפקה, אך סביר להניח שלאחר גיוסים בסדרי גודל כאלה, וכל עוד הנאסד"ק ימשיך להיות סביבה רותחת לחברות חדשות - נראה את החברה מגיעה להנפקה, אולי כבר בשנה הבאה. לפני שנה אמר חן עמית לביזפורטל כי הוא לא לצאת ממהר להנפקה, ושכל עוד הוא יוכל לגייס בשוק הפרטי בצורה יעילה, הוא ימשיך לעשות זאת. לדבריו, דרייבר לגיוס בשוק הציבורי יהיה אם החברה תצטרך יותר כסף ממה ממה שניתן יהיה לגייס בשוק הפרטי אן שהשווי לא יהיה מתאים. אבל אפשר לעשות הרבה מאוד בשוק הפרטי. המתחרה Stripe, למשל, היא חברה פרטית כאשר באותו זמן הערכת השווי שלה עמדה על 40 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לד זפלין 02/11/2021 00:27
    הגב לתגובה זו
    כן כן, אבל נעשה אחלה כסף ונצא ממרוץ העכברים בזמן שאתה תמשיך כמו עבד. יצללו כמו צפלין מעופרת אה
  • 2.
    אופיר 01/11/2021 11:27
    הגב לתגובה זו
    יצללו כעופרת במים אדירים
  • 1.
    לא מתרשם 01/11/2021 09:56
    הגב לתגובה זו
    1X2
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד