חן עמית Tipalti טיפלת
צילום: Tipalti

הזינוק בשווי החברות נמשך: טיפלתי תנסה לגייס לפי שווי של עד 10 מיליארד דולר

חברת הפינטק טיפלתי שהוערכה רק לפני שנה ב-2 מיליארד דולר, כאשר גייסה 150 מיליון דולר, רוצה כעת לגייס לפי שווי גבוה פי 4-5. האם הערכת השווי של חברה בסדר גודל כזה אמורה לגדול כך את שוויה תוך שנה? בדרך כלל לא. אבל כשהשוק בוער הכל הולך
נתנאל אריאל | (3)

חברת הפינטק Tipalti (טיפלתי) שעוסקת באוטומציה של ניהול התשלומים היוצאים מחברות לספקים שאיתן הם עובדים, יוצאת לגיוס חדש של עד 400 מיליון דולר, ורוצה לקבל שווי חברה של עד 10 מיליארד דולר.

עד כה גייסה החברה 280 מיליון דולר, מתוכם בגיוס האחרון כ-150 מיליון דולר. אז - לפני שנה - הוערכה החברה בשווי של 2 מיליארד דולר. האם זה סביר שהשווי של חברה יקפוץ כל כך בחדות תוך שנה? בדרך כלל לא. אבל כשהשוק רותח וכל מטאטא יורה - אז גם כל מספר יכול להתקבל.

החברה הוקמה ב-2010 בידי חן עמית המשמש כמנכ"ל ואורן זאב. המערכת שלה תומכת בפעולות כמו קליטת ספקים, טפסי מס, מניעת הלבנת הון, תמיכה במטבעות, תיאום בין החשבוניות למערכת הרכש, ועוד.

בחברה אמנם לא מוכנים לציין מה קצב הכנסות החברה המדויק, כאשר לפני כשנה הן עמדו על עשרות מיליוני דולרים ושקצב צמיחת החברה הוא ב-80% משנה לשנה.

טיפלתי מנסה לצמוח לא רק בצורה אורגנית, ורכשה לפני כחצי שנה את אפרוב (Approve) המספקת פתרונות רכש דרך פלטפורמת ענן בכ-40 מיליון דולר. "שיפור תהליכי הרכש הוא חלק חשוב מחזון המוצר שלנו לטווח הארוך" הסביר מנכ"ל טיפלתי חן עמית.

הנפקה ב-2022?

בחברה גם לא מוכנים להתייחס לנושא ההנפקה, אך סביר להניח שלאחר גיוסים בסדרי גודל כאלה, וכל עוד הנאסד"ק ימשיך להיות סביבה רותחת לחברות חדשות - נראה את החברה מגיעה להנפקה, אולי כבר בשנה הבאה. לפני שנה אמר חן עמית לביזפורטל כי הוא לא לצאת ממהר להנפקה, ושכל עוד הוא יוכל לגייס בשוק הפרטי בצורה יעילה, הוא ימשיך לעשות זאת. לדבריו, דרייבר לגיוס בשוק הציבורי יהיה אם החברה תצטרך יותר כסף ממה ממה שניתן יהיה לגייס בשוק הפרטי אן שהשווי לא יהיה מתאים. אבל אפשר לעשות הרבה מאוד בשוק הפרטי. המתחרה Stripe, למשל, היא חברה פרטית כאשר באותו זמן הערכת השווי שלה עמדה על 40 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לד זפלין 02/11/2021 00:27
    הגב לתגובה זו
    כן כן, אבל נעשה אחלה כסף ונצא ממרוץ העכברים בזמן שאתה תמשיך כמו עבד. יצללו כמו צפלין מעופרת אה
  • 2.
    אופיר 01/11/2021 11:27
    הגב לתגובה זו
    יצללו כעופרת במים אדירים
  • 1.
    לא מתרשם 01/11/2021 09:56
    הגב לתגובה זו
    1X2
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".